عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک را بهتر بشناسید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

پهلوهای برجسته‌ای دارید و می‌خواهید آن‌ها را صاف کنید؟ یا اینکه شکمتان اصلاً قصد کوچک شدن ندارد و از انجام ورزش‌های متنوع خسته شده‌اید؟ لیپوماتیک به کمک شما آماده است که مشکل چاقی و اضافه‌وزن موضعی را برای همیشه از بین ببرید. در لیپوماتیک بدن با تیغ جراحی مواجه نمی‌شود، به همین خاطر هست که برای انجام این عمل زیبایی نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان ندارید.

در این روش، این لوله‌های کانولا هستند که از سوراخ‌های ریز ایجاد شده وارد بدن می‌شوند و چربی‌های سرسختی که در این ناحیه قرار دارد را بیرون می‌آورند. با توجه به اینکه کدام ناحیه از بدنتان محل تجمع چربی هست، لیپوماتیک را می‌توانید برای آن ناحیه انجام دهید. اگر ران‌ها یا باسن درشتی دارید و می‌خواهید سایز این ناحیه را کم کنید، پزشک از لوله‌های کانولا و ارتعاشات سر آن‌ها برای خارج کردن چربی‌های این ناحیه استفاده می‌کند. برای کسانی که با مشکلاتی مانند چربی‌های فراوان در ناحیه بازوها، شکم یا پهلوها مواجه هستند هم امکان پیکرتراشی با عمل لیپوماتیک وجود دارد.

 

چرا لیپوماتیک عمل زیبایی محبوبی است؟

در عمل لیپوماتیک چربی‌هایی از بین می‌روند که با ورزش‌های سخت و رژیم‌های غذایی سنگین از بین نرفته‌اند. همچنین با این عمل زیبایی می‌توان از چربی‌های تخلیه‌شده از بدن برای برجسته کردن سینه‌ها، گونه‌ها و… استفاده کرد؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند علاوه بر زیبایی‌اندام روی زیبایی ظاهری‌شان هم کار کنند می‌توانند از لیپوماتیک یا پیکرتراشی کمک بگیرند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    لیپوماتیک بدون آسیب رساندن به بافت بدن و پوست انجام می‌شود. همچنین هیچ اثری از رد بخیه یا زخم روی پوست باقی نمی‌گذارد. به همین خاطر هست که اغلب افرادی که اضافه‌وزن موضعی دارند به سراغ این روش برای درمان مشکلات ظاهری‌شان می‌روند. با توجه به سرپایی بودن این عمل زیبایی و دوران نقاهت کوتاه پس از آن، متقاضیان بعد از عمل به راحتی می‌توانند به زندگی عادی خودشان برگردند و نیازی به بستری شدن در منزل و استراحت مطلق نخواهند داشت.

     

    مزایای-لیپوماتیک
    مزایای-لیپوماتیک

     

    مراحل انجام لیپوماتیک چیست؟

    برای انجام عمل لیپوماتیک” باید مراحل آن را بررسی کنید و با برنامه‌ریزی دقیق این عمل زیبایی را به بهترین نحو انجام دهید. هر کلینیک زیبایی برای پیکرتراشی مراحل متفاوتی را در نظر می‌گیرد، در اینجا مراحل لیپوماتیک در کلینیک VIP تهران را برایتان آورده‌ایم.

     

    ما کاندید مناسب “عمل لیپومتاتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    بررسی شرایط متقاضی در جلسه مشاوره

    قبل از شروع پیکرتراشی یا لیپوماتیک باید در جلسه مشاوره کلینیک شرکت کنید. در این جلسه پزشک وضعیت متقاضی را برای امکان‌پذیر یا ناپذیر بودن این عمل زیبایی بررسی می‌کند. در صورتی که امکان برداشتن چربی‌ها از ران، باسن، بازو و… وجود داشته باشد، متقاضی می‌تواند وقت لیپوماتیک را رزرو کند.

    در طول جلسه مشاوره پرونده پزشک متقاضی هم بررسی می‌شود و در صورتی که فرد امکان انجام لیپوماتیک را به خاطر ابتلا به بیماری نداشته باشد، پزشک این موضوع را با متقاضی در میان می‌گذارد. در طول جلسه مشاوره تصاویر قبل و بعد از لیپوماتیک ناحیه مورد نظر هم به متقاضی نشان داده می‌شود، تا وی دید واقع‌بینانه نسبت به این عمل زیبایی پیدا کند.

     

    آماده شدن برای لیپوماتیک و بی‌حسی

    پس از تایید شرایط متقاضی و امکان‌پذیر بودن لیپوماتیک برای وی، فرد برای بی‌حسی موضعی آماده می‌شود. اگر نسبت به داروهای بی‌حسی حساسیت نداشته باشد، پزشک چند نقطه را برای عبور لوله کانولا بی‌حس می‌کند. سپس سوراخ‌های ریزی در این نواحی برای عبور دادن لوله‌ها ایجاد می‌کند.

     

    عبور دادن لوله‌های کانولا به میان بافت چربی

    در این مرحله لوله‌های کانولا به میان بافت‌های چربی وارد می‌شود. سپس نوسانات، چرخش و حرکات ارتعاشی ایجاد شده توسط لوله‌ها باعث آب شدن چربی‌های این ناحیه خواهد شد. بعد از اینکه چربی‌ها آب شدند، موقع خارج کردن چربی‌های مایع شده با لوله هست.

    در طول ارتعاشات حرکت لوله‌های کانولا به نحوی هست که به بافت بدن صدمه وارد نشود و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

     

    خارج شدن چربی‌ها از بدن و تمام شدن لیپوماتیک

    در این مرحله چربی‌های مایع شده از بدن خارج می‌شوند. در صورتی که قصد تزریق مجدد این چربی‌ها را به گونه و… داشته باشید، پزشک آن‌ها را با سانتریفیوژ به چربی خالص تبدیل می‌کند. در غیر این صورت دیگر نیازی به چربی‌های برداشت شده نخواهید داشت و پزشک سوراخ‌های ریز ایجاد شده را بخیه زده و محل زخم‌ها را پانسمان می‌کند.

    در طول برداشت چربی با عمل لیپوماتیک، بافت ماهیچه‌ای و پوست بدن به خوبی به هم می‌چسبند. به همین خاطر هست که بعد از انجام این عمل زیبایی مشکلاتی مانند شل شدن یا افتادگی پوست شدید وجود نخواهد داشت؛ بنابراین کسانی که پیکرتراشی را انجام می‌دهند نیازی نیست که بعد از عمل به دنبال متخصصی برای برداشت پوست‌های چین‌خورده و اضافی باشند. اگر چه با توجه به اینکه لیپوماتیک یک عمل زیبایی موضعی برای برداشت چربی‌های سرسخت و سطحی هست، احتمال اینکه پوست چین بخورد یا دچار افتادگی شوند هم بسیار کم هست.

     

    درد-لیپوماتیک
    درد-لیپوماتیک

     

    گذراندن دوران نقاهت پس از لیپوماتیک

    در دوران نقاهت پس از لیپوماتیک باید حتماً از گن طبی تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید. گن به بدن کمک می‌کند تا حالت خوبی پس از پیکرتراشی بگیرد و حتی چین و چروک‌های ریز روی پوست ایجاد نشود. توصیه‌هایی که برای پس از پیکرتراشی در نظر گرفته می‌شوند را هم حتماً باید رعایت کنید. در صورت پوشیدن گن و رعایت توصیه‌های پزشک می‌توانید بهترین نتیجه را از این عمل زیبایی بگیرید.

     

    مزایای لیپوماتیک چیست؟

    چرا لیپوماتیک را انجام دهیم؟ آیا عمل لیپوماتیک” نسبت به سایر روش‌های پیکرتراشی مانند لیپوساکشن مزیت خاصی دارد؟ این سوال‌ها برای افراد زیادی رخ می‌دهد. مخصوصاً کسانی که به تازگی لیپوماتیک را شناخته‌اند و هیچ‌کدام از دوستان یا اطرافیانشان این عمل زیبایی را انجام نداده‌اند، با پرسش‌های بیشتری درباره این عمل و مزایای آن در ذهنشان مواجه هتسند.

    در این بخش کلینیک زیبایی VIP تهران مهم‌ترین مزیت‌های لیپوماتیک را ارائه کرده است تا با شناخت بیشتری بتوانید برای انجام این عمل زیبایی پرطرفدار تصمیم بگیرید.

    • پس از لیپوماتیک جای هیچ‌گونه بخیه، زخم یا اسکاری روی پوستتان باقی نمی‌ماند.
    • نتیجه نهایی لیپوماتیک طبیعی هست و بدن فرد مانند ورزشکاران حرفه‌ای که کمری باریک و صاف دارند می‌شود.
    • پیکرتراشی بدون بیهوشی و بستری انجام می‌شود.
    • دوران نقاهت عمل لیپوماتیک کوتاه است و بعد از آن می‌توانید زندگی طبیعی خودتان را داشته باشید.
    • پیکرتراشی با بی‌حسی موضعی انجام شده و یک عمل زیبایی ایمن محسوب می‌شود.
    • امکان استفاده از چربی‌های برداشت شده برای برجسته‌سازی و زیباتر شدن سایر نواحی بدن مانند گونه‌ها و… وجود دارد.
    • احتمال بروز عفونت بعد از لیپوماتیک بسیار کم است چون سوراخ‌های ایجاد شده ریز و کم هستند.
    • کسانی که لیپوماتیک را انجام می‌دهند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سایرین دارند. چون در این عمل زیبایی امکان از بین بردن چربی‌های سرسخت بدن وجود دارد.
    • در پیکرتراشی احتمال آسیب وارد شدن به بافت‌های بدن و رگ‌های خونی بسیار کم هست.

     

    سن مناسب لیپوماتیک چقدر است؟

    برای انجام لیپوماتیک باید شرایط سنی مناسبی داشته باشید. طبق نتایج به دست آمده بهترین فاصله سنی که برای انجام پیکرتراشی با عمل لیپوماتیک در نظر گرفته شده بین 18 سال تا 70 سال هست. چون در این بازه سنی بدن شرایط مناسبی برای برداشت چربی دارد و پوست و بدن می‌توانند خودش را با شرایط جدید تطبیق دهند. با توجه به اینکه لیپوماتیک با بی‌حسی انجام می‌شود، کسانی که در سن میان‌سالی و بالاتر شرایط بدنی خوبی برای انجام پیکرتراشی داشته باشند هم مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

     

    سوال و جواب‌های متداول لیپوماتیک+ جواب‌های تخصصی

    1) آیا عمل لیپوماتیک درد دارد؟

    برای انجام لیپوماتیک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و احساس درد یا ناراحتی نخواهید داشت؛ بنابراین کسانی که تحمل درد آن‌ها پایین است هم می‌توانند با این روش به تناسب‌اندام دلخواهشان برسند؛ و نگرانی از بابت احساس درد پس از پیکرتراشی نخواهند داشت.

     

    2) ریکاوری لیپوماتیک چقدر طول می‌کشد؟

    برای دوران ریکاوری پس از عمل لیپوماتیک” تعداد روزهای خاصی در نظر گرفته نشده است. چون شرایط بازسازی بدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. با توجه به شرایط جسمانی هر فردی ممکن است بین یک تا دو هفته پس از عمل لپیوماتیک بدن زمان بخواهد تا بتواند خودش را ترمیم کند؛ بنابراین بین یک هفته تا 14 روز زمان می‌برد تا بتوانید دوباره به زندگی عادی خودتان برگردید و بدنتان شرایط مناسبی را پس از لیپوماتیک داشته باشد. البته در این دوران هم نباید ورزش سنگین و… انجام دهید و باید تحت نظر پزشک انجام این فعالیت‌های بدنی را شروع کنید.

     

    3) آیا لیپوماتیک با درد و خونریزی همراه است؟

    در عمل لیپوماتیک سوراخ‌های کوچکی برای عبور لوله‌ها ایجاد می‌شود. این سوراخ‌ها معمولاً بین 2 تا 5 میلی‌متر هستند. بنابراین احتمال بروز خونریزی یا درد شدید پس از لیپوماتیک کم است.

     

    4) امکان استفاده از چربی‌های برداشت شده با لیپوماتیک وجود دارد؟

    بله می‌توانید از این چربی‌ها پس از خالص‌سازی جهت تزریق به گونه‌ها، خط لبخند، پیشانی و… استفاده کنید.

    ما کاندید مناسب “عمل لیپومتاتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    1 دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند