خطرات-جراحی-بلفاروپلاستی

با عوارض عمل بلفاروپلاستی آشنا شوید-خطرات جراحی بلفاروپلاستی

درباره بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چه می‌دانید؟ آیا با عوارض عمل بلفاروپلاستی آشنا هستید؟ به نظر شما رعایت نکات دوران نقاهت می‌تواند عوارض این عمل زیبایی را به کمترین میزان ممکن برساند؟ جراحی پلک کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زیباتر و کم سن تر  نشان دادن متقاضیان اشاره کرد. البته نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که بعضی از افراد این عمل زیبایی را صرفاً برای بهبود بیناییشان انجام می‌دهند.

در بلفاروپلاستی پزشک متخصص برش‌هایی را هماهنگ با خطوطی که روی چشم وجود درد ایجاد می‌کند، سپس عضلات و چربی‌ها را برداشته و پلک را بخیه میزند. با وجود مزایای متعددی که بلفاروپلاستی دارد، این عمل زیبایی با عوارض و مشکلاتی هم همراه هست. در این مقاله از کلینیک VIP مهم‌ترین عوارض بلفاروپلاستی را برای متقاضیان جراحی پلک ارائه کرده‌ایم، تا با آگاهی بیشتری نسبت به انجام این عمل زیبایی اقدام کنند.

عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟

مشکلات و عوارضی که بعد از بلفاروپلاستی رخ می‌دهد معمولاً به دلیل رعایت نکردن نکات دوران نقاهت جراحی پلک توسط متقاضی هست. البته در صورتی که به کلینیک‌های متفرقه برای عمل مراجعه کرده باشید، به دلیل عدم تخصص جراح و امکانات نامناسب کلینیک هم ممکن هست درگیر مشکلات بعد از بلفاروپلاستی شوید. در ادامه متداول‌ترین عوارض بلفاروپلاستی که ممکن است متقاضیان جراحی پلک تجربه کنند را ارائه کرده‌ایم:

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    عفونت پلک‌ها

    یکی از شایع‌ترین عوارض عمل بلفاروپلاستی بروز عفونت در نواحی جراحی شده است. این عارضه ممکن هست به دلیل ضد عفونی نبودن لوازم جراحی، دست‌های پزشک یا اشتباهات متقاضی در دوران نقاهت شکل بگیرید. در صورت عفونت پلک‌هایتان باید هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید؛ زیرا ممکن است این عفونت به نواحی داخلی چشم برسد و عفونت چشمی حاد را به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید احتمال عفونت پلک را به حداقل میزان ممکن برسانید، حتماً باید پلک‌ها را طبق دستور پزشک بشویید و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را به موقع مصرف کنید.

    رد-بخیه-بلفاروپلاستی
    رد-بخیه-بلفاروپلاستی

    خشکی چشم

    یکی دیگر از عوارض عمل بلفاروپلاستی که بعد از جراحی افتادگی پلک رخ می‌دهد خشکی چشم است. برای اینکه چشم‌هایتان در دوران نقاهت رطوبت کافی داشته باشند، پزشک متخصص اشک مصنوعی برایتان تجویز می‌کند. حتماً این دارو را استفاده کنید تا خشکی چشم و درد چشم اذیتتان کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    مشکل در بستن چشم‌ها

    در صورتی که پزشک تخصص کافی برای ایجاد برش و برداشتن پوست پلک‌ها را نداشته باشد؛ احتمال دارد که پلک‌های شما بعد از جراحی کوتاه شوند و نتوانید چشم‌هایتان را ببندید. البته درد ناشی از جراحی و وجود بخیه‌ها هم می‌تواند در سخت بسته شدن چشم‌هایتان بعد از جراحی موثر باشد. اگر بعد از کشیدن بخیه‌ها همچنان برای بستن چشم‌هایتان مشکل دارید، حتماً این موضوع را با پزشک معالجتان مطرح کنید.

    باقی ماندن جای زخم یا اسکار

    افراد زیادی بلفاروپلاستی را برای زیباتر شدن انجام می‌دهند و باقی ماندن جای زخم یا اسکار می‌تواند یک شوک بزرگ برایشان باشد. چون شاید بتوان با افتادگی پلک کنار آمد و آن را یک مشکل طبیعی در نظر گرفت؛ اما باقی ماندن جای زخم یا اسکار روی چشم‌ها واقعاً ناراحت کننده است.

    در این حالت، به محض اینکه چشم‌هایتان را ببندید یا فردی به چشم‌هایتان نگاه کند، این جای زخم هست که به چشم می‌آید، نه زیبایی شما. باقی ماندن جای زخم می‌تواند به دلیل بد بخیه زدن برش ایجاد شده، عمیق بودن برش روی پلک یا کشیدن غیرحرفه‌ای بخیه‌ها رخ دهد.

    آسیب دیدن عصب بینایی چشم

    تا اینجای مطلب تمام عوارض عمل بلفاروپلاستی” متوجه زیبایی شما بود، اما گاهی مواقع جراحی پلک مشکلاتی در پی دارد که برطرف کردن آن‌ها عملاً غیرممکن است. در صورتی که پزشک برش بالا یا پایین پلک را به درستی انجام ندهد و دقت و تبحر لازم در این زمینه را نداشته باشد، ممکن هست عصب بینایی شما دچار آسیب شود و مشکلاتی مانند دوبینی، تاری دید و… پیدا کنید.

     

    حساسیت نشان دادن به بی‌حسی

    هر فردی ممکن است در طول زندگی‌اش نسبت به مواد غذایی یا داروهای خاصی حساسیت داشته باشد. یکی از مواردی که می‌تواند برای متقاضیان درمان افتادگی پلک مشکل ایجاد کند، حساسیت نشان دادن به داروهای بی‌حسی هست.

    برای پیشگیری از این عوارض عمل بلفاروپلاستی، باید حتماً درباره حساسیت‌هایی که دارید با پزشک متخصص صحبت کنید و قبل از بی‌حسی پلک‌ها درخواست تست داروی بی‌حسی را داشته باشید؛ زیرا حساسیت‌های شدید می‌تواند موجب اختلال در تنفستان شده و سلامتی‌تان را به خطر بیندازد.

    کبودی، تورم و خونریزی

    در بین عوارض عمل بلفاروپلاستی مواردی دیده می‌شود که جزء عوارض کوتاه مدت هستند. خون‌مردگی یا کبودی اطراف چشم‌ها، خارش، سوزش و تورم پلک‌ها از جمله این موارد هستند. برای برطرف کردن این عوارض می‌توانید از کمپرس سرد و داروهای تجویز شده توسط پزشک کمک بگیرید.

    عوارض-عمل-بلفاروپلاستی
    عوارض-عمل-بلفاروپلاستی

    روش پیشگیری از عوارض عمل بلفاروپلاستی

    بعد از شناخت عوارض عمل افتادگی پلک، متقاضیان علاقه‌مند هستند که راه‌های پیشگیری از وقوع این مشکلات را هم یاد بگیرند. در ادامه مواردی که می‌تواند عوارض عمل بلفاروپلاستی را تا حد معقولی برایتان کاهش دهد آورده‌ایم:

    1) مشاوره با کلینیک VIP تهران و دریافت نظر پزشک متخصص درباره امکان‌پذیر بودن جراحی پلک برای متقاضی

    2) بررسی دقیق پرونده پزشکی متقاضی

    3) عدم مصرف داروهای روان کننده خون مانند وافارین و آسپرین حداقل دو هفته قبل از عمل

    4) عدم مصرف دخانیات و الکل حداقل دو هفته قبل و بعد از بلفاروپلاستی

    5) مصرف داروهای ضد درد و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک

    6) استفاده از پمادهای تجویز شده برای نرم‌تر کردن محل جراحی و از بین رفتن جای بخیه‌ها

    7) استفاده از عینک آفتابی موقع قرار گرفتن در فضای آزاد و اجتناب از حضور در برابر نور مستقیم آفتاب

    8) استفاده از قطره‌های مخصوص و اشک مصنوعی تجویز شده برای پیشگیری از خشکی چشم‌ها

    9) تغییر برنامه غذایی و استفاده از مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین و مواد مغذی

    و در انتها کلینیک vip تهران…

    با وجود اینکه بلفاروپلاستی یا عمل افتادگی پلک عوارض ریز و درشت زیادی به همراه دارد، اما با انتخاب کلینیک معتبر و انجام این عمل زیبایی توسط پزشک متخصص، می‌توانید عوارض عمل بلفاروپلاستی را کم کنید. کلینیک VIP تهران با بیش از 15 سال سابقه، حضور پزشکان باتجربه و دارا بودن پروانه وزارت بهداشت، بلفاروپلاستی را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت برای متقاضیان انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربار جراحی پلک با واتساپ ما در ارتباط باشید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]

     


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند