پروتز-سینه-چیست-و-هرآنچه-باید-از--عوارض-تا-هزینه-آن-بدانید

پروتز سینه چیست و هرآنچه باید از عوارض تا هزینه آن بدانید

این روزها یکی از فاکتورهای زیبایی و جذابیت ظاهری، داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هست.در این میان یکی از اندام‌های موثر در زیبایی و تناسب، سینه‌ها هستند.  شکل و فرم سینه نقشی اساسی در زیبایی و تناسب اندام دارد. هرچه سینه زیباتر و خوش فرم‌تر باشد، لباس خوش ترکیب‌تر بر روی بدن جلوه می کند. داشتن سینه‌های بزرگ و خوش فرم باعث افزایش جذابیت و اعتمادبه‌نفس در خانم‌ها می‌شود. یکی از راه‌های بزرگ کردن و افزایش حجم سینه، عمل جراحی پروتز سینه می‌باشد.

عمل پروتز سینه به چه منظور انجام می شود

عمل جراحی زیبایی سینه یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار بین خانم‌هاست. علل مختلفی برای انجام این عمل زیبایی و درمانی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش حجم و سایز سینه برای افرادی که به‌صورت طبیعی و ژنتیکی دارای سینه‌های کوچک یا افتاده هستند.
  • افزایش سایز و فرم دادن به سینه هایی که بعد از بارداری، شیردهی، رژیم لاغری یا سوء تغذیه، دچار افتادگی و کاهش سایز و حجم شده‌اند.
  • متقارن سازی پستان‌ها در مواردی که به‌صورت ژنتیکی یا بر اثر گذشت زمان یا بر اثر درمان سرطان پستان نامتقارن شده‌اند.
  • بازسازی سینه و افزایش حجم آن بعد از درمان سرطان پستان

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    انواع پروتز سینه از نظر مواد تشکیل دهنده

    • پروتزهای سالینی

    این نوع پروتزها با آب‌نمک استریل یا سالین پر شده‌اند و در صورتی که مایع درون پروتز به بیرون راه پیدا کند، به طور طبیعی جذب بدن خواهد شد. چون این مایع به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند. پروتز سینه سالینی دارای دیواره‌ای سیلیکونی و غیرقابل نفوذ هستند، از پروتز‌های سیلیکونی سفت‌ترند و در صورت پاره‌ شدن تخت و صاف می‌شود.

     

    این پروتزها فرم یک دستی به سینه می دهند و اغلب برای بیماران زیر ۱۸ سال استفاده می شوند. از مزایای این پروتز می توان به نیاز آن به برش کمتر، قیمت مناسب و نیاز کمتر به معاینه اشاره کرد. همچنین این روش، قابلیت تنظیم حجم پروتز پس از کارگذاری آن در بافت پستان را دارد.  اما این پروتزها غیرطبیعی‌تر به نظر می رسند و احتمال خالی شدن خود به خود آن‌ها و چین خوردگی این پروتزها بیش از سایر روش هاست.

     

    آیا شما کاندید مناسب “پروتز سینه هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    پروتز-سیلوکونی-سینه
    پروتز-سیلیکونی-سینه

    پروتزهای سیلیکونی

    پروتزهای سیلیکونی متشکل از ژل سیلیکون هستند و از لحاظ بافتی، مشابه بافت سینه هستند و شبیه ژل چسبنده هستند. در صورتی که مایع درون پروتز به بیرون راه پیدا کند، ژل داخل پروتز باقی خواهد ماند. این نوع پروتز عموماً برای افراد بالای ۲۲ سال توصیه می شود. پروتزهای سیلیکونی به بافت پستان شبیه تر و طبیعی تر هستند،  به همین دلیل اولین انتخاب خانم‌ها، برای پروتز سینه”، پروتزهای سیلیکونی می باشد.

    از دیگر مزایای این روش نسبت به سایر روش ها این هست که، این پروتزها در صورت صدمه دیدن، از بین نمی‌روند و ژل‌های درون آن ها به فضای اطراف یا لایه‌های دیگر پروتز وارد می‌شوند. همچنین می توان اشاره کرد که امکان چین خوردگی و ریسک پارگی در این روش کم هست. البته این نوع پروتز نسبت به سایر پروتزها هزینه و نیاز به معاینه بیشتری دارد.

    پروتزهای ترکیبی (سالین-سیلیکون)

    این پروتز ها دارای زمینه ای سیلیکونی و بخشی سالینی هستند. افزایش تدریجی سایز پروتز را قسمت سالینی این پروتز امکان پذیر می کند. پروتز های ترکیبی برای افرادی که متمایل به داشتن سینه های بزرگ هستند اما در ابتدا بافت پستان کافی ندارند، مناسب هست. با پر کردن تدریجی سالین در این پروتز ها، بافت پستان جا باز کرده و پروتز بزرگتری را خواهد پذیرفت.

    لاز م به ذکر است که هر سه نوع پروتز سینه مورد تایید سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی می باشند.

    انواع پروتز از نظر میزان برجستگی

    • (Low profile) پروتز سینه با برجستگی کم
    • (High Profile) پروتز سینه با برجستگی زیاد
    • (Ultra high profile) پروتز سینه با برجستگی خیلی زیاد

     

    انواع پروتزهای سینه از نظر شکل ظاهری(فرم)

    • پروتز سینه گرد

    این نوع “پروتز سینه”، برای افرادی مناسب هست که می خواهند سینه هایشان برجسته‌تر به نظر برسد. از طرفی افرادی که می خواهند پروتز سینه، بافتِ نرم و خوش فرمی داشته باشد، از پروتز های گرد استفاده می کنند.این پروتز قدیمی همچنان محبوب ترین است و بهترین نتیجه را ارائه می دهد. این نوع پروتزها، سینه ای گرد و متناسب ایجاد می کنند و بیشتر قسمت بالای سینه را پر می کنند و از پروتز های سینه اشکی، نرم‌تر هستند. این پروتزها، در ابعاد و قطرهای مختللفی وجود دارند.

    جراح در زمان انتخاب اندازه و فرم پروتز سینه‌ی مطلوب شما، شکل دیواره سینه، فرم بدن، سبک زندگی و موارد دیگر را در مد نظر می گیرد. استفاده از پروتز گرد به شما امکان جراحی‌های اصلاحی را می‌دهد. یعنی اگر پروتز بچرخد، پاره شود یا تغییر شکل دهد، می‌توان با یک جراحی ساده مشکلات آن را برطرف کرد.

    • پروتز سینه اشکی (آناتومیکال یا قطره‌اشکی)

    “پروتز سینه” قطره‌اشکی مناسب افرادی است که تمایل دارند پروتز سینه‌شان نمای طبیعی‌تری داشته باشد.این نوع پروتز که با نام آناتومیکال هم شناخته می شود، به شکل پروتز های سیلیکونی ساخته می شود. افزون بر این برای کسانی که  بافت پستانی آنها خیلی کم است، افرادی که سینه‌های تخت و بدون شکل دارند و نیز خانم‌هایی که پوشش بافت سینه‌شان خیلی کم است یا دچار نامتقارن بودن سینه‌ها یا نقص ظاهری سینه هستند، این پروتز مناسب تر است. این نوع پروتز، همانند پروتزهای گرد ، در ابعاد و اشکال گوناگونی شامل کوتاه ، بلند و … ارائه می شود.

    •  (Gummy Bear) پروتز سینه ثابت

    پروتز سینه ثابت به هیچ عنوان دچار تغییرات ظاهری نخواهند شد و از این جهت به آنها پروتزهای ثابت می‌گویند. این پروتزها به حالت اشکی شکل جایگذاری می شوند و تراکم سیلیکون بالایی دارند. ظاهر این پروتزها نسبت به پروتزهای آب نمکی طبیعی‌تر است اما در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی نسبتا غیرطبیعی هستند. به دلیل بافت سفت آن‌ها، امکان آسیب‌دیدگی آن‌ها بسیار کم است و معمولا برای قرار دادن آن‌ها در سینه برش‌های بزرگ‌تری نسب به سایر روش ها لازم است. البته باید گفت که پارگی این نوع پروتز بر روی شکل ظاهری آن‌ها تاثیری نخواهد گذاشت.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    پروتز سینه پس از درمان سرطان سینه

    سرطان سینه یکی از بیماری هایی است که در برخی زنان مشاهده می شود. در اغلب موارد این بیماری ژنتیکی است و در مواردی هم به علت بروز عفونت خاص و غیر قابل کنترل ایجاد می شود که با برداشتن بخشی یا همه آن، این مشکل حل می شود.بسیاری از خانم هایی که به سرطان سینه مبتلا می شوند، در ابتدا به دلیل ترس از این بیماری، استرس و یا افسردگی ناشی از آن به فکر بازسازی سینه خود نیستند ولی پس از گذراندن دوران بیماری و درمان شدن به فکر بازسازی می افتند.

    بعد از گذراندن جراحی سرطان سینه از دیگر بافت های سالم بدن برای بازسازی سینه استفاده می کنند. در این عمل سینه های تخلیه شده، ترمیم می شوند و به ظاهر قبلی خود بازگشته و چه بسا زیباتر از قبل می شوند.

    توصیه میکنیم این مقاله را مطالعه کنید : هرآنچه باید از لیفت سینه بدانید از قیمت تا هزینه

    عمل پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است

    • کسانی که به طور مادرزادی فقط یک سینه دارند.
    • کسانی که به دلیل بالا رفتن سن، بارداری، شیردهی یا کاهش وزن شدید، دچار افتادگی سینه شده اند و بافت سینه هایشان تحلیل رفته است.
    • کسانی که به دلیل بیماری‌هایی مانند سرطان پستان تمام یا بخشی از سینه خود را از دست داده‌اند.
    • کسانی که به صورت مادرزادی و ژنتیکی سینه هایی نامتقارن دارند، به گونه ای که شکل آن ها طبیعی نیست.
    • کسانی که به دلایل مختلف از جمله لاغری یا مشکلات هورمونی سینه های کوچکی دارند.
    • کسانی که به دلیل کوچک بودن سینه های شان اعتماد به نفس پایینی دارند.
    جراحی-پروتز-سینه
    جراحی-پروتز-سینه

    مراقبت های قبل از عمل پروتز سینه

    • قطع مصرف برخی داروها و جایگزین کردن داروهای تجویز شده از سوی پزشک
    • عدم مصرف داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند آسپیرین و داروهای حاوی آسپیرین، ژلوفن و نوافن ( این قبیل داروها احتمال خونریزی را افزایش می دهند.)
    • عدم استعمال سیگار و دخانیات (نیکوتین موجود در سیگار، احتمال بروز عوارض ناشی از جراحی را افزایش می دهد.)
    • نخوردن و نیاشامیدن آب، مایعات و غذا، شش تا هشت ساعت قبل از جراحی
    • انجام تست های آزمایشگاهی تجویز شده از سوی پزشک

    عمل پروتز سینه چگونه انجام می شود

    جراحی کاشت پروتز پستان معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.ابتدا، برشی در پوست کنار یا زیر پستان تحت درمان، ایجاد می شود.بعد از برش، پروتز مورد نظر بین بافت پستان و عضله قفسه سینه یا پشت عضله سینه قرار می گیرد. هنگامی که پروتزها در جای خود قرار گرفتند، برش ها بخیه می شوند و با پانسمان پوشانده می شود. احتمالاً در ابتدا سینه های شما غیرطبیعی به نظر برسند، اما جای نگرانی نیست و موقتی است. سینه های شما معمولاً پس از چند ماه ظاهر طبیعی پیدا می کنند.

    عمل پروتز سینه چه عوارض و خطراتی دارد

    در سال‌های گذشته فردی که جراحی پروتز سینه” انجام می‌داد امکان داشت با مشکلاتی مانند پاره شدن پروتز و خارج شدن مایع موجود در آن مواجه شود اما امروزه با بهبود تکنولوژی، پیشرفت روش‌ها، ابزارها و دانش پزشکی عوارض این جراحی به حداقل ممکن رسیده‌است.

    مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

    • معمولاً می توانید همان روزی که عمل می کنید به خانه بروید، یا ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید
    • تا دو هفته از فعالیت‏های ورزشی که موجب افزایش ضربان قلب و تکان‏ های شدید می‏ شوند پرهیز کنید
    • برای استراحت کردن یا خوابیدن روی شکم و پهلو نخوابید. بهترین حالت خوابیدن به پشت است چون پروتز ها در جای مناسب قرار می گیرند،پس از دو هفته می توانید به پهلو ها بخوابید
    • التهاب و تورم سینه تا چند هفته بعد از جراحی، کاملا طبیعی است و به مرور از شدت آن کاسته خواهد شد
    • آنتی بیوتیک های تجویزی توسط جراح را پس از عمل سر ساعت مقرر مصرف کنید
    • پزشک جراح معمولا بعد از عمل برای شما «سوتین طبی» تجویز می‌کند. در طول ۶ تا ۱۲ هفته به‌صورت تمام وقت حتی هنگام خواب، سوتین طبی خود را ببندید. این سوتین، علاوه بر این که به فرم دهی بهتر سینه ها در این دوران کمک می کند، از شدت التهاب و تورم سینه ها نیز کم می کند.
    • در هفته اول بعد از عمل پروتز پستان زیاد فعالیت نکنید. فعالیت‌هایی مثل شانه کردن مو یا برداشتن اجسام سبک بلامانع است. اما باید به شکلی انجام گیرد که موجب ایجاد کشش در سینه و محل زخم نشود. توجه داشته باشید که نداشتن تحرک و فعالیت مطلق نیز بدن‌تان را خشک و سفت می‌کند.
    • آب زدن به سینه ها تا زمان وجود پانسمان ممنوع است. اما استحمام و رفتن زیر دوش بعد از برداشتن پانسمان بلامانع است.
    • بخیه ها یک هفته بعد از جراحی کشیده می شوند. تقریبا می توان گفت که بیمار ده روز بعد از جراحی، قادر به انجام تمام کارهای روزانه خود خواهد بود.
    • تا سه هفته بعد از عمل از استعمال دخانیات اجتناب کنید.
    • توانایی خود را در نظر بگیرید و اگر حرکتی برایتان دردناک است انجامش ندهید.
    • اگر در سینه‏ ها احساس تب و سوزش داشتید احتمال بروز عفونت وجود دارد. حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

    تفاوت لیفت سینه و پروتز

    در صورتی که میزان افتادگی سینه خفیف باشد و هدف افزایش حجم یا سایز سینه باشد، جراحی پروتز سینه می تواند موثر باشد. اگر سینه حالت افتاده ای پیدا کرده باشد و سایز سینه ها مناسب باشد، جراحی بالا کشیدن سینه بدون نیاز به پروتز انجام می شود که لیفت سینه نام دارد. در طول این جراحی، نوک سینه به سمت بالا کشیده می شود و پوست و بافت سینه از طریق ایجاد برشی در اطراف هاله قهوه ای رنگ و زیر سینه ها کشیده خواهند شد. در برخی موارد، نیاز است هر دو روش لیفت و پروتز، به طور همزمان و یا جدا از هم انجام شوند.

    سوالات متداول بغد از عمل پروتز

    بهترین رنگ پروتز سینه کدام است؟
    بسیاری از خانم ها این دغدغه را دارند که رنگ پروتز سینه با رنگ طبیعی پوستشان متفاوت باشد. تولیدکننده های پروتز سینه این دغدغه را در نظر گرفته اند و تمام تلاش خود را داشته اند تا رنگ پروتز به رنگ پوست افراد نزدیک باشد. در بعضی موارد انتخاب رنگ سفارشی است. با این حال ممکن است که تفاوت بسیار کمی میان رنگ پروتز و رنگ پوست طبیعی وجود داشته باشد.

     

    آیا شیردهی بعد از پروتز سینه امکان پذیر است؟
    نگرانی بسیاری از خانم هایی که تمایل به کاشت پروتز سینه دارند این است که بعد از عمل، اگر تصمیم به بارداری بگیرند، نتوانند به کودک خود شیر بدهند. نکته مهم این است که پروتز سینه به معنای از بین بردن بافت طبیعی و قدیمی سینه نیست و مجاری شیردهی بعد از جراحی در جای خود باقی می مانند. ایمپلنت در هر قسمتی که قرار بگیرد، چه در بافت سینه و چه زیر عضله سینه، تاثیری بر شیردهی ندارد.

     

    آیا پروتز سینه باعث سرطان می شود؟
    نتایج تحقیقات علمی که تاکنون انجام شده، بیانگر این است که هیچ گونه ارتباطی میان پروتز و بروز سرطان سینه و یا بیماری های خودایمنی وجود ندارد. هنوز هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد سرطان سینه با پروتز مرتبط است.

     

    سولاریوم بعد از جراحی سینه امکان پذیر است؟
    متخصصان توصیه می کنند که تا یک سال بعد از عمل، از قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد، آفتاب گرفتن و برنزه کردن خودداری کنید زیرا باعث می شود که محل زخم تیره شود. همچنین گرما به پروتز آسیبی وارد نمی کند اما ممکن است باعث نرم تر شدن پروتز شود.

     

    میزان ماندگاری پروتز سینه چقدر است؟
    با وجودی که پروتزهای سینه مقاومت بالایی دارند اما برای همیشه باقی نمی مانند و با گذشت زمان فرسوده می شوند. این فرسودگی پروتز در خانم هایی که فعالیت و تحرک بیشتری دارند مانند زنان ورزشکار و مربیان زودتر اتفاق می افتد.

     

    برای کسب اطلاعات دقیق درباره پروتز سینه و هزینه های آن، با واتساپ کلینیک vip ارتباط برقرار کنید. تمام شرایط پروتز سینه و امکان‌پذیر بودن یا نبودن و شرایط عمل و … را می‌توانید در طی جلسه مشاوره کلینیک vip تهران جویا شوید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “پروتز سینه هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند