روش موثر افتادگی پلک

انواع روش های درمان افتادگی پلک موثرترین روش

افتادگی پلک، زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما نیز از افتادگی پلکتان ناراحتید و دنبال راهی برای برطرف کردن آن و بازگشت زیباییتان هستید ما اینجاییم که برای درمان افتادگی پلک به شما کمک کنیم .در این مقاله قصد داریم روش های درمان افتادگی پلک را مورد بررسی قرار دهیم.

افتادگی پلک و دلایل آن را بشناسید

افتادگی پلک یا پتوز در قسمت بالایی پلک ، سبب می شود پلک بالا به سمت پایین متمایل شود و با یک نگاه سطحی در چهره افراد قابل تشخیص است ، اگر افتادگی پلک شدید باشد ممکن است بینایی شما را مختل کند،دلایل زیادی برای افتادگی پلک وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد .

به طور کلی دو نوع افتادگی پلک در افراد وجود دارد  افتادگی پلک مادر زادی یا افتادگی پلک اکتسابی

انواع افتادگی پلک اکتسابی

  • افتادگی پلکی عصبی
  • افتادگی پلکی عضله ای
  • افتادگی پلکی تاندونی
  • افتادگی پلکی مکانیکی

افتادگی پلک با افزایش سن

بیشتر افرادی که پا به سن می‌گذارند، دچار افتادگی پلک می‌شوند. ارتباط بین افزایش سن و افتادگی پلک به عملکرد یک عضله مربوط می‌شود که پلک را بالا نگه می‌دارد. با افزایش سن افراد، این عضله کشیده می‌شود و عملا توان خود را برای بالا نگه داشتن پلک از دست می‌دهد. افتادگی پلک در اثر افزایش سن، معمولا برای هر دو چشم اتفاق می‌افتد.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    افتادگی پلک به علت بیماری و ضعف عضلانی

    بیماری‌های عضلانی مانند دیستروفی عضلانی اوکولوفارنژال، میاستنی گراویس و ضعف عضلات باعث افتادگی پلک چشم می‌شوند.

    همچنین از آنجا که عضلات چشم و پلک توسط اعصاب مغز کنترل می‌شوند، بیماری و آسیب‌های مغز می‌تواند بر عملکرد عضلات چشم تاثیر مستقیم بگذارد. مشکلات و آسیب‌های مغزی مانند سکته، تومور و آنوریسم مغزی ممکن است باعث افتادگی پلک در افراد شوند.

    افتادگی چشم مادرزادی و ژنتیکی

    افتادگی پلک مادرزادی در کودکانی مشاهده میشود که به دلایل زیادی مانند ضعف عضله ای ایجاد میشود ، افتادگی پلک که در سنین پایین ایجاد میشود سبب ایجاد آستیگماتیسم یا تاری دید میشود و موجب آن میشود که بینایی فرد مسدود شود

    افتادگی پلک در حالت مادرزادی به دلیل اختلال در عملکرد عضله‌ای است که وظیفه حفاظت از پلک بالایی را بر عهده دارد. در اغلب موارد، افتادگی پلک به دلیل مادرزادی در یک چشم ظاهر می‌شود.

    راه های پیشگیری از افتادگی پلک

    برای پیشگیری از افتادگی پلک باید موارد زیر را رعایت کنید :

    • ورزش های چشمی
    • رژیم غذایی مناسب
    • پرهیز از قرار گرفتن از زیر نور مستقیم آفتاب قرار گرفتن
    • استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی و کلاه لبه دار
    • کاهش نور های مصنوعی مانند لپ تاپ و موبایل
     افتادگی پلک به دلیل مادرزادی
    افتادگی پلک مادرزادی

    انجام تمرینات ورزشی ساده؛ روشی آسان برای پیشگیری و کاهش افتادگی پلک

    با انجام یکسری از تمرین های ورزشی میتوانید از افتادگی پلک پیشگیری کنید ، یکی از تمرین‌هایی که در جهت کاهش افتادگی پلک و تقویت ماهیچه‌های اطراف چشم به کار می‌رود، کشیدن دو سمت چشم است. در این روش، ابتدا شما باید با انگشتان خود دو طرف چشم را بکشید و در حین این کار، چشمان خود را چندین بار ببندید و باز کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    کرم های دور چشم درمان ابتدایی و پیشگیری از افتادگی پلک

    کرم های دور چشم در مراحل اولیه درمان افتادگی پلک ممکن است موثر باشد و موجب پیشگیری از افتادگی پلک بشود ولی در حالت شدید تر اگر مبتلا به افتادگی پلک به حالت شدید تر باشید، کرم ها تاثیری نخواهند داشت.

    افتادگی پلک را چگونه درمان کنیم ؟

    درمان افتادگی پلک به صورت جراحی و غیر جراحی انجام می شود. بیماران و پزشکان بیشتر روش های غیر جراحی را ترجیح می دهند.

    روش های غیر جراحی برای درمان افتادگی پلک

    برای درمان افتادگی پلک می‌توان از روش‌های غیر جراحی استفاده کرد اما در نظر داشته باشید که تاثیر این روش‌ها به هیچ وجه مانند جراحی نخواهد بود و به صورت موقت موثر است.

    تزریق بوتاکس درمان موقت افتادگی پلک

    کشیدن پلک های قسمت فوقانی چشم، به سمت بالا به روش بوتاکس امکان پذیر است. به کمک بوتاکس عضله هایی را که ابرو را به پایین می آورند، تزریق می شود.

    تزریق بوتاکس به عضلات ماهیچه اخم یا چین دهنده ابرو ها و عضلات حلقوی چشم اطراف مدخل چشم انجام می شود.

    در تزریق بوتاکس به این عضلات، به ابرو اجازه بالا رفتن و از این طرف باز شدن پلک های بالایی را می دهد. تزریق بوتاکس کار بسیار حساسی است و تنها یک پزشک و تزریق کننده بسیار ماهر می تواند از عهده این کار به خوبی بر بیاید.

    تزریق بوتاکس به صورت دوره‌ای و با برداشتن پوست‌های مازاد پلک، می‌تواند بر درمان افتادگی پلک موثر باشد و هر سه یا چهار ماه یکبار باید تکرار شود.

    نتیجه تزریق بوتاکس لیفت ابرو و بازکردن موقتی ابرو ها است. اغلب از ترکیبی از خواص فرم دادن بوتاکس و تزریق ژل های موقتی استفاده می شود.

    تزریق ژل درمان موقت افتادگی پلک

    تزریق ژل یکی دیگر از روش های غیر جراحی درمان افتادگی پلک است. در این روش پوست افتاده پلک چشم پر می شود و قسمت فوقانی پلک چشم به بالا تر برده می شود و به این روش به بازیابی زیبایی و جوانی کمک شایانی خواهد کرد.

    پزشک شما وقتی به دفعات متعدد، تزریق را در نقاط کوچک انجام می دهد و سپس با ماساژ‌ در جهت مورد نظر فرم می دهد. این روش کار 10 دقیقه زمان می برد.

    نتایج حاصل از تزریق ژل حدود 1 ماه تا 1 سال دوام دارد.

    درمان افتادگی پلک به روش هایفوتراپی

    تکنولوژی هایفو برای سفت کردن و کشیدن پوست و رفع افتادگی پلک است که در این روش از اولتراسوند یا همان امواج صوتی متمرکز و فرایند طبیعی بدن برای بالا بردن پوست شل و افتاده استفاده می کنند. هایفوتراپی بافت های عمیق زیر پوست را که معمولا با روش های تهاجمی درمان می شوند، بدون هیچ گونه مداخله و با دقت بسیار بالا ترمیم می کند.

    لیزر CO2 فرکشنال

    در این روش از لیزر استفاده می شود که اشعه های تنظیم شده باریکی برای نفوذ در پوست و درمان در یک زمان صورت می گیرد.کلاژن های تخریب و فرسوده شده در پوست توسط اشعه های لیزر تخریب و منقبض می شود و فرآیند طبیعی بدن را وادار می سازد تا کلاژن های تازه و جوانی را تولید می کند.

    لیزر فرکشنال بر روی لایه های عمقی اطراف چشم کار می کند. توسط این لیزر چروک های اطراف چشم پر می شود و پوست سفت تر می شود.

    این اتفاق سبب می شود تا افتادگی پلک درمان شود و فرد جوانی خود را بدست می آورد

    لیفت با نخ برای درمان افتادگی پلک

    در روش لیفت با نخ، تحریک کلاژن های جدید سبب می شود پوست بالا کشیده شود و پوست سفت تر می شود. لیفت نخ برای رفع چین و چروک و بستن منافذ و حجم دهی مناسب می باشد.لیفت نخ به برش های بسیار ریزتری نیاز دارد. در روش رفع افتادگی پلک با لیفت نخ بی حسی موضعی استفاده می شود و این فرایند درمان در کمتر از یک ساعت طول می کشد.

    افتادگی پلک با لیفت نخ
    افتادگی پلک با لیفت نخ

    پلاسما جت؛ روشی بی‌دردسر برای درمان افتادگی پلک

    یکی از روش‌های متداول برای درمان افتادگی پلک ، پلاسما جت است. این روش درمانی با استفاده از ذرات پلاسمای یک دستگاه انجام می‌گیرد. ذرات پلاسما حالت چهارمی از ماده به غیر از سه حالت متداول جامد، مایع و گاز هستند که به پوست‌ها و چربی‌های اضافه پلک برخورد کرده و از طریق تصعید (تبدیل جامد به گاز) آنها را به سلول‌های جدید تبدیل می‌کنند.

    روش پلاسما جت ممکن است با عوارضی همچون تورم و التهاب پوست همراه باشد. پلاسما جت به دلیل عدم نیاز به جراحی،  برش بر روی پوست و بیهوشی، طرفداران زیادی دارد اما به یک دلیل، افراد جراحی پلک را به این روش ترجیح می‌دهند. پلاسما جت یا پلاسما درمانی نیازمند چند بار تکرار است اما عمل جراحی افتادگی پلک نیازی به تکرار ندارد. در ادامه با عمل جراحی پلک ، بیشتر آشنا می‌شوید.

    درمان افتادگی پلک با جراحی بلفاروپلاستی

    برای انجام جراحی پلک و عمل بلفاروپلاستی ، ابتدا برای اینکه بیمار هیچگونه دردی را حس نکند بی حسی موضعی توسط پزشک متخصص به پلک تزریق می‌شود. در ادامه برشی در بالای پلک ایجاد شده و با تکنیک حرفه‌ای و کاملا استریل، چربی و پوست اضافی برداشته و در آخر بخیه‌زده می‌شود. در عمل بلفاروپلاستی پلک پایین ، یک برش کوچک زیر پلک پایین انجام می‌شود و مواد اضافی که گاهی داخل پلک و زیر مژه قرار دارد و گاهی نیز در ناحیه زیر چشم، برداشته شده و پلک در محل خود فیکس می‌شود. توجه داشته باشید انجام جراحی پلک بالا و پف پلک پایین به صورت همزمان قابل انجام است.عمل افتادگی پلک و درمان پف پلک به صورت سرپایی در مدت زمان تقریبا ۲ ساعت انجام میشود. گاهی اگر افتادگی پلک فرد به خاطر افتادگی ابرو باشد این عمل همزمان با لیف ابرو انجام میشود و نتایج فوق العاده عالی دارد.

     موثرترین روش درمان افتادگی پلک

    اگر می‌خواهید افتادگی پلک شما به‌طور قطعی و غیر قابل بازگشت درمان شود، بهتر است از جراحی افتادگی پلک یا همان بلفاروپلاستی استفاده کنید. این عمل جراحی جنبه درمانی_ زیبایی دارد زیرا با رفع افتادگی پلک و لیفت چروک‌های پوست چشم، ظاهر زیباتری به چشمان شما می‌بخشد و از طرفی اگر افتادگی پلک، بینایی شما را مختل کرده باشد، مشکل بینایی شما را برطرف می‌کند. متخصص جراحی بلفاروپلاستی باید پوست‌های اضافی اطراف این پلک را خارج  و چربی‌های آن را تنظیم کند.*

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    1 دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند