تقویت مو بعد از کاشت و مراقبت‌های بعد از آن

تقویت مو بعد از کاشت و مراقبت‌های بعد از آن

آیا تقویت مو بعد از کاشت امری ضروری است؟ چه کسانی باید بعد از کاشت موهایشان را تقویت کنند؟ جواب این سؤال‌ها روشن است. برای اینکه نتیجه کاشت مو همان چیزی باشد که شما انتظار دارید، باید پس از کاشت موهایتان را حتماً تقویت کنید. در غیر این صورت ممکن است فولیکول‌های منتقل شده توانایی اولیه خودشان را از دست بدهند و موهایتان با وجود کاشت مناسب رشد و تراکم خوبی نداشته باشند. در این مقاله از کلینیک VIP تمام نکات مهمی که باید درباره تقویت موها بعد از کاشت بدانید را برایتان آورده‌ایم.

نکات مراقبت از موها و روش‌های تقویت موهای کاشت شده

برای اینکه موهایتان پس از کاشت مانند موهای سوپراستارها و هنرپیشه‌های معروف زیبا و پرپشت باشد، حتماً به مواردی که در ادامه آمده است توجه ویژه کنید.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    نتیجه مطلوب کاششت مو

    اگر می‌خواهید کاشت مو نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد، پس از عمل باید روش خوابیدنتان را اصلاح کنید. در صورتی که عادت دارید به پشت بخوابید و صورتتان به سمت سقف باشد، یا اینکه عادت به استفاده از بالش ندارید، باید طرز خوابتان را تغییر دهید. پزشکان توصیه می‌کنند که برای خوابیدن پس از کاشت مو، تا چند روز سر را با زاویه 45 درجه از بدن تنظیم کنید. این زاویه برای عدم تماس سر با سطح بالش و زمین و جابجایی و آسیب‌دیدگی فولیکول‌ها کاشته شده شده است.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    اصلاح روش خوابیدن بعد از کاشت
    اصلاح روش خوابیدن بعد از کاشت

    2) مصرف داروهای تجویزشده

    پس از کاشت مو پزشک معالج داروهایی را برایتان تجویز می‌کند که باید حتماً آن‌ها را مصرف کنید. یک دسته از این داروها برای پیشگیری از عفونت ناشی از کاشت مو است. دسته دوم داروها برای تقویت مو بعد از کاشت استفاده می‌شود داروهایی هست که عمده آن ویتامین هایی هست که تاثیر مستقیم روی پیاز موها داره

    3) استفاده از مواد شوینده و شامپوهای مناسب

    پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که برای تقویت مو بعد از کاشت از هیچ شامپو و شوینده‌ای تا یک هفته استفاده کنید. در این مدت برای شستشوی سرتان بهترین گزینه آب ولرم است. که نحوه شستشو کلینیک ما به این صورت که از روز دوم شستشو شروع شود که بهترین انتخاب شامپو بچه خواهد بود. شامپو بچه حاوی ترکیبات شیمایی قوی نیست! به همین دلیل به فولیکول‌های تازه کاشته شده صدمه وارد نمی‌کند.

    4) مصرف مواد مغذی و سالم

    اغلب کسانی که موهای پرپشت و زیبایی دارند، از یک برنامه غذایی سالم و مغذی پیروی می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای تقویت مو بعد از کاشت برنامه غذایی‌تان را اصلاح کنید. سعی کنید انواع مغزها، میوه‌ها، حبوبات، گوشت و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خودتان داشته باشید. با مصرف مواد غذایی سالم ویتامین‌هایی مانند بیوتین به بدنتان می‌رسد و موهای کاشته شده با سرعت بیشتری رشد می‌کنند.

    مصرف مواد غذایی سالم علاوه بر اینکه روی رشد موها مؤثر است، موجب بهبود سریع‌تر زخم‌ها نیز می‌شود؛ بنابراین با تغییر دادن برنامه غذایی‌تان روند درمانتان سریع‌تر پیش می‌رود.

    5) استفاده از ماسک مو حاوی روغن

    برای تقویت مو بعد از کاشت نمی‌توانید از ماسک‌های مو هم استفاده کنید. ماسک‌هایی که حاوی روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و … هستند، نمی‌توانند ریشه موهایتان را تقویت کنند. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند پس از کاشت موها از ماسک مو استفاده کنید طبق تجویزنه خودسرانه. روش تقویت موها با ماسک مو به این صورت است که موهایتان را آغشته به مواد روغنی ماسک می‌کنید، پس از حدود 15 تا 20 دقیقه می‌توانید به حمام بروید و سرتان را بشویید. با تکرار این کار به صورت هفتگی شاهد پرپشت و پرتراکم شدن موهایتان خواهید بود.

    6) عدم انجام فعالیت‌های سنگین

    همیشه برای تقویت مو بعد از کاشت مو نیازی نیست کاری انجام دهید! گاهی مواقع انجام ندادن یک سری از کارها موجب می‌شود که فولیکول‌های تازه کاشته شده کمتر صدمه ببینند. یکی از این کارها ورزش کردن و فعالیت‌های بدنی سنگین است. در صورتی که پس از کاشت مو ورزش کنید، جریان خون در بدنتان افزایش پیدا می‌کند و احتمال خونریزی نقاطی که کاشت مو در آن‌ها انجام شده وجود دارد. همچنین با وجود تعریق حین ورزش، احتمال بروز عفونت و آسیب دیدن فولیکول‌های کاشت شده وجود خواهد داشت.

    7) عدم حضور در برابر آفتاب

    برای تقویت مو بعد از کاشت مو بهتر است با نور مستقیم خورشید خداحافظی کنید. با توجه به اینکه تابش نور خورشید حاوی اشعه‌های مضر است، موجب آسیب دیدن فولیکول‌های کاشته شده می‌شود. همچنین حضور در برابر آفتاب تعریق و آفتاب سوختگی و پوسته شدن سر را به همراه دارد. این موضوع هم نتیجه کاشت مو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای پیشگیری از تماس با رادیکال‌های آزاد حاصل از نور خورشید، کاهش رطوبت و سوختگی پوست، پزشکان توصیه می‌کنند حداقل تا 2 هفته در خانه بمانید، یا در مکان‌هایی حضور داشته باشید که تابش مستقیم نور خورشید وجود ندارد.

    آسیب دیدن فولیکول های کاشته شده با نور مستقیم خورشید
    آسیب دیدن فولیکول های کاشته شده با نور مستقیم خورشید

    8) مزوتراپی بعد از کاشت مو

    از دیگر روش‌هایی که برای تقویت موها بعد از کاشت استفاده می‌شود می‌توان به مزوتراپی اشاره کرد. این روش معمولاً برای تقویت موهای افرادی استفاده می‌شود که ریزش مو دارند. پزشک در مزوتراپی با تزریق مواد معدنی و ویتامین‌ها سعی می‌کند که ریشه موها را تقویت کند. به همین دلیل افراد زیادی برای “تقویت مو بعد از کاشت” به سراغ مزوتراپی می‌روند. توجه داشته باشید که این تزریق باید حداقل 4 هفته بعد از کاشت موها انجام شود.

    انتخاب بهترین کلینیک تهران برای کاشت مو

    قبل از اینکه به فکر تقویت موهایتان پس از کاشت باشید، باید مرکزی را پیدا کنید که بتواند این کار را به بهترین نحو انجام دهد. توصیه می‌کنیم که برای کاشت مو کلینیک vip تهران را انتخاب کنید. این مرکز درمانی بهترین مرکز کاشت مو در ایران است چون:

      • کلینیک vip تهران بیش از ۱۵ سال سابقه دارد.
      • کلینیک کاشت مو vip زیر نظر پزشک متخصص و با همکاری تیم مجرب فعالیت می‌کند.
      • کلینیک تخصصی vip از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز رسمی دارد.
      • کلینیک vip دستگاه اسکن و آنالیز سر دارد و خط مو را با دستگاه سه‌بعدی لیزری طراحی می‌کند.
      • کلینیک کاشت موی vip از جدیدترین روش‌های کاشت مو به روش SUT و Micro SUT استفاده می‌کند.
      • در کلینیک vip کاشت مو بدون نیاز به تراشیدن یا کوتاه کردن مو و بدون جراحی انجام می‌شود.
      • در کلینیک تخصصی vip موی طبیعی و زنده با تراکم بالا کاشته می‌شود که رشد طبیعی هم داشته و می‌توان به آن مدل داد و آن را اصلاح کرد.
      • محیط کلینیک کاشت vip روزانه سه بار استریل کامل می‌شود و تمام نکات بهداشتی در این کلینیک رعایت می‌شود

    تمامی عمل نمونه‌گیری و برداشت فولیکول‌های مو با دستگاه تمام اتوماتیک انجام می‌شود و هیچ یک از مراجعین این کلینیک دچار عفونت بعد از کاشت مو نخواهند شد.

    در جلسه اول مراجعه به کلینیک کاشت مو vip تهران، از بانک مو شما اسکن و آنالیز رایگان صورت می‌گیرد و متخصصان این مجموعه، با توجه به وضعیت بانک مو و تراکم مورد نیاز، بهترین روش برای کاشت مو را به شما پیشنهاد می‌دهند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند