راه_های-درمان-زخم_های-بعد-از-کاشت-مو-طبیعی

راه‌های درمان زخم‌های بعد از کاشت مو طبیعی

درمان زخم‌های بعد از کاشت مو چطور ممکن است؟ آیا راهکارهای طبیعی برای برطرف کردن جای دلمه‌ها و زخم‌های روی پوست وجود دارد؟ آیا سر تمام افرادی که کاشت مو طبیعی را انجام می‌دهند دچار زخم یا اسکار می‌شود؟ برای جواب دادن به این سوال‌ها با کلینیک vip تهران همراه باشید.

چرا دلمه یا زخم روی پوست به وجود می‌آید؟

دلمه‌های روی سر به خاطر سوراخ‌های ریزی که برای قرار گرفتن فولیکول‌ها ایجاد می‌شود به وجود می‌آید. برای اینکه جای زخم‌های ریز ایجاد شده بسته شود، خون در این نقاط منعقد می‌شود و زخم‌های روی پوست سر شکل می‌گیرد. تمام افرادی که کاشت مو را تجربه می‌کنند شاهد این موضوع است و جای نگرانی از بابت شکل‌گیری این زخم‌ها روی پوست وجود ندارد.

 

چقدر برای درمان زخم‌های بعد از کاشت مو زمان نیاز است؟

دلمه‌ها معمولا چند روز پس از کاشت مو شروع به پوسته‌پوسته شدن می‌کنند و به مرور با جایگزین شدن پوست سر جای آن‌ها هم از بین می‌رود. البته برای اینکه زخم‌های روی پوست سر و پیشانی پس از کاشت برطرف شوند باید نکات مراقبتی را به درستی رعایت کنید؛ زیرا در صورت بروز عفونت یا خونریزی پس از کاشت، دوباره این زخم‌ها نو می‌شوند و زمان برطرف شدن دلمه‌های روی پوست طولانی‌تر خواهد شد.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    زخم-کاشت-مو
    زخم-کاشت-مو

     

    روش‌های درمان زخم‌های بعد از کاشت مو

    برای اینکه بتوانید سریع‌تر زخم‌های ناشی از کاشت را برطرف کنید و جای آن را کمرنگ و محو کنید، راهکارهای زیادی وجود دارد. بهترین گزینه‌های درمان زخم‌های بعد از کاشت مو را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    شستشوی پوست سر

    اغلب افراد تصور می‌کنند تا زمانی که جای زخم و اسکار روی پوست هست نباید آن را شسته و خشک کنند؛ زیرا رسیدن آب به نقاط زخم می‌تواند باعث عفونت و دیر جوش خوردن پوست سر آن ناحیه شود! در صورتی که این موضوع غلط است! پزشکان توصیه می‌کنند که یک تا دو تا چهار روز پس از کاشت پوست سر را با شامپوی بچه و آب ولرم شستشو دهید. با این کار تعریق‌های روی پوست پاک می‌شود و پوست سر ضدعفونی خواهد شد.

    همچنین بعد از شستشو، پوست‌های مرده به مرور برطرف می‌شود و جای زخم‌های روی پوست برطرف خواهد شد. به خاطر داشته باشید که شستشوی پوست سر نباید با تماس و مالش باشد و برای خشک‌کردن سر هم نباید از حوله زبر استفاده کنید.

    ترمیم-بانک-مو-بعد-از-کاشت
    ترمیم-بانک-مو-بعد-از-کاشت

     

     مرطوب نگه داشتن سر بعد از کاشت

    برای درمان زخم‌های پس از کاشت مو بهتر است ناحیه کاشت را مرطوب نگه دارید. با مرطوب نگه داشتن پوست سر مانع از خشک و کشیدن شدن پوست می‌شوید و جراحت و دلمه‌های روی پوست با سرعت بیشتری بهبود پیدا می‌کنند. برای مرطوب نگه داشتن پوست سر بهترین راه استفاده از ماسک‌های مو، اسپری آب و روغن‌های گیاهی هست.

     

    مصرف منظم داروهای تجویزشده

    راز اصلی بهبود سریع و “درمان زخم‌های بعد از کاشت مو”، پیشگیری از بروز عفونت در پوست این ناحیه هست. برای اینکه جلوی عفونت را بگیرید و روند بهبودی زخم‌ها را بهبود دهید، حتماً باید آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید و تا زمانی که پزشک صلاح می‌بیند، استفاده از داروهایتان را ادامه دهید.

     

    اجتناب از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون

    بعضی از داروها و مواد غذایی خاصیت رقیق‌کنندگی خون را دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به سیر، ادویه‌ها، کافئین، الکل و داروهایی مانند آسپرین و وافارین اشاره کرد. مصرف این مواد غذایی و داروها باعث افزایش میزان خونریزی پس از عمل کاشت مو می‌شود. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می‌کنند برای نتیجه مطلوب گرفتن از کاشت مو و بهبود روند درمان، به هیچ عنوان مواردی که رقیق‌کننده خون است را تا چند هفته قبل و بعد از عمل مصرف نکنید.

     

    اجتناب از فعالیت‌های سنگین روزمره

    فعالیت ورزشی برای بدن مفید است، اما نه همیشه! انجام فعالیت‌های جسمانی سنگین پس از کاشت مو موجب افزایش سرعت گردش خون می‌شود و فشارخون شما را هم بالا می‌برد. تعریق ناشی از فعالیت سنگین موجب افزایش احتمال عفونت ناحیه پیوند می‌شود و درمان زخم‌های پس از کاشت مو به خوبی انجام نمی‌شود. همچنین با وجود افزایش فشارخون احتمال ترکیدن دلمه‌ها وجود دارد و با خونریزی مجدد باید زمان بیشتری را برای جوش خوردن جای زخم‌ها و بهبود پوست سرتان منتظر بمانید!

     

    و در انتها کلینیک vip تهران…

    برای کاشت مو باید به نکاتی که برای دوران نقاهت ارائه شده توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای این دوران مطرح می‌شود بهبود زخم‌ها پس از درمان است. در این مقاله راه‌های سریع درمان زخم‌های بعد از کاشت مو را بیان کردیم. با رعایت این نکات دوران نقاهت را بهتر سپری خواهید کرد و می‌توانید به زندگی روزمره خودتان برگردید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند