درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

روش پیشگیری + علت و درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

آیا درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس امکان‌پذیر است؟ چه کسانی ممکن است به این عارضه دچار شوند؟ میزان ماندگاری افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس چقدر است؟ آیا این مشکل به مرور برطرف می‌شود یا اینکه برای برطرف کردن آن باید درمان خاصی مانند جراحی پلک انجام شود؟ قبل از جواب دادن به این سوال‌ها بهتر است ابتدا علت اینکه بوتاکس انجام می‌شود را بدانیم. سپس به سراغ معایب بوتاکس مخصوصاً برای درمان افتادگی پلک و راه‌های درمان این مشکل خواهیم رفت.

بوتاکس چیست و چطور انجام می‌شود؟

بوتاکس نوعی عمل زیبایی سرپایی می باشد که در آن از سمی به نام بوتولینوم استفاده می‌شود. تزریق این سم موجب فلج شدن عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود. در صورتی که رقیق شده این سم در نواحی صورت که چین و چروک دارد تزریق شود، چین‌وچروک‌های آن ناحیه برطرف خواهد شد. از بوتاکس معمولاً برای برطرف کردن چین‌های روی پوشانی، چین‌وچروک‌های اطراف چشم‌ها، خط لبخند و… استفاده می کنند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    چند رو بعد از تزریق موفقیت‌آمیز بوتاکس، با محو شدن چین‌وچروک‌ها ظاهر فرد زیباتر خواهد شد؛ اما همیشه هم این موضوع صادق نیست! گاهی به دلیل تزریق بیش از حد بوتاکس، ناشی بودن تزریق کننده و… مشکلاتی برای دریافت‌کننده این خدمات به وجود می‌آید که می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

    هزینه-بوتاکس-صورت
    هزینه-بوتاکس-صورت

    مشکلات ناشی از تزریق بوتاکس کدام هستند؟

    درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس یکی از مشکلاتی است که افرادی این خدمات زیبایی را دریافت می کنند با آن درگیر هستند. از جمله دیگر عوارضی که تزریق بوتاکس به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قرمزی و اِدِم یکی از عوارض رایج بعد از بوتاکس است. میزان قرمزی به نوع سوزن، میزان تزریق، سرعت تزریق و… بستگی دارد و در عرض چند روز برطرف می‌شود.
    • بعد از تزریق بوتاکس و حین تزریق مقداری احساس درد خواهید داشت. به کمک بی‌حسی، داروهای مسکن و کمپرس سرد می‌توانید این درد را قابل تحمل کنید.
    • سردرد و حالت تهوع معمولاً برای 5 تا 15 درصد افرادی که برای اولین بار تزریق بوتاکس انجام می‌دهند دیده می‌شود. این مشکل حاد نیست و جای نگرانی وجود ندارد. پس از سه تا چهار روز به مرور علائم ناشی از تزریق برطرف می‌شود.
    • افتادگی پلک یکی دیگر از مشکلات ناشی از تزریق نادرست بوتاکس هست.
    • در صورتی که تزریق بوتاکس به درستی انجام نشود و عضلات پایین چشم فلج شوند، احتمال شل شدن پلک پایین و افتادگی در این ناحیه وجود دارد.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

    برای درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس” باید بدانیم که چرا این مشکل رخ می‌دهد. در واقع، افتادگی پلک بالا یکی از شایع‌ترین عوارض تزریق نادرست بوتاکس است. این روزها هم افراد زیادی این مشکل را بعد از تزریق بوتاکس تجربه می‌کنند و برای درمان آن به دنبال راه حل هستند؛ اما قبل از درمان، باید بدانیم که چه مشکلی در تزریق بوتاکس رخ می‌دهد که موجب افتادگی پلک بالا و از بین رفتن خاصیت کشسانی همیشگی آن می‌شود.

    وقتی از نیروی غیر متخصص برای تزریق بوتاکس کمک بگیرید و این کار را در مطب‌های متفرقه و آرایشگاه‌ها انجام دهید، تزریق در قسمت نادرست پلک بالا یا قسمت ابرو می‌تواند روی عضلاتی که پلک را بالا نگه می‌دارد تاثیر بگذارد. این اثرگذاری موجب فلج شدن عضلات این قسمت شده و افتادگی پلک را به همراه خواهد داشت.

    افتادگی پلک به طور معمول از 2 تا 15 روز پس از انجام تزریق بوتاکس مشاهده می‌شود. برای درمان این مشکل زمان نسبتاً زیادی لازم است و بین دو هفته تا دو ماه باید صبر کنید تا افتادگی برطرف شود. به طور کلی پس از این زمان معمولاً افتادگی برطرف می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

    چطور جلوی افتادگی پلک را بعد از بوتاکس بگیریم؟

    اگر چه مهم‌ترین عامل دخیل در افتادگی پلک درست انجام نشدن تزریق است، اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها تا حد امکان می‌توانید جلوی بروز این عارضه را بگیرید. در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم:

    • دست نزدن به محل تزریق و خم نشدن به سمت جلو
    • تزریق آرام بوتاکس و عدم مالش ناحیه مورد نظر حین تزریق و پس از آن
    • بعد از تزریق بوتاکس باید عضلات مورد نظر را به کار بگیرید و تمرین‌های لازم را انجام دهید. با این کار مانع از حرکت بوتاکس به سمت عضلات دیگر و افتادگی پلک‌ها و… خواهید شد.

    چه کسانی بیشتر در معرض افتادگی پلک بعد از بوتاکس هستند؟

    اگر چه تزریق نادرست بوتاکس برای همه گروه‌های سنی و افراد مختلف می‌تواند عوارض داشته باشد، اما کسانی که برای درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس مراجعه می‌کنند، معمولاً در گروه‌های خاصی دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه کسانی که نسبت به دیگران بیشتر در معرض این مشکل هستند را معرفی می‌کنیم:

    • کسانی که سابقه جراحی یا آسیب‌دیدگی در ناحیه مورد نظر را دارند
    • افراد مسن
    • کسانی که به طور ژنتیکی عضلات بالابرنده چشمشان ضعیف است. در صورتی این موضوع قابل تشخیص است که قبل از تزریق بوتاکس حتماً از پزشک متخصص مشاوره بگیرید.
    نمونه عمل بلفاروپلاستی-کلینیک-vip
    نمونه عمل بلفاروپلاستی-کلینیک-vip

    راه درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

    با وجود اینکه در بیشتر مواقع عوارض افتادگی پلک خفیف پس از بوتاکس به مرور برطرف می‌شود، اما برای بعضی از افراد این مشکل ماندگار است. حتی برای گروه‌های آسیب‌پذیرتر ممکن است افتادگی بسیار زیاد و محسوس باشد و حتماً نیاز به عمل زیبایی پیدا کند. برای این گروه از افراد، تنها راه برطرف کردن افتادگی پلک‌ها انجام عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک است. در این روش پزشک متخصص هیچ تزریق یا … انجام نمی‌دهد که امکان تضاد با مواد تشکیل‌دهنده بوتاکس را داشته باشد!

    بلکه پزشک با باز کردن پلک، ابتدا عضلات فلج شده، چربی‌های زیر پوست و… را برمی‌دارد. سپس قسمت‌های اضافی پوست که موجب چین خوردگی و افتادگی می‌شود را می‌برد و در نهایت پلک را بخیه می‌زند. برای زیر چشم از بخیه‌های جذب‌شونده استفاده می‌شود تا جای بخیه پس از جراحی باقی نماند. با انجام بلفاروپلاستی می‌توانید تا بهترین حالت ممکن افتادگی پلک ناشی از بوتاکس را جبران کنید و دوباره زیبا و جوان شوید.

     

    کجا بلفاروپلاستی را انجام دهیم؟

    همان‌طور که دریافت خدمات بوتاکس از مراکز غیر معتبر هزاران عوارض به همراه دارد، در صورتی که برای دریافت خدمات بلفاروپلاستی مرکز معتبری را انتخاب نکنید، احتمال آسیب دیدن پلک‌هایتان بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تنها در کلینیک‌هایی این عمل زیبایی را انجام دهید که سابقه درخشانی در این زمینه دارند.

    کلینیک بلفاروپلاسی VIP تهران با وجود سابقه بیش از 15 سال، حضور نیروهای متخصص و پروانه وزارت بهداشت، خدمات بلفاروپلاستی را با بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌کند. برای دریافت انواع خدمات زیبایی مانند جراحی پلک، تنها باید به شماره واتساپ کلینیک پیام دهید و وقت مشاوره بگیرید.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]

     


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند