فیلر-صورت

فیلر صورت چیست و با تزریق چربی چه تفاوتی دارد؟

چین و چروک صورت را چطور درمان کنیم؟ آیا راهی برای از بین بردن چروک‌های روی پوست صورت وجود دارد یا خیر؟ آیا با تزریق فیلر صورت می‌توانیم از بابت درمان همیشگی چین و چروک‌ها آسوده خاطر باشیم؟ تفاوت تزریق فیلر با چربی در چیست و کدام روش برای درمان چروک‌ها و جوان‌سازی پوست بهتر است؟ جواب تمام این سوال‌ها و پرسش‌های دیگرتان درباره تزریق فیلر صورت را در این مقاله کلینیک VIP تهران خواهید گرفت.

لبخند زدن قشنگ‌ترین بخش زندگی هر فرد است. چون وقتی لبخند روی لب‌هایتان نقش می‌بندد که خاطره خوشی برایتان رقم خورده! در کنار لبخندهای زندگی، لحظاتی هم هستند که احساس خشم یا تعجب و ناراحتی حالت‌های چهره شما را تغییر می‌دهد. همه این احساسات که به شکل‌های مختلف روی چهره شما نقش می‌بندد، روی زیبایی ظاهری‌تان موثر هستند. چون احساساتی که دارید، به مرور خط اخم یا خط لبخند را شکل می‌دهند و ظاهر شما را عوض می‌کنند.

در کنار این تغییرات ظاهری، پیری و پا گذاشتن به دوران میان‌سالی خودش یک عامل بزرگ افتادگی پوست و بروز چین‌های دور چشم‌ها، روی پیشانی، چال گونه‌ها و… است. این موضوع به خاطر اینکه کلاژن‌های پوست به مرور کم می‌شود و پوست خاصیت کشسانی خودش را از دست می‌دهد به وجود می‌آید؛ اما چه راهی وجود دارد که بتوانیم دوباره مثل روزهای جوانی پوستی شاداب و ظاهری زیبا داشته باشیم؟ عمل‌های زیبایی همان چیزی هستند که می‌توانند برای درمان چین و چروک‌های پوستی و از بین بردن آثار بالا رفتن سن کمکتان کنند.

تزریق فیلر صورت چیست؟

برای پر کردن پوستی که دچار افتادگی شده چه راهی وجود دارد؟ جواب این سوال ساده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید. ژل یا فیلر یا همان پرکننده‌های همان گزینه‌هایی هستند که برای جبران چربی‌ها و کلاژن‌های پوستی استفاده می‌شوند. این پرکننده‌ها جنس‌های مختلفی دارند و با توجه به اینکه کلینیک مورد نظر چه خدماتی ارائه می‌دهد و پزشک کدام گزینه را برای تزریق مناسب می‌داند، یکی از فیلر ها یا ژل‌های موجود در بازار برای پر کردن صورت استفاده می‌شود.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    فیلر-صورت-چیست
    فیلر-صورت-چیست

    در گذشته فیلرهای تزریقی موجب بروز حساسیت‌های شدید پوستی می‌شدند، اما به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و آزمون و خطای مختلف در این زمینه، ژل‌های باکیفیتی برای جوان‌سازی پوست ساخته شده‌اند که نتیجه مطلوبی دارند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق فیلر به صورت هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    فیلرها معمولاً برای از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی، خط لبخند، زاویه سازی فک و فرم دادن گونه‌ها استفاده می‌شود. برای تزریق فیلر بعد از انتخاب نوع ژل، میزان تخصص پزشک است که نتیجه نهایی را مشخص می‌کند. اگر پزشک معالج تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد، احتمال دارد که محل تزریق ژل کبود شود یا اینکه تزریق ژل به خوبی انجام نشود و متقاضی چند بار مجبور به دریافت خدمات تزریق فیلر شود.

    مزایای تزریق فیلر چیست؟

    • از بین بردن چروک‌های پوستی
    • برطرف کردن خط خنده و خط اخم
    • از بین بردن چروک‌های اطراف چشم‌ها
    • از بین بردن تیرگی و گودی پای چشم‌ها
    • فرم دهی و زیباسازی صورت
    • عدم نیاز به جراحی و بستری شدن
    • دوران نقاهت کوتاه‌مدت
    • افزایش اعتماد به نفس متقاضی و حس خوشایند او از جوان‌سازی پوست

    معایب تزریق فیلر چیست؟

    تزریق فیلر صورت یا همان ژل معمولاً عارضه خاصی در پی ندارد. در حالت کلی بعد از تزریق چین و چروک‌های پوست تا حد قابل توجهی برطرف می‌شود و می‌توانید ظاهر جدیدتان را ببینید و لذت ببرید؛ اما با این وجود، ریسک‌های این عمل زیبایی انکارناپذیر هستند. بعضی از عوارض تزریق فیلر موقتی هستند و به مرور برطرف می‌شوند، برای بعضی دیگر از عوارض باید به پزشک مراجعه کنید. به طور کلی معایب و عوارض تزریق ژل یا فیلر عبارتند از:

    • بروز کبودی و خون‌مردگی در نواحی تزریق تا یک هفته
    • احتمال آسیب وارد شدن به رگ‌های خونی در صورت عدم تخصص پزشک
    • احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک نسبت به ترکیبات استفاده شده در فیلر
    • عفونت در ناحیه تزریق
    • تشکیل جوش‌های ریز و درشت در محل تزریق و اطراف آن
    • ناهماهنگی و عدم تقارن صورت
    • جابجایی ژل از ناحیه تزریق به قسمت‌های دیگر بدن
    • تخریب بافت پوست ناحیه تزریق
    • التهابات و قرمزی پوست
    عوارض-فیلر-صورت
    عوارض-فیلر-صورت

    میزان تاثیرگذاری فیلر صورت چقدر است؟

    میزان تاثیرگذاری تزریق فیلر صورت” به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر اسید هیالورونیک را که یکی از ماده‌های متداول برای برجسته‌سازی صورت است انتخاب کنید، مدت زمانی که می‌توانید روی تاثیرگذاری و ماندگاری آن حساب کنید بین 9 تا 11 ماه خواهد بود.

    اگر ماده انتخابی هیدروکسیل آپاتیت کلسیم باشد، ماندگاری فیلر حدود 12 ماه خواهد بود و در صورتی که از مواد با ماندگاری بالاتر که سریع جذب نمی‌شود استفاده کنید، گاهی مدت زمان تأثیرگذاری فیلر تا 5 سال هم خواهد رسید.

    بنابراین نوع ماده‌ای که برای تزریق انتخاب می‌کنید می‌تواند روی ماندگاری این ماده موثر باشد. البته عواملی مانند متابولیسم بدن، حضور فرد در برابر نور آفتاب و محیط‌های گرم و… هم می‌تواند طول عمر این عمل زیبایی را تحت تاثیر قرار دهد و گاهی ماندگاری فیلر را به کمتر از 6 ماه هم برساند.

    هزینه تزریق فیلر چقدر است؟

    برای محاسبه هزینه تزریق فیلر باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید. از جمله آن‌ها می‌توان به نوع ماده انتخاب شده برای تزریق اشاره کرد. چون فیلرهایی که برای تزریق به صورت انتخاب می‌شوند تنوع زیادی دارند و هر کلینیک از یک نوع ماده خاص برای برجسته‌سازی صورت و زیبایی استفاده می‌کند.

    علاوه بر نوع ژل یا فیلر انتخابی برای تزریق، ناحیه‌ای که ژل در آن تزریق می‌شود و میزان ماده مورد نیاز برای تزریق هم هزینه این عمل زیبایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نهایت میزان دستمزد پزشک برای تزریق فیلر، هزینه در نظر گرفته شده توسط کلینیک زیبایی برای انجام این عمل و تعداد دفعاتی که نیاز به تزریق فیلر دارید هم می‌تواند قیمت تمام شده این عمل زیبایی را افزایش دهد.

    بنابراین برای اطلاع از قیمت دقیق تزریق فیلر پیشنهاد می‌کنیم که با کلینیک زیبایی VIP تهران  در ارتباط باشید؛ و از مشاورین این مرکز آخرین قیمتی که برای این عمل زیبایی در نظر گرفته شده را جویا شوید.

    چطور بهترین کلینیک را برای تزریق فیلر انتخاب کنیم؟

    هر کلینیک زیبایی یک سری خدمات را ارائه می‌کند و از پزشکان خاصی برای کاشت مو، کاشت ریش، تزریق بوتاکس و… استفاده می‌کند. در صورتی که کلینیک مد نظر شما پزشک متخصص و باتجربه‌ای را برای تزریق کردن فیلر در نظر گرفته است، این امکان وجود دارد که این کلینیک زیبایی را جزء بهترین مراکز انجام تزریق فیلر در نظر بگیرید.

    همچنین در صورتی که کلینیک مد نظر دارای پروانه بهداشت باشد، خیالتان از بابت اینکه تزریق فیلر بدون مشکل انجام می‌شود راحت است؛ و بعد از انجام این عمل زیبایی با مشکلاتی مانند عفونت محل تزریق و تخلیه فیلر مواجه نخواهید شد.

    در انتها رضایت متقاضیان پیشین می‌تواند برای انتخاب بهترین کلینیک تزریق ژل یا فیلر کمکتان کند. اگر متقاضیانی که در کلینیک مد نظرتان تزریق فیلر را انجام داده‌اند از کیفیت خدمات ارائه شده رضایت دارند، می‌توانید برای تزریق این مرکز را در نظر بگیرید و بدون نگرانی برجسته‌سازی صورتتان با فیلر را انجام دهید.

    چرا تزریق چربی از تزریق فیلر بهتر است؟

    اگرچه تزریق ژل یا فیلر مزایای زیادی دارد و افرادی که این خدمات زیبایی را دریافت می‌کنند معمولاً رضایت دارند، اما کسانی که برای اولین بار است که می‌خواهند این تزریق را انجام دهند به دنبال راهی هستند عوارض احتمالی ناشی از تزریق ژل را تا حد امکان کم کنند. اگر جزء افرادی هستید که حساسیت دارویی یا حساسیت پوستی دارید یا به دلیل مصرف داروهای مختلف از تداخل ترکیبات فیلر و داروهایتان نگران هستید، بهترین راه این است که به دنبال راهی جایگزین برای جوان‌سازی صورت و برطرف کردن چین و چروک‌هایتان باشید. تزریق چربی به صورت جایگزین مناسبی برای فیلر صورت است؛ زیرا در این روش از مواد مصنوعی که منجر به واکنش‌های آلرژیک می‌شود استفاده نمی‌کنند، بلکه چربی‌های خود بدن متقاضی برای درمان و جوان‌سازی استفاده می‌شود.

    در حقیقت پزشک معالج برای جوان‌سازی پوست، چربی را از قسمت‌هایی مانند ران و باسن با کمک سوزن‌های ریز و مخصوص می‌گیرد و در قسمت‌هایی که نیاز به درمان دارد تزریق می‌کند.  در این روش احتمال عفونت، پس زدن مواد تزریقی توسط بدن، بروز حساسیت‌های شدید و … نسبت به تزریق فیلر بسیار کمتر است. همچنین با توجه به اینکه موادی که برای برطرف کردن چروک‌ها و فرو رفتگی‌های پوست استفاده شده از چربی‌های طبیعی خود فرد است، مواد تزریقی سریع‌تر جذب بافت پوست می‌شوند و پس از جوان‌سازی ظاهر فرد طبیعی‌تر خواهد بود.

    به همین دلیل پزشکان به کسانی که نیاز به جوان‌سازی پوست دارند، توصیه می‌کنند که از تزریق چربی که کم عارضه تر و بهترین روش درمانی برای برطرف کردن جای چین و چروک‌های پوستی است کمک بگیرند.

    برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


      نوع خدمات درخواستی

      برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “تزریق فیلر” هستید یا خیر.*

       

      مزایای تزریق چربی نسبت به تزریق فیلر

      از جمله مزایایی که تزریق چربی به عنوان یک عمل زیبایی پرطرفدار دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • تزریق چربی ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق فیلر دارد
      • با توجه به کم عارضه و ایمن بودن چربی می‌توانید حتی آن را به نواحی حساس هم تزریق کنید.
      • چربی حاوی سلول‌های بنیادین است و به بازسازی پوست و بهبود خاصیت کشسانی آن کمک می‌کند.
      • امکان برداشت چربی‌های موضعی برای لاغری و تناسب اندام و تزریق هم‌زمان آن‌ها به گونه و… وجود دارد.
      • تزریق چربی حساسیت‌زا نیست و نیازی به بیهوشی و بستری ندارد.
      • ماندگاری تزریق چربی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی بیشتر است.
      • اغلب افراد بالا 18 سال می‌توانند از تزریق چربی برای زیباتر شدن چهره خودشان استفاده کنند.
      • امکان فریز کردن چربی و استفاده مجدد از آن وجود دارد.

      معایب تزریق چربی نسبت به تزریق فیلر

      • احتمال جذب چربی تزریق شده توسط بدن بیشتر است.
      • تزریق چربی دوران نقاهت طولانی‌تری دارد.
      • هزینه تزریق چربی نسبت به تزریق فیلر بیشتر است.

      مهم‌ترین تفاوت‌های تزریق ژل و تزریق چربی

      اصلی‌ترین تفاوتی که بین تزریق فیلر و چربی وجود دارد کدام است؟ آیا همه کسانی که تزریق فیلر انجام می‌دهند نتیجه یکسانی با تزریق چربی دریافت می‌کنند؟ برای رسیدن به جواب این سوال‌ها باید تفاوت‌های بنیادی تزریق ژل و تزریق چربی را بشناسید، تا بهتر بتوانید روش درمانی مناسب برای زیباتر شدنتان را انتخاب کنید. در این بخش کلینیک زیبایی VIP تهران اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو عمل زیبایی وجود دارد را برایتان آورده است:

      • ماهیت متفاوت ماده اولیه تزریق چربی و فیلر
      • تفاوت در میزان ماندگاری تزریق چربی و فیلر
      • متفاوت بودن هزینه این دو عمل زیبایی
      • عوارض متفاوت تزریق چربی و ژل

      مراحل تزریق ژل به صورت چگونه است؟

      برای تزریق ژل آماده شده‌اید ولی هنوز هم نمی‌دانید چه مراحلی را قرار است در طول این عمل زیبایی طی کنید؟ در این بخش مهم‌ترین مراحلی که برای تزریق فیلر متقاضیان پشت سر می‌گذارند برایتان آورده‌ایم:

      • برگزاری جلسه مشاوره بین متقاضی و پزشک متخصص
      • انجام آزمایش‌های لازم توسط متقاضی و رزرو نوبت عمل
      • آماده کردن ماده فیلر برای تزریق
      • بی‌حس کردن ناحیه دریافت کننده فیلر
      • تزریق حجم مشخص ژل به ناحیه مورد نظر
      • مراجعه متقاضی به منزل و گذراندن دوران نقاهت

      مراحل تزریق چربی به صورت کدام هستند؟

      برای تزریق چربی هم باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. اگر در بین تزریق فیلر یا چربی این عمل زیبایی را انتخاب کرده‌اید، در ادامه می‌توانید مراحلی که برای تزریق چربی در نظر گرفته شده را مشاهده کنید.

      • آماده شدن متقاضی برای جلسه مشاوره و بررسی زیر و بم این عمل زیبایی با کمک پزشک
      • انجام آزمایش‌های لازم برای تعیین سلامت جسمانی متقاضی
      • حضور در کلینیک زیبایی و دریافت خدمات بی‌حسی برای برداشت چربی
      • برداشتن چربی با کمک سوزن‌های مخصوص یا تجهیزات انتخاب شده دیگر
      • تصفیه چربی در سانتریفیوژ و خالص‌سازی آن
      • بی‌حس کردن ناحیه تزریق چربی و شروع تزریق
      • فریز کردن چربی خالص باقی‌مانده برای سایر مراحل تزریق چربی
      • مراجعه متقاضی به منزل و سپری کردن دوران نقاهت

      طول مدت انجام تزریق فیلر و چربی چقدر است؟

      در تزریق ژل یا فیلر ماده از قبل آماده است و پزشک به محض آمادگی متقاضی آن را به ناحیه بی‌حس شده تزریق میکند. اما برای تزریق چربی مراحل بیشتری وجود دارد. اول باید پزشک متخصص چربی را از ناحیه مشخص شده برداشت کند. سپس باید چربی خالص شده و بافت‌های همراه آن جدا شوند. در مرحله بعد تزریق چربی انجام می‌شود. بنابراین مدت زمانی که برای عمل زیبایی تزریق چربی در نظر گرفته می‌شود نسبت به تزریق فیلر بیشتر است.

      تفاوت دوران نقاهت تزریق ژل یا فیلر و چربی

      با توجه به اینکه تزریق ژل با ماده از پیش آماده شده انجام می‌شود، متقاضی بلافاصله بعد از عمل زیبایی می‌تواند به انجام فعالیت‌های سبک روزانه خودش بپردازد. اما برای تزریق چربی یک مرحله برداشت هم وجود دارد. همین موضوع هم باعث طولانی‌تر شدن دوران نقاهت پس از عمل شده و یک یا دو هفته بعد از عمل زیبایی متقاضی می‌تواند روند طبیعی زندگی را تجربه کند.

      ماندگاری تزریق فیلر بیشتر است یا تزریق چربی؟

      نتایج تزریق چربی و فیلر بعد از کار کاملا مشخص است و متقاضی می‌تواند تغییراتی که به خاطر این عمل زیبایی در چهره وی به وجود آمده را مشاهده کند. اما نتیجه واقعی این عمل‌های زیبایی چند روز بعد از تزریق قابل مشاهده است.

      در ماندگاری تزریق ژل و چربی تفاوت وجود دارد. وقتی تزریق ژل را انجام می‌دهید، در بهترین حالت می‌توانید روی ماندگاری 6 ماه تا یک ساله آن حساب باز کنید. اما برای کسانی که تزریق چربی را انجام می‌دهند این ماندگاری طولانی‌تر است و گاهی دو سال یا حتی بیشتر تزریق چربی ماندگاری دارد.

       

      و در انتها…

      تزریق فیلر صورت” یکی از بهترین روش‌های درمانی برای برطرف کردن جای آکنه، خط لبخند، چین‌های روی پیشانی و به طور کلی چین و چروک‌های پوست که فرد را مسن‌تر نشان می‌دهد است. برای انجام این تزریق نباید سیگار و الکل مصرف کنید و از لحاظ جسمانی باید سالم باشید. با این وجود، استفاده از ژل و فیلر ممکن است حساسیت‌ها و عوارضی را برای افرادی که این خدمات را دریافت می‌کنند ایجاد کند. به همین دلیل متخصصین زیبایی کلینیک VIP تهران توصیه می‌کنند که به جای استفاده از این روش و مواد شیمایی، راه بهتری را برای درمان افتادگی پوست انتخاب کنند. برای دریافت اطلاعات کامل درباره تزریق چربی با واتساپ ما در ارتباط باشید.

      برای دریافت اطلاعات کاملتر درباره تزریق فیلر صورت و نتیجه کار مراجعه کننده عزیزمان در کلینیک vip مارال پیشنهاد میکنیم این ویدیو را تا انتها ببینید.

      سوالات متداول تزریق ژل یا فیلر+ پاسخ های تخصصی

      1) مدت زمان ریکاوری بعد از تزریق چربی و تزریق ژل چقدر است ؟
      تزریق ژل معمولا زمان ریکاوری ندارد و پس از اتمام تزریق متقاضی می‌تواند به زندگی طبیعی خودش برگردد. اما بعد از تزریق چربی به خاطر فرآیندی که برای برداشت چربی انجام در نظر گرفته شده، حداقل یک هفته زمان برای ریکاوری بدن لازم است.

       

      2) تزریق ژل و تزریق چربی به طول هم‌زمان امکان پذیر است ؟
      با توجه به شرایط متقاضی ممکن است پزشک متخصص از تزریق ژل و تزریق چربی به طور هم‌زمان استفاده کند.

       

      3) تزریق چربی برای چه قسمت‌هایی از بدن انجام می‌شود؟
      تزریق چربی را می‌توان برای نواحی مختلف بدن از جمله بخش‌هایی که نیاز به برطرف کردن فرورفتگی و چین و چروک دارند انجام داد. البته این روزها تزریق چربی بیشتر برای قسمت‌های خاصی از بدن مانند صورت، سینه‌ها، باسن و… استفاده می شود.

       

      4) آیا احتمال دارد چربی بعد از تزریق جا به جا شود؟
      با توجه به اینکه چربی تزریق شده از خود بدن فرد گرفته شده است، احتمال جابجایی آن بعد از تزریق وجود دارد.به همین خاطر است که میزان جذب در تزریق چربی نسبت به سایر ترکیبات مانند فیلر یا بوتاکس بیشتر است.

      آیا شما کاندید مناسب “تزریق فیلر به صورت هستید یا خیر ؟

      عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

      کانال ما در اینستاگرام:

      [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


      176 نوشته
      کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

      1 دیدگاه

      پاسخ دهید

      فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند