جای-زخم-لیپوماتیک

جای زخم لیپوماتیک چطور از بین می‌رود+ راهکارهای درمانی

آیا راهی برای درمان جای زخم لیپوماتیک وجود دارد؟ میزان زخم‌های ناشی از پیکرتراشی چقدر هست؟ چه کسانی پس از لیپوماتیک باید برای درمان زخم‌هایشان به پزشک مراجعه کنند؟ برای جواب دادن به این سوال‌ها با کلینیک vip تهران همراه باشید.

پیکرتراشی یا عمل لیپوماتیک یکی از روش‌های نوین برای از بین بردن چربی‌های زائد بدن است. در این عمل زیبایی که به صورت سرپایی انجام می‌شود، چربی‌های سرسخت پهلوها و شکم خارج می‌شوند و می‌توانید اندامی متناسب و بدون چربی داشته باشد؛ اما برای پیکرتراشی باید سوراخ‌هایی در نواحی مختلف بدنتان ایجاد شود تا بتوانید چربی‌ها را از آن‌ها خارج کنید. همین سوراخ‌ها موجب ایجاد زخم‌هایی در نواحی که برای برداشتن چربی مشخص شده‌اند می‌شود. برای درمان جای زخم لیپوماتیک باید راه‌های درمانی آن را بدانید.

آیا زخم شدن بدن برای پیکرتراشی طبیعی است؟

پیکرتراشی یا همان لیپوماتیک معمولاً بدون بی‌هوشی و فقط تحت بی‌حسی انجام می‌شود. همین موضوع نشان‌دهنده این هست که پس از انجام این عمل زیبایی جای زخم زیادی روی بدن باقی نخواهد ماند. با این وجود، بخش‌هایی را برای رد شدن لوله کانولا سوراخ می‌کنند، تا با عبور لوله‌ از آن‌ها بتوانند چربی‌هایی که با کمک امواج فراصوت به حالت مایع درآمده‌اند را از بدن خارج کنند. این لوله‌ها به نحوی درون بدن قرار می‌گیرند که به رگ‌ها و عروق خونی و بافت‌های بدن آسیب نرسانند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    برای خارج کردن کلیه چربی‌های بدن از همین روش ایجاد می‌شود و هیچ برشی برای لیپوماتیک انجام نخواهد شد؛ بنابراین زخم‌های باقی‌مانده از لیپوماتیک سطحی و مختصر هست و درمان آن‌ها زیاد زمان‌بر نخواهد بود. علاوه بر جای زخم، تورم و کبودی هم پس از انجام بلفاروپلاستی مشاهده می‌شود که نگران کننده نیست. این عوارض هم به مرور برطرف می‌شوند و جای نگرانی وجود ندارد.

    عمل لیپوماتیک
    عمل لیپوماتیک

    میزان جای زخم لیپوماتیک چقدر است؟

    سوراخ‌هایی که برای خارج کردن چربی‌ها در لیپوماتیک روی بدن ایجاد می‌شود بسیار کوچک هستند. به همین خاطر پس از سپری کردن دوران نقاهت معمولاً اثر کمی از این سوراخ‌ها روی پوست باقی می‌ماند و به مرور جای آن‌ها کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود.

     

    ما کاندید مناسب “عمل لیپوماتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    پس از لیپوماتیک جای زخم‌های ایجاد شده تا چند روز درد خواهد داشت. برای اینکه میزان درد ناشی از سوراخ کردن بدن را کاهش دهید، حتماً داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید و از خوردن داروهای خودسرانه اجتناب کنید.

    توصیه میکنیم این مقاله را مطالعه کنید : پیکرتراشی چیست ،از مزایا تا معایب این عمل زیبایی

    احتمال عفونت در جای زخم لیپوماتیک چقدر است؟

    یکی از عواملی که باعث می‌شود درمان جای زخم لیپوماتیک سخت و حتی غیرممکن باشد، بروز عفونت در این دوران برای متقاضیان است. در صورتی که نکات بهداشتی را حین عمل و پس از آن رعایت نکنید، در قسمتی که پیکرتراشی انجام شده عفونت رخ می‌دهد. همین موضوع باعث طولانی شدن دوران نقاهت و تشدید زخم ایجاد شده خواهد شد.

     

    به همین خاطر پس از انجام پیکرتراشی باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا عفونت در ناحیه عمل اتفاق نیفتد. البته با توجه به اینکه سوراخ‌های بسیار کوچکی روی بدن برای برداشتن چربی‌ها ایجاد می‌شود، احتمال عفونت بعد از لیپوماتیک تقریباً نزدیک به صفر هست.

    روش-درمان-زخم-لیپوماتیک
    روش-درمان-زخم-لیپوماتیک

    راه و روش مراقبت از جای زخم لیپوماتیک و درمان آن‌ها

    برای درمان جای زخم لیپوماتیک” باید نکاتی که توسط پزشک ارائه شده را به خوبی رعایت کنید. همچنین راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند برای از بین بردن آثار زخم‌های پیکرتراشی موثر باشد. در ادامه این راهکارها را معرفی کرده‌ایم. البته توصیه می‌شود که قبل از استفاده از هرکدام از راهکارهای پیشنهادی، حتماً با پزشک معالجتان مشورت کنید.

    استفاده از گن‌های طبی

    برای اینکه زخم جوش بخورد، بهترین روش فشرده کردن ناحیه عمل هست. گن‌های طبی همان گزینه‌ای هستند که این کار را برایتان انجام می‌دهند. چهار تا شش هفته پس از پیکرتراشی می‌توانید با پوشیدن این گن‌ها سرعت جوش خوردن زخم‌ها را بهبود دهید.گن‌های طبی برای درمان جای زخم لیپوماتیک و برطرف کردن آثار پیکرتراشی روی پوست هم موثر هستند. این گن‌ها را می‌توانید در تمام ساعت‌های روز استفاده کنید و فقط موقع استحمام آن‌ها را در بیاورید.

    خوابیدن با سبک مناسب

    هر چقدر فشار وارد شده روی ناحیه برش خورده پس از عمل بیشتر باشد، زخم‌های این ناحیه دیرتر جوش می‌خورد و احساس درد بیشتری در قسمت لیپوماتیک شده خواهید داشت. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که پس از پیکرتراشی به حالت طاق‌باز بخوابید و از خوابیدن روی شکم و وارد کردن فشار به این ناحیه بپرهیزید.

     

    اجتناب از عوامل حساسیت­زا

    برای اینکه زخم‌هایتان به خوبی ترمیم شود و درمان جای زخم لیپوماتیک برایتان ساده‌تر باشد، به هیچ عنوان در دوران نقاهت سراغ عوامل حساسیت زا نروید. از جمله این عوامل می‌توان به قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، شنا کردن در استخر، سونا و حتی استفاده از کرم‌های متفرقه اشاره کرد. همه این موارد را تنها زمانی که پزشک معالج تشخیص دهد می‌توانید انجام دهید.

    اجتناب از فعالیت‌های بدنی سنگین

    ورزش کردن برای سلامتی مفید هست، به شرطی که شما هیچ عمل سرپایی انجام نداده باشید و محدودیتی برای انجام فعالیت‌های ورزش مختلف نداشته باشید. پس از انجام لیپوماتیک به هیچ عنوان ورزش و فعالیت‌های بدنی سنگین انجام ندهید؛ زیرا انجام دادن این فعالیت‌ها موجب افزایش سرعت گردش خون در بدن شده و التهاب و خونریزی را در نواحی زخمی افزایش می‌دهد. به همین دلیل درمان جای زخم لیپوماتیک” پس از عدم رعایت این موضوع طولانی‌تر خواهد بود.

    رژیم غذایی سالم داشتن

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای بهبود زخم‌ها و از بین رفتن جای آن‌ها باید بدانید، عدم مصرف مواد غذایی چرب و شیرین و رعایت رژیم غذایی سالم است. در صورتی که مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان مصرف کنید، سیستم ایمنی بدنتان قوی‌تر می‌شود و خون‌رسانی در بدن افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر جای زخم‌ها سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.

    انتخاب کلینیک زیبایی

    انتخاب کلینیک زیبایی هم در درمان جای زخم لیپوماتیک موثر است. در صورتی که پزشک متخصص تبحر و تجربه کافی در برش‌های مورد نیاز برای برداشت چربی‌ها داشته باشد، زخم‌هایتان سریع‌ تر جوش می‌خورد و جای آن‌ها پس از سپری شدن دوران نقاهت سریع‌تر محو خواهد شد. در کلینیک VIP تهران بهترین پزشکان کشور برای پیکرتراشی انتخاب شده‌اند. با انجام لیپوماتیک در این مرکز می‌توانید اندامتان را به شکلی که دوست دارید دربیاورید.

     

    ما کاندید مناسب “عمل لیپوماتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند