خوابیدن بعد از کاشت مو

نکات مهم نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو

نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو چگونه است؟ آیا قوانین خاصی برای خوابیدن پس از کاشت وجود دارد یا مانند سابق می‌توان به هر جهتی خوابید؟ برای اینکه کاشت مو به خوبی برایتان جواب دهد، لازم است که حتی حالت خوابیدنتان را پس از کاشت تغییر دهید؛ زیرا پس از کاشت مو فولیکول‌ها بسیار حساس هستند و خوابیدن در هر جهتی و مالش سر روی بالش می‌تواند جهت رشد موها را تغییر دهد. حتی ممکن است در اثر مالش سر روی بالش فولیکول‌های تازه کاشته شده دچار صدمه جدی شوند.

پس از کاشت مو چطور بخوابیم؟

“نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو به این صورت است که سرتان نباید مدام با بالش در تماس باشد؛ زیرا موهای کاشته شده تحت‌فشار قرار می‌گیرند. همچنین زاویه سر و گردن موقع خواب باید به نحوی تنظیم شود که خون‌رسانی کافی به فولیکول‌های تازه کاشت شده انجام شود. توجه داشته باشید که، این زاویه نباید موجب وارد شدن خون بیش از حد به سر و شدت گرفتن ورم و حتی احتمال خونریزی شود. در ادامه روش درست تنظیم بدن و جای خواب را پس از کاشت برایتان آورده‌ایم. بهترین راه استفاده از بالش یو و زاویه خواب 45 درجه هست.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    1) تمیز بودن بالش و ملحفه

    ابتدا ملحفه و روبالشی خودتان را بررسی کنید تا تمیز و عاری از آلودگی باشد. توصیه می‌شود که هر روز یا یک روز در میان ملحفه را تمیز کنید. با این کار مانع از تجمیع میکروب‌ها در آن ناحیه و شکل‌گیری عفونت در ناحیه کاشت شده می‌شوید.

    حتماً موقع شستشوی ملحفه و رو بالشتی از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که حساسیت‌زا نیستند. چون آلرژن­ها و مواد حساسیت‌زا می‌تواند موجب تحریک پوست سر و نواحی کاشت شده شود. این موضوع ممکن است به گرافت‌های کاشت شده صدمه وارد کند.

    حالت-خوابیدن-بعد-از-کاشت-مو
    حالت-خوابیدن-بعد-از-کاشت-مو

    2) استفاده از یک حوله یا پارچه نرم تمیز روی بالش

    پس از انجام کاشت مو، پوست سر ترشحاتی دارد که طبیعی هستند. برای اینکه ترشحات روی ملحفه نریزد، پیشنهاد می‌کنیم حوله یا پارچه تمیز تمیزی را روی بالش قرار دهید. این پارچه را باید هرروز بشویید و دوباره آن را زیر سرتان قرار دهید تا ترشحات و تعریق احتمالی را جمع کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    3) بالا بودن سر نسبت به سایر اعضای بدن

    برای خوابیدن نمی‌توانید سرتان را مثل قبل روی بالش قرار دهید و پوست سرتان مدام با بالش در تماس باشد؛ زیرا این کار موجب صدمه وارد شدن به فولیکول‌های تازه کاشت شده می‌شود. توصیه می‌شود که دو تا سه بالش زیر سرتان قرار دهید تا سر نسبت به بدن با زاویه 45 درجه قرار بگیرد. با این زاویه موهایتان و سرتان تماس زیادی با بالش نخواهند داشت و فولیکول‌های تازه کاشت شده صدمه‌ای نخواهند دید. همچنین با وجود این زاویه، خون در سرجمع نمی‌شود و ورم و کبودی ناشی از کاشت سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.

     

    4) نخوابیدن روی شکم

    اغلب افراد عادت دارند که شب‌های روی شکم خودشان و به صورت دمر بخوابند. این موضوع تا زمانی که کاشت مو انجام نداده‌اید مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند؛ اما پس از کاشت، باید این روش خوابیدن را کنار بگذارید. در صورتی که روی شکم بخوابید احتمال دارد که سر بیشترین تماس را با بالش داشته باشد. همچنین سرعت گردش خون در بدن و اکسیژن‌رسانی در این حالت به کمترین میزان خودش می‌رسد؛ بنابراین به مدت یک تا دو هفته بعد از کاشت باید با زاویه مناسب بخوابید.

    5) داشتن خواب کافی شبانه

    اگر تا پیش از کاشت مو الگوی خواب منظمی نداشته‌اید، وقت آن رسیده که ساعت خوابتان را نیز اصلاح کنید. در صورتی که ساعت خواب شما درست نباشد و به اندازه کافی نخوابید، رشد موهای تازه کاشت شده هم کند خواهد بود. علاوه بر این، داشتن خواب کافی روی سلامتی و افزایش سیستم ایمنی برای پیشگیری از عفونت هم تأثیر قابل‌توجهی دارد. پیشنهاد می‌کنیم پس از کاشت مو حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

    6) عدم پوشاندن سر با دستمال یا روسری

    افرادی که در روزهای سرد سال کاشت مو را انجام می‌دهند، یا کسانی که عادت به پوشاندن سرشان در خواب با روسری یا دستمال یا کلاه مخصوص را دارند، باید این عادت خودشان را در طول دوران نقاهت پس از کاشت تغییر دهند! به هیچ عنوان پس از کاشت سرتان را با روسری و … چه موقع خواب و چه در طول روز نپوشانید؛ زیرا این کار نه تنها موجب صدمه دیدن فولیکول‌ها می‌شود، بلکه با وجود نگه‌داشتن تعریق روی پوست احتمال افزایش عفونت را هم افزایش می‌دهد.

    بعد-از-کاشت-مو
    بعد-از-کاشت-مو

    چه موقع می‌توانیم به الگوی خواب قبلی برگردیم؟

    خوابیدن با زاویه 45 درجه برای تمام افراد ساده نیست. مخصوصاً کسانی که بدخواب هستند و سخت با شرایط جدید تطبیق پیدا می‌کنند علاقه‌مند هستند درباره زمان برگشت به الگوی خواب قبلی‌شان اطلاعات به دست بیاورند. زمان نقاهت کاشت برای هر فردی با فرد دیگر متفاوت است؛ اما به طور کلی دو هفته پس از کاشت مو می‌توانید نحوه خوابیدنتان را به حال سابق تغییر دهید.

    البته توجه به این نکته لازم به ذکر است که تنها کسانی می‌توانند الگوی خوابشان را تغییر دهند که پزشک معالج به آن‌ها اجازه داده باشد؛ بنابراین بدون مشورت با پزشک به هیچ عنوان وضعیت خوابتان را تغییر ندهید تا سلامتی فولیکول‌های تازه کاشت شده به خطر نیفتد.

    و در انتها…

    نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو تاثیر قابل‌توجهی روی موثر بودن این عمل زیبایی دارد. اگر شما الگوی خواب درستی نداشته باشید و مانند سابق بخوابید، سر و موهایتان با سطح بالش تماس پیدا می‌کنند و احتمال جابجا شدن فولیکول‌ها وجود دارد. همچنین به دلیل حساس بودن پوست در این دوران و باز بودن زخم‌های ناشی از کاشت مو، در صورتی که ملحفه یا رو بالشتی شما کثیف باشد احتمال افزایش عفونت برای قسمت کاشت یا حتی اهدا کننده فولیکول‌ها وجود دارد.

    برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از کاشت مو در کلینیک vip تهران بگیرید، باید ابتدا الگوی خوابتان را اصلاح کنید. همچنین نیاز است که ساعت مناسبی در شبانه‌روز بخوابید تا بدن احساس آرامش داشته باشد. اگر ساعت خواب کافی داشته باشید و مواردی که درباره درست خوابیدن پس از کاشت مو گفته شده را به خوبی رعایت کنید، مطمئناً دوران نقاهت کوتاه‌تری را پشت سر می‌گذارید و موهایتان رشد و تراکم مناسبی را خواهند داشت.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند