عوارض-کاشت-مو

عوارض و خطرات کاشت مو طبیعی+ علت و راه‌های کاهش عوارض

عوارض و خطرات کاشت مو طبیعی چیست؟ چه کسانی پس از کاشت با این عوارض دست و پنجه نرم می‌کنند؟ آیا راهی برای کاهش عوارض کاشت مو وجود دارد؟ این سوال‌ها مطمئناً به ذهن کسانی که قصد کاشت مو دارند می‌رسد.

کاشت مو یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در جهان هست. این عمل زیبایی برای کسانی که قصد دارند جوانی و شادابی خودشان را دوباره به دست بیاورند، یک گزینه مناسب هست. با داشتن موهای پرپشت و کاشت شده، می‌توانید هر چند وقت یک‌بار ظاهرتان را تغییر دهید. همچنین با داشتن موهای پرپشت، کم سن و سال‌تر به نظر می‌رسید و احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. این موضوع برای خانم‌ها اهمیتی دوچندان دارد.

اما کاشت مو طبیعی بدون عارضه و خطر نیست! همان‌طور که عمل جراحی بینی، تزریق چربی و… ممکن هست عوارضی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد، کاشت مو هم ممکن است شما را با عوارض کوتاه‌مدت یا طولانی مدتی مواجه کند.در این مقاله از کلینیک vip تهران، این عوارض و خطرات و علت و راه‌های کاهش آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با دانستن این اطلاعات می‌توانید با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب مرکز درمانی و انجام این عمل زیبایی اقدام کنید و از نتیجه به دست آمده احساس بهتری خواهید داشت.

عوارض‌ کاشت مو طبیعی

اگر “کاشت مو” برایتان مهم هست و دیر یا زود قصد انجام این عمل زیبایی را دارید، مواردی که در ادامه ارائه شده را در نظر داشته باشید.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

    کاشت-مو-بدون-عوارض
    کاشت-مو-بدون-عوارض

     

    1) بی‌حسی سر پس از کاشت مو

    یکی از عوارض و خطرات کاشت مو طبیعی که رایج است، حساسیت نشان دادن به داروی بی‌حسی است که برای این عمل زیبایی تزریق می‌شود. کسانی که نسبت به داروهای بی‌حسی حساسیت دارند، حتما باید این موضوع را با پزشک معالجشان در میان بگذارند. حساسیت نشان دادن به داروی بی‌حسی گاهی مواقع به دلیل روان‌شناختی رخ می‌دهد. در این موارد، پزشک با صحبت کردن با متقاضی کاشت و آماده کردن او برای عمل، احساس ترس و اضطراب وی را برطرف می‌کند.

    برای کسانی که حساسیت به دلیل آلرژی رخ می‌دهد، پزشک تشخیص می‌دهد که با کمک اسپری بی‌حسی یا سایر داروها فرد را برای کاشت آماده کند.

    اولین قدم برای تست حساسیت نشان به داروی بی‌حسی، تست آن روی بدن متقاضی قبل از کاشت است. در این تست مشخص می‌شود که میزان آلرژی فرد چقدر است و آیا امکان کاشت مو را دارد یا خیر!

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    2) خونریزی پس از کاشت

    خونریزی مختصر پس از کاشت مو، یک موضوع کاملا طبیعی است. این خونریزی به دلیل برداشت فولیکول‌ها از بانک مو و سوراخ کردن نواحی طاسی و کاشت موها رخ می‌دهد. البته برای کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند و افرادی که مصرف الکل دارند، این خونریزی ممکن است حین عمل و حتی از کاشت بسیار شدید باشد. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند مصرف الکل و داروهایی مانند وارفارین را دو هفته قبل از کاشت متوقف کنید و تا دو هفته پس از کاشت ادامه دهید.

    البته اشتباهات پزشکی هم ممکن هست موجب افزایش خونریزی ناشی از کاشت مو شود. در صورتی که حین ایجاد سوراخ برای کاشت پارگی مویرگی رخ دهد، امکان خونریزی وجود دارد. این عارضه شاید به ظاهر مختصر به نظر برسد، اما برای متقاضیانی که ناراحتی قلبی دارند صدمات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

    3) درد و خارش پس از کاشت مو

    با کم شدن تاثیر داروی بی‌حسی، احتمال افزایش درد در ناحیه گیرنده و دهنده فولیکول‌ها وجود دارد. برای کاهش درد پس از کاشت، از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین پزشک معالج داروهای مسکنی را برای اینکه چند روز پس از کاشت درد کمی داشته باشید تجویز می‌کند.

    این داروها را به موقع مصرف کنید. احساس خارش چند روز پس از کاشت شروع می‌شود. به هیچ عنوان در این دوران سرتان را نخارانید و دلمه‌ها را نکنید؛ زیرا کندن دلمه‌ها باعث می‌شود که دوباره سرتان خونریزی کند. اگر خارش سرتان شدید هست، می‌توانید این موضوع را با پزشک معالجتان در میان بگذارید. معمولاً پزشکان پمادهایی را برای کاهش میزان خارش تجویز می‌کنند.

    عوارض-کاشتمو
    عوارض-کاشتمو

    4) سرفه یا سکسکه پس از کاشت

    باورتان می‌شود که سرفه یا سکسکه از عوارض و خطرات کاشت مو طبیعی باشد؟ پس از کاشت ممکن است سکسکه یا سرفه تا چند روز ادامه داشته باشد. اگر این موضوع به طور خودکار برطرف شد، جای نگرانی وجود ندارد. در غیر این صورت حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

    توصیه میکنیم این مقاله را  مطالعه کنید : عوارض کاشت مو+آن چیزی که کلینیک‌های کاشت مو به شما نمی‌گویند

    5) عفونت ناشی از کاشت مو

    دایره‌های سیاه رنگی که مانند یک لکه یک تکه تیره روی سر دیده می‌شوند، از جمله عوارض و خطرات کاشت مو طبیعی هست. عفونت ممکن هست به دلیل سهل‌انگاری پزشک حین عمل و استفاده از تجهیزات آلوده رخ دهد. حتی ممکن هست در دوران نقاهت به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و تماس دست یا بالش آلوده با سرتان این قسمت دچار عفونت شود. برای اینکه جلوی عفونت پس از کاشت مو را بگیرید، حتما باید به کلینیکی مراجعه کنید که پروانه وزارت بهداشت را داشته باشد.

    عوارض و خطرات کاشت مو طبیعی برای چه کسانی بیشتر است؟

    کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و …، اولین گروهی هستند که در معرض ابتلا به عوارض و خطرات کاشت موی طبیعی قرار دارند. همچنین خانم‌ها به دلیل تداخل هورمونی و مشکلاتی مانند سوءتغذیه و کم‌خونی ممکن هست بیشتر از سایرین با این عوارض درگیر شوند.

     

    چطور عوارض و خطرات کاشت مو طبیعی را کاهش دهیم؟

    عوارضی مانند خارش و سوزش و درد از جمله مواردی هستند که تمام افراد پس از کاشت مو طبیعی با آن مواجه می‌شوند؛ اما سایر عوارض و مشکلاتی که پس از کاشت رخ می‌دهد را می‌توانید با رعایت نکات زیر تا حد امکان کاهش دهید:

      • انتخاب کلینیک معتبر دارای پرونده وزارت بهداشت
      • انجام کاشت مو زیر نظر متخصص
      • انتخاب روش کاشت مناسب
      • رعایت نکات توصیه‌شده برای دوران نقاهت
      • ارائه پرونده پزشکی قبل از کاشت مو به پزشک متخصص

    چرا کلینیک vip برای کاشت مو طبیعی مناسب است؟

    • در این کلینیک طراحی خط مو با اسکن سه بعدی لیزری انجام می‌شود.
    • کلینیک vip از تجهیزات مدرن و امروزی برای کاشت مو
    • داشتن مجوز وزارت بهداشت و کاشت مو در شرایط استریل و بهداشتی
    • تجربه بیشتر از 15 سال در زمینه ارائه خدمات زیبایی
    • کاشت مو بدون نیاز به کوتاهی و تراشیدن موها

    برای مشاهده نتیجه کاشت مو در کلینیک vip تهران، به اینستاگرام ما سربزنید. کاشت مو در کلینیک با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا انجام می‌شود. با وجود اینکه کلینیک پروانه وزارت بهداشت هم دارد، خیالتان از بابت کاشت مو در محیط استریل راحت خواهد بود.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند