کشیدن سیگار و مصرف الکل چه تاثیر در نتیجه کاشت مو دارد؟

کشیدن سیگار و مصرف الکل چه تاثیر در نتیجه کاشت مو دارد؟

تاثیر سیگار و الکل روی کاشت مو چقدر است؟ آیا مصرف این موارد نتیجه نهایی کاشت مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ کسانی که به مصرف الکل یا دخانیات اعتیاد دارند، در طول فرآیند کاشت مو باید چه کاری انجام دهند؟ همه این سوالات برای کسانی که موهایشان ریخته و نیاز به عمل زیبایی کاشت دارند مطرح می‌شود.

قبل از جواب دادن به این سوال‌ها و بررسی تاثیر دخانیات و سیگار روی کاشت مو، باید بدانید که این عمل زیبایی نیاز به صبوری و هزینه قابل توجهی دارد. در صورتی که قبل، در طول کاشت مو و پس از آن صبوری نداشته باشید و نکات تجویزی پزشک را به خوبی رعایت نکنید، به احتمال زیاد نتیجه خوبی از کاشت مو نخواهید گرفت.

این موضوع همیشه تنها منجر به از دست رفتن هزینه و زمان صرف شده برای کاشت مو  نخواهد شد، گاهی ممکن است لازم باشد که کاشت مو را دوباره انجام دهید. تکرار کاشت مو هم نیاز به بانک مو مناسب دارد. در این زمان شانس داشتن موهای زیبا و طبیعی را از دست می‌دهید.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    تاثیر سیگار و الکل روی کاشت مو- قبل از عمل

    هیچ‌چیزی به اندازه حال خوب و انرژی و سلامتی نمی‌تواند موجب بهترین نتیجه عمل‌های زیبایی مانند “کاشت مو” شود. وقتی شما خواب کافی داشته باشید، نسبت به نتیجه کاشت مو مواقع بین باشید و از مواد غذایی و نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید؛ پوست و فولیکول‌های مو در بهترین وضعیت برای پذیرش پیوند هستند و کاشت مو می‌تواند بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد.

    مصرف الکل و دخانیاتی مانند الکل اعتیاد یا وابستگی به همراه دارد. همین موضوع باعث بی‌قراری می‌شود و نمی‌توانید خواب کافی و آرامش را روزهای قبل و حین عمل کاشت مو تجربه کنید. الکل یک مشکل بزرگ دیگر برای متقاضیان کاشت مو به همراه دارد. مصرف الکل موجب رقیق شدن خون می‌شود و موقع کاشت مو خطر خونریزی بالا می‌رود. این موضوع می‌تواند سرعت کاشت مو و حتی ادامه آن را با اختلال مواجه کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    یکی از فاکتورهای مهمی که روی نتیجه کاشت مو تاثیر قابل توجهی دارد، سیستم گردش خون بدن است. وقتی شما سیگار و دخانیات صرف می‌کنید، سیستم گردش خون بدن با اختلال مواجه می‌شود. همچنین مصرف سیگار موجب کاهش میزان اکسیژن بدن می‌شود که روی سلامتی فولیکول‌ها تاثیر قابل توجهی دارد. همه این موارد باعث می‌شود که نتیجه کاشت مو با آنچه انتظار دارید تفاوت داشته باشد و موهایتان با وجود اینکه تمام نکات کاشت رعایت شده، رشد و تراکم مناسبی نداشته باشند.

    تاثیر منفی سیگار روی کاشت مو
    تاثیر منفی سیگار روی کاشت مو

    تاثیر سیگار و الکل روی کاشت مو- بعد از عمل

    تاثیر سیگار و الکل روی کاشت مو موضوعی نیست که فقط تا قبل از این عمل زیبایی با آن درگیر باشید. بلکه تازه بعد از عمل است که مشخص می‌شود این موارد چه میزان روی روند بهبودی شما و عوارض احتمالی پس از کاشت موثر هستند. در ادامه مشکلاتی که مصرف سیگار و دخانیات پس از کاشت مو به همراه دارد را ذکر کرده ایم.

    • زخم‌ها و قرمزی حاصل از کاشت مو برای افرادی که سیگار مصرف می‌کنند خیلی دیرتر از افراد سال بهبود پیدا می‌کند. حتی ممکن است زخم‌های حاصل از جراحت کاشت برای این افراد بزرگ‌تر شود و نیاز باشد به پزشک مراجعه کنند؛ بنابراین مصرف الکل و دخانیات موجب طولانی‌تر شدن دوران نقاهت نسبت به حالت عادی می‌شود.
    • با توجه به طولانی شدن دوران درمان، احتمال بروز عفونت پس از کاشت برای این افراد بیشتر است؛ زیرا زخم‌ها برای مدت طولانی‌تری باز می‌مانند و نمی‌توان انتظار درمان سریع داشت. به همین خاطر باکتری‌ها و میکروب‌ها فرصت این را پیدا می‌کنند که در این قسمت رشد کنند و عفونت پس از کاشت در این افراد بسیار شایع است.
    • پس از کاشت مو، خونریزی مختصری که در نواحی کاشت و برداشت فولیکول‌ها وجود دارد متوقف می‌شود و دلمه‌هایی روی سر تشکیل می‌شود که برای پوشش زخم‌ها است. برای افرادی که الکل مصرف می‌کنند این موضوع صدق نمی‌کند؛ زیرا خون این افراد بسیار رقیق‌تر از افراد سالم است و بسته شدن زخم‌ها برای آن‌ها طول می‌کشد. همین موضوع موجب افزایش احتمال خونریزی قبل و بعد از کاشت مو می‌شود.
    • مصرف دخانیات و سیگار موجب ضعیف شدن ریشه فولیکول‌های کاشت شده می‌شود. به همین دلیل احتمال دارد که پس از ریزش موهای کاشت شده، موهای کمی روی سر این افراد رشد کند و نتیجه کاشت راضی کننده نباشد. مهم‌ترین دلیلی که موجب این موضوع می‌شود عدم اکسیژن‌رسانی کافی به فولیکول‌ها و نامناسب بودن سرعت گردش خون بدن پس از کاشت است.
    • مصرف دخانیات و الکل موجب نازک شدن پوست سر و نامناسب بودن کشسانی آن برای کاشت می‌شود.

     

    چه مدت قبل و بعد از کاشت مو مجاز به مصرف سیگار و الکل هستیم؟

    با توجه به عوارضی که این مواد برای موهایتان، دندان‌ها، سلامتی قلب و عروق و … دارند، توصیه می‌شود که مصرف دخانیات و الکل را به طور کامل متوقف کنید؛ اما کسانی که توانایی توقف کامل مصرف این موارد را ندارند، بهتر است حداقل دو هفته قبل و بعد کاشت مو از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنند. با این روش می‌توان امیدوار بود که مصرف این موارد تاثیر کمتری روی فرآیند کاشت مو داشته باشد.

    دوری از مصرف الکل و دخانیات در دو هفته اول
    دوری از مصرف الکل و دخانیات در دو هفته اول

    جمع بندی

    کاشت مو بیشتر از اینکه یک موضوع ضروری برای هر فرد باشد، یک عمل زیبایی است؛ یعنی کسانی که به سراغ کاشت مو می‌روند، می‌خواهند ظاهری زیباتر و جوان‌تر داشته باشند. به همین دلیل با کمک موهای موجود در بانک مو وسعت طاسی خودشان را با موهای جدید می‌پوشانند.

    چطور ممکن است فردی تا این حد به زیبایی خودش اهمیت بدهد اما، چروک شدن و تیره شدن پوستش، زرد شدن دندان‌ها و بد بو شدن دهانش و سلامتی‌اش برایش مهم نباشد؟ این موضوع را کسانی که به مصرف سیگار یا الکل اعتیاد دارند باید از خودشان سوال کنند!

    اگر قصد دارید که با کاشت مو زیبا و جوان به نظر برسید، بهترین راهش این است که ابتدا مصرف الکل و دخانیاتی که برای بدن و سلامتی و زیبایی مضر هستند را کنار بگذارید. در این مقاله از کلینیک vipب تهران مشکلاتی که مصرف این موارد برای کاشت مو به وجود می‌آورد را ارائه کردیم، تا با آگهی بیشتری برای ترک آن‌ها و سپس اقدام برای کاشت تصمیم بگیرید.

    اگر نیاز به دریافت خدمات مشاوره دارید؛ با واتساپ ما ارتباط بگیرید.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند