مراقبت‌های بعد از تزریق چربی که باید انجام دهید!

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی که باید انجام دهید!

چه مراقبت هایی برای بعد از تزریق چربی به صورت لازم است؟ آیا عدم رعایت این نکات می‌تواند روی نتیجه این عمل زیبایی موثر باشد؟ رعایت چه نکاتی باعث اثرگذاری بیشتر این عمل زیبایی می شود؟ آیا تزریق چربی به صورت تاثیری بر جوانسازی پوست دارد؟ در این مقاله قصد داریم  پاسخ این سوالات بپردازیم.

تزریق چربی یکی از روش‌های نوین و متداول برای جوان‌سازی پوست می باشد. علاقمندان به این عمل زیبایی عموماً کسانی هستند که تمایل به از بین بردن چین و چروک‌هایی که به مرور زمان روی پوستشان شکل گرفته را دارند.

تزریق چربی به صورت یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست می باشد و به صورت سرپایی انجام می‌شود، بنابراین منعی برای انجام آن، برای افراد با سنین بالاتر وجود ندارد. با این وجود قبل از تزریق حتماً باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا شرایط شما مورد بررسی قرار بگیرد.

هر عمل زیبایی طی چند مرحله انجام می شود. مرحله اول تحقیق، پرس‌وجو و اقدام برای انجام آن است. در مرحله دوم، متقاضی به کلینیک انتخابی، مراجعه و خدمات زیبایی را دریافت می‌کند. مرحله سوم،گذراندن دوران نقاهت پس از عمل هست که باید نکات تاکید شده توسط پزشک را به درستی رعایت کنید. در صورتی که هر دو مرحله اول به نحو احسن انجام شده باشد، اما در دوران نقاهت، سهل‌انگاری کنید و توصیه‌های مربوطه را رعایت نکنید، این احتمال وجود دارد که نتایج عمل تزریق چربی” شما، مطابق آنچه پیش بینی می شد، نشود.

 

توصیه‌هایی که بعد از تزریق چربی به صورت باید رعایت کنید

در این مطلب که توسط کلینیک VIP تهران ارائه شده است، نکات مهمی را که بعد از تزریق چـربی به صورت باید رعایت کنید، بیان کرده‌ایم. با آگاهی درباره مراقبت‌های بعد از عمل تزریق چربی می‌توانید نتایج بهتری از این عمل زیبایی بگیرید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    تنها داروهای تجویز شده را بعد از تزریق چربی مصرف کنید

    خود‌درمانی یکی از مشکلات رایج در جوامع امروزی است. اگر شما هم عادت دارید که خودسرانه قرص و دارو مصرف کنید، وقت آن رسیده که این کار را یک بار برای همیشه کنار بگذارید؛ زیرا با خود درمانی ممکن است داروهایی را مصرف کنید که به هیچ عنوان با شرایط جسمانی شما، مخصوصاً بعد از “تزریق چــربی” سازگاری نداشته باشد؛ بنابراین اولین توصیه برای مراقبت‌های بعد از عمل تزریق چربی، استفاده از داروهای تجویزشده توسط پزشک (آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌های ضروری) هست. پزشک با علم به این موضوع که پس از تزریق شما تا چه میزان درد خواهید داشت و  بررسی احتمال عفونت، این داروها را برایتان تجویز می‌کند.

    تاثیر منفی مصرف-الکل-و-دخانیات-تزریق چربی
    تاثیر منفی مصرف-الکل-و-دخانیات-تزریق چربی

    داروهای ممنوعه پس از تزریق چربی

    بعد از تزریق چربی به هیچ عنوان آسپرین یا داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (مانند ایبوپروفن یا ژلوفن) را مصرف نکنید. اگر نیاز ضروری به مصرف این داروها دارید، حتماً قبل از مصرف با پزشک متخصص این موضوع را در میان بگذارید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    الزام داشتن همراه، بعد از عمل تزریق چربی

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که بعد از عمل تزریق چربی” باید به آن توجه کنید، داشتن کسی به عنوان همراه، حین عمل تزریق چربی به صورت است . همچنین تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق باید همراهتان کنار شما بماند.

    توصیه میکنیم این مقاله را مطالعه کنید : هر آنچه باید درباره تزریق چربی به صورت بدانید!

     

    عدم مصرف الکل و دخانیات

    استعمال دخانیات به خودی خود می‌تواند روی زیبایی ظاهری شما تاثیر منفی بگذارد. همچنین نوشیدن بیش از حد الکل و اعتیاد به آن سبب تیره شدن پوست و شکل گرفتن لکه‌های مختلف روی پوستتان می‌شود. از طرفی، این مواد روی سلامتی شما و اندام‌های داخلی بدن هم تاثیر منفی می‌گذارند.

    جالب است بدانید که بیشترین تاثیر الکل و دخانیات هنگامی مشخص می‌شود که قصد انجام عمل‌های زیبایی مانند تزریق چـربی را دارید. پزشکان تاکید دارند که حداقل سه هفته قبل و بعد از هر عمل زیبایی مصرف این مواد را متوقف کنید؛ زیرا مصرف الکل و دخانیات سرعت گردش خون در بدن تحت تاثیر قرار می دهد و می‌تواند بر روی نتیجه عمل را زیبایی تاثیر منفی بگذارد.

    کمک گرفتن از کمپرس یخ

    کمپرس یخ یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش میزان تورم، التهاب و درد پس از عمل‌های زیبایی است. برای همین در بین نکات برای مراقبت‌های بعد از عمل تزریق چربی به این نکته اشاره شده است که برای کاهش تورم و درد پس از تزریق، از کمپرس یخ استفاده کنید.

    برای درست کردن این کمپرس، کافی است چند تکه یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، دور آن را یک پارچه تمیز بپیچید و کمپرس را روی نواحی تزریق بگذارید. این کار را روزانه ۴ تا ۶ بار، به مدت دو روز بعد از تزریق تکرار کنید تا التهاب و ورم به طور کامل بخوابد.

    طرز صحیح خوابیدن پس از تزریق چربی
    طرز صحیح خوابیدن پس از تزریق چربی

    ایجاد تغییر در حالت خوابیدن

    اگر تا قبل از عمل تزریق چـربی” عادت داشته‌اید به پشت بخوابید یا صورتتان حتماً به بالش چسبیده باشد، بعد از تزریق باید نوع خوابتان را تغییر دهید. برای اینکه تزریق چربی بهترین نتیجه را داشته باشد، پزشکان توصیه می‌کنند که به مدت چند روز پس از عمل تزریق چـربی”، موقع خواب سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید.

     

    لمس پوست ممنوع !

    پس از تزریق ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید، در این زمان به هیچ عنوان پوستتان را لمس نکنید و آن را نخارانید. توصیه پزشکان به عنوان مراقبت‌های بعد از تزریق چربی این است که تا ۴ هفته بعد از عمل تزریق چربی”، از لمس کردن نواحی تزریق خودداری کنید تا بهترین نتیجه را از این عمل زیبایی بگیرید.

     

    فعالیت بدنی سنگین را موقـتاً کنار بگذارید

    اگر هر روز عادت به ورزش کردن دارید و نمی‌توانید حتی یک روز فعالیت ورزشی‌تان را متوقف کنید، باید برای دوره نقاهت پس از عمل تزریق چربی به صورت تفاوت قائل شوید؛ زیرا پس از انجام  عمل تزریق به هیچ عنوان نباید فعالیت بدنی سنگین داشته باشید و پوستتان تعریق کند. برای این دوران می‌توانید پیاده‌روی در فضای باز را جایگزین فعالیت‌های ورزشی روزمره خودتان کنید.

    نگران کبودی‌های بعد از تزریق چربی نباشید

    بعد از تزریق چربی ممکن است پوست آن ناحیه کبود شود و متورم شود. این موضوع جای نگرانی ندارد و به عنوان عوارض کوتاه مدت پس از تزریق، طبیعی است. بعد از ۷۲ ساعت میزان تورم و کبودی کاهش پیدا می‌کند و به مرور زمان هیچ ردی از آن باقی نمی‌ماند. در صورتی که موقع خواب سرتان بالاتر از بدنتان باشد، میزان این کبودی‌ها و تورم به حداقل میزان ممکن  خود می‌رسد.

    مهم‌ترین نکته در تزریق چربی

    اگر چه رعایت مراقبت‌های بعد از عمل تزریق چـربی به صورت در نتیجه نهایی این عمل زیبایی تاثیر قابل توجهی دارد، اما تنها در صورتی می‌توانید امیدوار به نتایج مطلوب باشید که تزریق را در بهترین مرکز زیبایی و به دست جراحانی حاذق، انجام داده باشید.

    کلینیکVIP تهران با دارا بودن کادری متخصص، محوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان و بیش از 15 سال سابقه در این زمینه، کلیه خدمات زیبایی را با بهترین کیفیت به متقاضیان ارائه می کند. برای دریافت خدمات “تزریق چربی به صورت” از این مرکز از طریق پیام رسان واتساپ به شماره زیر با ما در ارتباط باشید .

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند