قرمزی بعد از کاشت مو

علت قرمزی بعد از کاشت مو چیست + راه‌های درمان

دلیل قرمزی بعد از کاشت مو چیست؟ اگر اطرافیان شما تجربه کاشت مو را دارند، حتماً بعد از کاشت روی سر آن‌ها لکه‌های قرمز و خون‌مردگی را مشاهده کرده‌اید. حتی ممکن است در جستجوهای گوگل برای تصاویر کاشت مو هم لکه‌های قرمز روی سر متقاضیانی که این کار را انجام داده‌اند دیده باشید. اگر فقط به دلیل دیدن این نقاط قرمز از کاشت مو منصرف شده‌اید، توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را مطالعه کنید و درباره علت بروز این نقاط و راه‌های برطرف کردن آن اطلاعات کسب کنید پس با ما همراه باشید.

علت قرمزی پوست بعد از کاشت مو چیست؟

اغلب افراد موقع مشاهده قرمزی بعد از کاشت مو تصور می‌کنند که این مشکل به خاطر عفونت ایجاد شده. در صورتی که عفونت پوست سر پس از کاشت به حالت متفاوتی دیده می‌شود. برای اینکه بدانیم این دانه‌های قرمز به چه دلیلی پس از کاشت روی سر دیده می‌شوند، باید با فرآیند کاشت مو آشنا باشیم.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    برای کاشت مو به روش‌های مختلف از پانچ دستی یا به صورت اتوماتیک فولیکول‌ها از بانک مو برداشته شده و در نواحی مشخص شده سر کاشته می‌شوند. برای کاشت مو نیاز است که با سوزن‌های میکرو سوراخ‌هایی روی قسمت طاس سر ایجاد شود و گرافت‌های برداشت شده از بانک مو در این نواحی کاشت شوند. به دلیل ایجاد این سوراخ‌های ریز و کاشت فولیکول‌ها، پس از کاشت نقاط قرمز رنگی که حالت دلمه یا خون‌مردگی دارند روی سر دیده می‌شوند.

     

    قرمزی-بعد-از-کاشت-مو
    قرمزی-بعد-از-کاشت-مو

    امکان دارد که قرمزی بعد از کاشت مدت‌ها ماندگار باشد؟

    نقاط قرمزی بعد از کاشت مو” روی سر دیده می‌شوند، تنها برای مدت زمان کوتاهی روی پوست شما ماندگار هستند. پس از ماه اول که پوست‌ریزی سر شروع می‌شود، لکه‌های باقی‌مانده این نقاط هم به مرور از بین می‌رود و دیگر اثری از لکه‌های قرمز روی پوست مشاهده نمی‌کنید. در صورتی که این لکه‌ها ماندگار بودند و به مرور رنگ آن‌ها و دامنه گستردیشان بیشتر شد، حتماً با پزشک معالجتان مشورت کنید؛ زیرا ممکن است در اثر عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مرکز کاشت مو یا رعایت نکات مهم دوران نقاهت، ناحیه کاشت دچار عفونت شده باشد. در زمان عفونت، حتماً باید از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    زمان لازم برای از بین رفتن لکه‌های قرمز پس از کاشت چقدر است؟

    مدت زمان لازم برای از بین رفتن این نقاط قرمز رنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. کوتاه‌ترین دوره‌ای که برای کم‌رنگ شدن و محو شدن این لکه‌ها دیده شده حدود سه هفته است. در این بازه زمانی پوست ریزی سر شروع می‌شود و به مرور موهای کاشت شده شروع به جوانه زدن می‌کنند.

    البته برای بعضی از افراد با توجه به سابقه بیماری، وضعیت سلامتی جسمانی، نوع تغذیه و… ممکن است این بازه زمانی حتی تا یک سال و بیشتر هم طول بکشد؛ اما در کل ماندگاری این لکه‌ها برای افراد سالم که بهترین شرایط را برای کاشت مو دارند بین سه تا پنج هفته است. افرادی که پوست نسبتا تیره دارند، سریع‌تر شاهد محو شدن جای این زخم‌ها خواهند بود. برای پوست‌های روشن ممکن است این زمان کمی طولانی‌تر شود و پس از چند بار پوست ریزی سر برطرف شود.

     

    قرمزی بعد از کاشت و خارش آن با هم ارتباط دارند؟

    با توجه به اینکه قرمزی بعد از کاشت مو به خاطر سوراخ‌های ایجاد شده و خونریزی مختصر حین کاشت است، در طول دوران نقاهت احساس خارش در این قسمت از سر وجود خواهد داشت. این موضوع معمولاً 4 روز پس از کاشت رخ می‌دهد و احتمال دارد تا یک هفته یا دو هفته ادامه داشته باشد. به مرور با پوست ریزی سر و برطرف شدن دلمه‌ها و خون‌مردگی‌ها شدت خارش کم می‌شود و از بین می‌رود.

    البته برای رشد مجدد موهای سر پس از ریزش هم احتمال خارش در این ناحیه وجود دارد؛ اما پس از تکمیل فرآیند رشد موها دیگر اثری از خارش و سوزش و … در نواحی که کاشت و اهدا فولیکول‌ها انجام شده وجود نخواهد داشت.

    برای اینکه قرمزی پوست سر سریع‌تر برطرف شود و خون‌مردگی‌ها از بین بروند، به هیچ عنوان جای زخم‌های ایجاد شده را نخارانید یا مالش ندهید. در صورتی که شدت خارش در این ناحیه از تحمل شما خارج شد، حتماً این موضوع را با پزشک معالجتان مطرح کنید.

     

    عوارض-کاشت-مو
    عوارض-کاشت-مو

    روش‌های درمان قرمزی بعد از کاشت

    تنها راه درمان دائمی قرمزی بعد از کاشت مو، صبوری و گذر زمان لازم برای ترمیم پوست سر است. اما روش‌هایی وجود دارند که می‌تواند این دوران نقاهت را کوتاه‌تر و سپری کردن آن را راحت‌تر کنند. در ادامه درمان‌هایی که برای قرمزی بعد از کاشت مو استفاده می‌شوند را ذکر کرده ایم:

     

    • استفاده از کمپرس یخ پس از کاشت مو و در روزهای اول دوران نقاهت
    • برای اینکه قرمزی سر پس از کاشت بهبود پیدا کند، بهتر است که چند روز اول را نشسته بخوابید تا جریان خون به سر نرسد. با این کار می‌توانید سرعت بهبودی پس از کاشت را افزایش دهید.
    • به هیچ عنوان پس از انجام کاشت مو با آب گرم حمام نکنید.
    • غذاهای چرب و شور مصرف نکنید و سبد غذایی سالم و غنی از ویتامین داشته باشید.
    • تا حداقل دو هفته بعد از عمل مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید.
    • به هیچ عنوان پوست سرتان را لمس نکنید و از خراشیدن یا کندن دلمه‌های روی پوست اجتناب کنید.
    • پس از کاشت حتماً با پزشک معالج در ارتباط باشید، تا وضعیت پوست و میزان بهبود آن را بررسی کند.

     

    و در انتها…

    کاشت مو یک عمل زیبایی است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که هیچ عوارض و مشکلی پس از انجام آن رخ ندهد! یکی از متداول‌ترین مواردی که متقاضیان پس از کاشت مو با آن مواجه می‌شوند، قرمزی پوست سر است. تصویر کاشت مو موجود در اینترنت هم این موضوع را نشان می‌دهد. اگر شما هم کاندیدای کاشت مو هستید و مشاهده این تصاویر نگرانتان کرده، این مقاله کلینیک vip کمکتان می‌کند که میزان زمان ماندگاری این رنگ روی پوت سر و راه و روش درمان آن را بدانید.

     

     

    اگر می‌خواهید با بهترین کیفیت و رعایت بهداشت کافی خدمات کاشت مو را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از کلینیک vip تهران برای این کار کمک بگیرید. این مرکز با وجود سابقه 15 ساله، دارا بودن پروانه وزارت بهداشت و تجربه‌های موفق بسیار، بهترین خدمات کاشت مو را با پزشکان متخصص در تهران به شما ارائه می‌کند. با واتساپ کلینیک ارتباط بگیرید و خدمات مشاوره کاشت مو را دریافت کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند