ریزش-مو-سکه-ای

علائم ریزش موی سکه‌ای و راه‌های درمان آن

ریزش موی سکه‌ای چیست و چرا رخ می‌دهد؟ آیا راهی برای پیشگیری یا درمان این نوع ریزش مو وجود دارد؟ چه کسانی احتمال دارد به ریزش مو سکه‌ای دچار شوند؟ راه‌های درمان ریزش مو سکه‌ای چیست؟ اولین قدم برای رسیدن به جواب این سوال‌ها بررسی علت ریزش مو سکه‌ای هست.

ریزش موی سـکـه‌ای به نام آلوپسی آره آتا هم شناخته می‌شود. کسانی که دچار این نوع از ریزش مو هستند معمولاً به اندازه دایره‌های سکه‌ای شکل موهای ریش یا سرشان را از دست می‌دهند. اغلب کسانی که برای اولین بار این نوع از ریزش مو را تجربه می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند که ریزش مو سکه‌ای برایشان متوقف شود و دوباره این ناحیه موهایش رشد کند؛ اما برای کسانی که ریزش مو ارثی دارند، احتمال دارد که ریزش سکه‌ای موها ادامه پیدا کند و وسعت طاسی سر و ریش آن‌ها بیشتر شود.

اگر اطرافیان شما درگیر این مشکل هستند یا به تازگی ریزش موی شما شروع شده، این مقاله کلینیک vip را حتماً بخوانید. همه‌چیز درباره علائم ریزش مو سکه‌ای، علت‌های آن و روش‌های درمان این مشکل را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

 

علائم ریزش موی سکـه‌ای چیست

ریزش موی سکـه‌ای بیشتر مواقع در قسمت سر دیده می‌شود. اگر چه در سایر نقاط بدن مانند ریش هم امکان بروز این مشکل وجود دارد و نمی‌توان آن را به نقطه خاصی محدود کرد. علائمی که نشان از این ریزش مو دارد را در ادامه بیان کرده‌ایم:

  • مهم‌ترین علائم این نوع طاسی ریزش موها به صورت دایره با بیضی شکل در ناحیه فرق سر است. معمولاً این قسمت‌ها کوچک‌تر از یک سکه هستند و طول آن‌ها بیشتر از چند سانتی‌متر نمی‌شود. هر چند در بعضی مواقع احتمال اینکه ناحیه طاسی بزرگ‌تر از یک سکه شود هم وجود دارد.
  • مبتلایان به آلوپسی آره آتا ریزش مو سکه‌ای را در قسمت ریش هم ممکن است تجربه کنند. نقطه‌های چند سانتی‌متری سفید رنگ در ناحیه ریش که موهایشان ریخته و دیگر خیال مو درآوردن ندارند جزء این نوع ریزش مو هستند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    • تغییر در ناخن‌ها یکی دیگر از علائم ریزش مو سکه‌ای هست. حدود 20 درصد از افراد درگیر این موضوع شاهد علائمی مانند قرمزی ناخن، ایجاد چاله‌های کوچک روی ناخن یا شکل گیری خطوط طولی کم‌عمق روی ناخن‌هایشان می‌شود. حتی ممکن است روی ناخن‌های این افراد مانند کاغذ سمباده زبر شود یا بسیار شکننده و سست باشد.
    • ریزش مو در فصل‌های سرد سال هم از عوامل شروع ریزش موی سـکه‌ای هست.
    • وقتی موهایتان دچار ریزش شده و موهای جوگندمی یا خاکستری محکم سر جایشان ایستاده‌اند، احتمال بروز این عارضه وجود دارد.
    علت-ریزش-مو-سکه-ای
    علت-ریزش-مو-سکه-ای

    درمان‌های خانگی و دارویی ریزش موی سـکه‌ای

    برای درمان ریزش مو همیشه درمان‌های سنتی جزء ابتدای لیست است. پس از آن نوبت به درمان‌های دارویی می‌رسد. از جمله روش‌های درمانی طبیعی و دارویی که برای این نوع ریزش مو وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ژل سیر یکی از مواردی است که روی درمان آلوپسی آره آتا جواب می‌دهد.
    • برای داشتن موهای زیبا و پرپشت بدن هر فردی به 30 گرم روی و 3 گرم بیوتین نیاز دارد. برای کسانی که تغذیه سالم دارد و میوه‌ها، سبزیجات و مغزیجات را در برنامه غذایی‌شان دارند این مواد معدنی تامین می‌شود؛ اما برای سایر افراد دچار ریزش مو نیاز به مکمل‌های بیوتین و زینک برای درمان ریزش مو وجود دارد.
    • استفاده از داروی ماینوکسیدیل می‌تواند جلوی ریزش مو به صورت سکه‌ای را بگیرد. معمولاً از این دارو برای درمان ریزش مو و پیشگیری از آن استفاده می‌شود. این دارو به صورت فوم و مایع است و حدوداً روزی دو بار استفاده می‌شود و سه ماه برای جواب گرفتن زمان نیاز دارد.
    • روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، روغن نارگیل و روغن زیتون می‌تواند جلوی ریزش مو را بگیرد و در درمان آن موثر باشد.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    نکاتی که باید درباره ریزش مو سکه‌ای بدانید

    افرادی که دچار ریزش موی سـکـه‌ای” می‌شوند برایشان مهم است که دلیل این مشکل را پیدا کنند! حتی کسانی که تا به حال این نوع از ریزش مو را تجربه نکرده‌اند هم به دنبال پیدا کردن علت ریزش سکه‌ای موها برای پیشگیری از وقوع آن هستند. مهم‌ترین نکاتی که برای این نوع از ریزش موها وجود دارد عبارتند از:

    درمان-خانگی-ریزش-مو-سکه-ای
    درمان-خانگی-ریزش-مو-سکه-ای
    • موروثی بودن ریزش مو و مخصوصاً دیده شدن افرادی با این مشکل در خانواده، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های امکان ریزش موی سـکـه‌ای است.
    • امکان دارد که در نواحی که موهایتان ریخته مجدداً مو رشد کند. اگر چه احتمال دارد نواحی اطراف آن نقطه مجدداً دچار ریزش مو سکه‌ای شود.
    • گاهی ریزش سکه‌ای موها باعث شروع ریزش موهای کل بدن و سر می‌شود.
    • بعضی مواقع پس از ریزش مو در نواحی که سفید شده‌اند دوباره مو رشد می‌کند. با این تفاوت که، موهای رشد کرده کم‌پشت هستند و باز هم پوست از پشت آن‌ها دیده می‌شود.
    • برای درمان ریزش مو سکه‌ای هیچ راه درمان قطعی طبیعی وجود ندارد! با کمک روش‌های درمانی طبیعی شما می‌توانید شدت ریزش را کندتر و کمتر کنید.
    • در بعضی موارد این نوع از ریزش مو به دلیل بیماری خاصی رخ می‌دهد. اگر چه تعداد افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند بسیار کم هست.

     و در نهایت کلینیک vip تهران…

    ریزش مو یکی از بزرگ‌ترین مشکلات همه سنین است. ممکن است در طول دوران جوانی و نوجوانی این موضوع شروع شود و تا دوران میان‌سالی ادامه داشته باشد. یا در دوران میان‌سالی و پیری ریزش موها شدت بگیرد. اگر موهایتان به صورت یکدست دچار ریزش شده باشد، شاید بتوانید با ظاهر جدیدتان در آینه کنار بیایید؛ اما وقتی پای ریزش مو به صورت سکه‌ای به میان می‌آید اوضاع متفاوت می‌شود.

    ریزش موی سکـه‌ای اغلب به دلیل بیماری آلوپسی آره آتا رخ می‌دهد؛ اما عوامل ژنتیکی، نوع تغذیه و… هم در شکل‌گیری این موضوع دخیل هستند. در بیشتر مواقع ریزش مو به صورت سکه‌ای به صورت موقتی است و موهای ریخته شده پس از یک دوره کوتاه‌مدت دوباره رشد می‌کنند؛ اما برای کسانی که این ریزش مو سابقه طاسی کامل است، نیاز است که درمان جدی انجام شود.

    اگر به مرور از یک نقطه موهایتان شروع به ریزش کرد و وسعت طاسی شما زیاد شد، نیاز است که کاشت مو را انجام دهید. برای دریافت خدمات کاشت مو می‌توانید از کلینیک vip تهران که یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی است کمک بگیرید. با واتساپ کلینیک vip در تماس باشید و خدمات مشاوره دریافت کنید.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند