مراکز-کاشت-مو-زیر-نظر-وزارت-بهداشت

آیا مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت قابل اطمینان هستند؟

مراکزکاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت با سایر مراکز چه تفاوتی دارند؟ آیا وزارت بهداشت برای ارائه مجوز به مراکز خدمات زیبایی شرایط خاصی را در نظر می‌گیرد؟ اگر موهایتان در حال خلوت شدن است و وسعت طاسی شما هر بار در آینه برایتان خودنمایی می‌کند، وقت آن رسیده که برای کاشت مو اقدام کنید. البته تصمیم برای کاشت مو اولین قدم این عمل زیبایی است.

مهم‌ترین بخش کاشت را می‌توان انتخاب محلی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهد دانست؛ زیرا در صورتی که محل مناسبی را برای کاشت مو انتخاب نکنید و مرکز انتخابی شما شرایط لازم برای کاشت مو را برآورده نکند، نتیجه کاشت مو رضایت‌بخش نخواهد بود. حتی ممکن است بانک مویتان را از دست بدهید یا به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی تا مدت‌ها درگیر عفونت باشید.

شرایط و ویژگی‌های مراکز کاشت مو فعال زیر نظر وزارت بهداشت

در این مطلب از کلینیک vip شرایط مراکزی که تحت نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند را بررسی می‌کنیم. با مطالعه این شرایط متوجه خواهید شد که وزارت بهداشت چه مواردی را برای ارائه مجوز فعالیت به کلینیک‌ها و مراکز درمانی در نظر می‌گیرد و چرا هر مرکزی نمی‌تواند این مجوزها را دریافت کند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    کلینیک-کاشت-مو-vip
    کلینیک-کاشت-مو-vip

    1) شرایط پزشکان متخصصان کلینیک

    برای اهدای مجوز بهداشت به کلینیک کاشت مو اولین قدم بررسی تخصص‌های پزشکان آن مرکز است. پزشکان مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت باید این شرایط را حتما رعایت کنند:

    • پزشکی که در کلینیک فعالیت می‌کند باید مجوز و تخصص پیوند مو را داشته باشد. پزشکانی که این تخصص را دارند، دارای گواهی مجوز بهداشت هستند و این مجوز را در محلی که قابل دید همگان است نصب می‌کنند. در صورتی که پزشک این شرایط را نداشته باشد، به هیچ عنوان نباید به آن مرکز اعتماد کنید.
    • پزشک باید حتماً سابقه پزشکی بیمار را بررسی کند و در صورتی که فرد سابقه بیماری زمینه‌ای یا نقص سیستم ایمنی دارد، او را انجام عمل کاشت مو منصرف کند.
    • پزشک باید تصاویر واقعی قبل و بعد از کاشت مو مراجعین قبلی را به متقاضی نشان دهد. با این کار متقاضی متوجه می‌شود که نتیجه کاشت چطور خواهد بود و انتظارات واقع‌بینانه خواهد داشت.
    • پزشک باید قبل از کاشت مو حتماً آزمایش‌های لازم را برای متقاضی تجویز کند. همچنین کلینیک باید از متقاضی رضایت‌نامه کاشت مو تحت نظر پزشک متخصص را دریافت کند.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    2) داشتن تیم پشتیبانی قوی

    یک کلینیک زیبایی تنها با حضور پزشک و یک دستیار نمی‌تواند خدمات باکیفیتی را ارائه کند. به همین دلیل باید یک تیم پشتیبانی با حداقل سه نفر در مرکز کاشت مو حضور داشته باشند. این تیم مهارت‌های لازم را برای ارائه خدمات ویژه پزشکی دارند و در صورت نیاز به پزشک متخصص کمک می‌کنند.

    3) رعایت اصول بهداشتی

    کلینیک کاشت مو باید عاری از هرگونه میکروب و کاملاً استریل باشد؛ بنابراین مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت همیشه تمیز هستند و موقع حضور در این مراکز می‌توانید طراوت و تمیزی محیط را به خوبی احساس کنید. نکته مهم‌تر از تمیزی محیط کلینیک، ضدعفونی بودن ابزارها و محل کاشت مو است؛ زیرا در صورتی که کوچک‌ترین آلودگی در محل عمل باشد، احتمال عفونت پس از کاشت بالا می‌رود.

    4) استفاده از مواد طبیعی

    یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت وجود دارد، استفاده از مواد طبیعی و بافت‌های طبیعی است. به هیچ عنوان مراکزی که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند حق استفاده از مواد یا بافت‌های شیمایی و مصنوعی را برای کاشت مو ندارند. در صورتی که مرکز مورد نظر این کار را بدون آگاهی متقاضی انجام دهد، جریمه و خسارت‌های سنگینی برای وی در نظر گرفته می‌شود.

    5) ضدعفونی کلینیک و اعضای کلینیک

    محیط کلینیک باید به طور مداوم ضدعفونی شود. مخصوصاً در دوران همه‌گیری کرونا به دلیل اینکه احتمال آلودگی بیشتر است، توصیه شده که ضدعفونی کلینیک‌ها و مراکز درمانی با دقت بیشتری و در ساعت‌های مختلف روز انجام شود. البته علاوه بر کلینیک، پزشک و اعضای تیم پشتیبانی هم باید از لباس‌ها و دستکش‌های یک‌بارمصرف استریل برای انجام کاشت مو استفاده کنند.

    چه نکاتی برای تایید یک سازمان توسط وزارت بهداشت وجود دارد؟

    نکاتی که در بالا ذکر کردیم شرایطی بود کهمراکز کاشت مو” زیر نظر وزارت بهداشت باید برای حفظ مجوزهایشان رعایت کنند؛ اما مراکز جدید کاشت مو در چه صورتی می‌توانند این مجوز را دریافت کنند؟ در ادامه این شرایط را ارائه کرده‌ایم:

    • بررسی کامل مدارک پزشکان فعال در کلینیک برای اطمینان از داشتن تخصص پیوند مو و سابقه فعالیت بیش از 10 سال
    • بررسی تمام ابزارها و سطوح به لحاظ استریل بودن
    • بررسی امکانات مقابله با حریق و آتش‌سوزی و …
    • بررسی حضور پرسنل برای ضدعفونی کلینیک
    • بررسی مبلمان و وسایل عمل زیبایی و قابل تعویض بودن روکش صندلی کاشت
    • تهویه مناسب برای جابجایی هوا
    • رعایت بهداشتی فردی کلیه اعضای کلینیک مخصوصاً پزشک و تیم پشتیبانی
    • دارا بودن سابقه جراحی زیبایی برای اعضای مشغول به کار در کلینیک
    • امکانات اتاق کاشت مو شامل: حداقل فضای اتاق 12 متر باشد، دیوارها دارای عایق استریلیزه باشد، تهویه مطبوع وجود داشته باشد، امکانات و تجهیزات لازم برای کاشت مو وجود داشته باشد.
    • آشنا بودن پزشک و تیم کاشت مو با متدهای جدید و امروزی کاشت مو
    کلینیک-کاشت-مو-در-تهران
    کلینیک-کاشت-مو-در-تهران

    قابل اطمینان بودن مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت

    اغلب افرادی که قصد کاشت مو را دارند، با وجود دارا بودن مجوز وزارت بهداشت کلینیک باز هم برای انتخاب آن مرکز دچار تردید می‌شوند! زیرا بیشتر افراد تصور می‌کنند که وزارت بهداشت فقط یک‌بار مجوز کاشت مو را به مراکز درمانی مربوطه ارائه می‌کند و پس از آن دیگر مجوز تا همیشه معتبر است. در صورتی که این طور نیست!

    در صورتی که مراکز تحت نظر وزارت بهداشت نکاتی که توسط این مرکز در نظر گفته را رعایت نکنند‌، فعالیت آن‌ها دیگر تحت نظر وزارت بهداشت نخواهد بود و از پوشش این مرکز خارج می‌شوند. تا زمانی که کلینیک مربوطه ثابت نکند تمام شرایط لازم را برآورده می‌کند، این شرایط ادامه خواهد داشت؛ بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید کاشت مو را در این مراکز انجام دهید.

    و در انتها کلینیک VIP تهران…

    اگر قصد دارید که کاشت مو را در یکی از مراکز معتبر که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند و سابقه چندین ساله در این زمینه دارید انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات کلینیک vip مارال بهره‌مند شوید. کلینیک کاشت مو vip  با وجود آخرین تکنولوژی‌های روز در زمینه کاشت مو، پزشکان متخصص و حرفه‌ای، سابقه بیش از 15 سال و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، خدمات کاشت مو را با بهترین کیفیت ارائه می‌کند.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند