اقدامات پس از کاشت مو

اقدامات پس از کاشت مو چیست+ مراقبت‌های بعد از کاشت

برای درمان ریزش مو و طاسی سرتان چه برنامه‌ای دارید؟ آیا تا به حال به کاشت مو برای پوشاندن سرتان با موهای طبیعی و زیبا فکر کرده‌اید؟ اگر به سراغ پیوند مو بروید، باید به اقدامات پس از کاشت مو هم توجه داشته باشید. چون نکاتی که پزشک به عنوان دستورالعمل دوران نقاهت در اختیارتان قرار می‌دهد، کلید طلایی موفق آمیز بودن عمل پیوند مو است. البته نمی‌توان توانایی و تجربه پزشک را در زمینه کاشت مو نادیده گرفت یا به امکاناتی که کلینیک برای کاشت مو فراهم کرده توجه نداشت؛ زیرا وقتی اقدامات پس از کاشت می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد که کاشت با بهترین متدهای روز و به دقت انجام شده باشد.

با توجه به سوالات زیادی که در رابطه کاشت مو و اقدامات پس از آن مطرح می‌شود، در این مطلب از کلینیک vip به شرایط دوران نقاهت پس از کاشت مو و اقداماتی که باید در این دوران انجام دهید خواهیم پرداخت.

علائم رایج پس از کاشت مو چیست؟

سخت‌ترین دوران پس از کاشت مو مربوط به روزهای اول آن هست. در هفته اول سر پر از دلمه‌هایی هست که قرمز و خونی هستند و تورم و التهاب در ناحیه کاشت و برداشت پیوند مو دیده می‌شود. در اقدامات پس از کاشت مو به این نکته اشاره می‌شود که نباید این دلمه‌ها را بکنید یا لمس کنید. در ادامه شرایط و علائم رایجی که پس از کاشت با آن‌ها مواجه می‌شوید را آورده‌ایم.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    1) بعد از کاشت مو قسمت کاشت و برداشت فولیکول‌ها دچار تورم و التهاب می‌شود. همچنین این قسمت‌ها ممکن هست ورم کند و دردناک شود. بعد از 24 تا 48 ساعت به مرور التهاب و تورم ناحیه کاشت کم می‌شود و احساس دردی که دارید کمتر خواهد شد.

    تغذیه بعد از کاشت مو
    تغذیه بعد از کاشت مو

    2) در روزهای اول کاشت مو به روش FUE معمولاً خارش و سردرد هم دیده می‌شود. در اقدامات پس از کاشت مو” از کمپرس یخ برای کم شدن این عوارض استفاده می‌شود. البته این مشکل معمولاً تا سه روز اول بعد از کاشت دیده می‌شود و به مرور کمتر خواهد شد.

    3) پس از اینکه فولیکول‌ها جابجا شده و کاشت به پایان می‌رسد، موهای تازه کاشت شده می‌ریزند. این موضوع به دلیل شوکی هست که به فولیکول‌های جوان وارد می‌شود. در این شرایط نباید نگران شوید و صبور باشید تا موهای طبیعی و دائمی رشد کنند.

    4) پس از کاشت مو به روش FUEممکن هست لکه‌های قرمزرنگی هم روی سر دیده شود. این لکه‌ها که بیشتر شبیه خون‌مردگی یا کوفتگی هستند هم تا حدود 15 روز روی سر وجود دارند. بعد از آن به مرور رنگ پوست به حال طبیعی خودش در می‌آید و لکه‌های قرمز کمرنگ خواهند شد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    اقدامات پس از کاشت مو که باید انجام دهید

    پیوند مو یک عمل زیبایی دائمی هست و برای دیدن نتیجه قابل قبول از آن باید نکاتی که به عنوان اقدامات پس از کاشت مو توسط پزشک ارائه می‌شود را حتماً رعایت کنید. اگر نکات ذکر شده را یادداشت کرده و به ترتیب رعایت کنید، می‌توانید موهای پرپشت و زیبا داشته باشید که هیچ تفاوتی با موهای دائمی شما ندارند. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که تمام کسانی که کاشت انجام می‌دهند باید رعایت کنند را آورده‌ایم.

    شستشوی به موقع موها

    برای شستشوی موهای سرتان عجله نکنید! این موضوع اولین نکته اقدامات پس از کاشت مو هست که متقاضیان آن را نادیده می‌گیرند! پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که حداقل دو هفته پس از کاشت مو از شستن سر خودداری کنید. بعد از آن هم طبق دستور شستشوی ارائه شده توسط پزشک باید سرتان را تمیز کنید و از دوش گرفتن با آب گرم پرهیز کنید.

    نمونه کاشت مو
    نمونه کاشت مو

    عدم استفاده از سشوار

    اگر همیشه عادت دارید که موهایتان را با سشوار خشک کنید، در دوران نقاهت پس از کاشت باید این عادت را کنار بگذارید! چون ریشه فولیکول‌های تازه کاشت شده ضعیف است و باد گرم سشوار ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند.

    طرز صحیح خوابیدن

    برای خوابیدن نباید روی شکم بخوابید یا اینکه سرتان را مانند قبل روی بالش بگذارید. چون مالش سر با بالش باعث جابجا شدن فولیکول‌های جدید و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. برای اینکه تورم سر کم شود و فولیکول‌ها فرصت کافی برای تطبیق با جایگاه جدید خودشان را داشته باشند، دو بالش زیر سرتان بگذارید و با زاویه 45 درجه بخوابید.

    نداشتن فعالیت بدنی سنگین

    فعالیت‌های بدنی سنگین باعث افزایش سرعت گردش خون در بدن شده و فشارخون را افزایش می‌دهد. این موضوع احتمال خونریزی ناحیه کاشت را بعد از کاشت مو افزایش می‌دهد. به همین دلیل هست که پزشکان معالج انجام هرگونه فعالیت ورزشی را بعد از کاشت مو متوقف می‌کنند.

    عدم حضور در برابر آفتاب مستقیم

    آفتاب می‌تواند باعث سوختن پوست سر و تعریق شود. همچنین تابش مستقیم آفتاب روی فولیکول‌های جوان تاثیر می‌گذارد و ریشه آن‌ها را سست می‌کند؛ بنابراین به عنوان اقدامات پس از کاشت مو” باید تا حد امکان در برابر آفتاب مستقیم حاضر نشوید. برای حضور در فضای باز بهتر است کلاه مخصوصی را که برای محافظت از سر در نظر گرفته شده استفاده کنید.

    رژیم غذایی سالم

    مواد غذایی چرب و شور یا شیرینی می‌تواند سرعت درمان و ترمیم زخم‌های پس از کاشت مو را آهسته کند. اگر می‌خواهید به آسانی و در کمترین زمان دوران نقاهت را سپری کنید، از مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد مغذی مانند میوه‌ها استفاده کنید. با مصرف این مواد غذایی می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز برای رشد فولیکول‌های جوان را تامین کنید. از جمله مواد غذایی مناسب برای دوران نقاهت بعد از کاشت می‌توان به میوه‌های سرشار از ویتامین c و ماهی و گوشت اشاره کرد.

    و در انتها کلینیک VIP تهران…

    برای کاشت مو فقط انجام این عمل زیبایی نزد بهترین پزشکان کافی نیست! بلکه باید متقاضی هم عادت‌های غلطی که دارد مانند مصرف دخانیات و الکل، استفاده از داروهای روان کننده خون، مصرف مواد غذایی فست فودی و چرب و… را کنار بگذارد. همچنین رعایت نکاتی مانند عدم حضور در استخر یا سونا، دوش نگرفتن یا سشوار نزدن موها در این دوران الزامی است. اگر مواردی که به عنوان اقدامات پس از کاشت مو توسط پزشک متخصص ارائه می‌شود را به دقت رعایت کنید، نتیجه کاشت مو به روش FUE و… شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. پس از 9 ماه تا یک سال شما موهای پرپشت و طبیعی خواهید داشت که دیدنشان لذت‌بخش است و احساس اعتماد به نفستان را بالا می‌برد.

    برای دریافت خدمات مشاوره کاشت مو هم اکنون می‌توانید به واتسپ کلینیک vip تهران پیام دهید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه این خدمات به بهترین نحو ممکن هستند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند