6 ماه بعد از کاشت مو چه اتفاقی می‌افتد؟

6 ماه بعد از کاشت مو چه اتفاقی می‌افتد؟

6 ماه بعد از کاشت مو چه نتیجه‌ای از این عمل زیبایی دیده می‌شود؟ آیا 6 ماه زمان مناسبی برای دیدن نتیجه نهایی کاشت مو هست یا باید بیشتر یا کمتر صبر کنیم؟ آیا دوره نقاهت و رشد موهای کاشته شده برای افراد مختلف تفاوت دارد؟ عوامل زیادی در رشد موهایتان پس از کاشت تأثیرگذار هستند. نوع تغذیه‌ای که دارید، مواد مخدر مصرف می‌کنید یا نه، اهل الکل هستید یا نوشیدنی‌های سالم می‌خورید و ژنتیک شما از جمله عوامل تأثیرگذار در رشد موها پس از کاشت هستند. اگر دغدغه رشد موهایتان پس از کاشت آن‌ها را دارید، این مقاله کلینیک VIP را حتماً مطالعه کنید و با ما در تماس باشید.

دوره‌های رشد مو پس از کاشت

رشد موهای کاشته شده و حتی موهای طبیعی افراد دوره‌های مختلفی دارد. این دوره‌ها را برای آشنایی شما با فرآیندی که موها از نقطه صفر یا فولیکول تا بلند و پرپشت شدن طی می‌کنند در ادامه مورد بررسی قرار دادیم:

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    دوره اول: دوره تلوژن یا Telogen

    14 درصد از فولیکول موها در این حالت قرار دارند. دوره تلوژن معمولاً سه ماه به طول خواهد انجامید.

    دوره دوم: دوره آناژن یا Anagen

    این دوره مرحله‌ای است که در آن رشد موها در حالت فعال قرار دارد. جالب است بدانید که طول دوره آناژن برای تمام افراد یکسان نیست و ممکن است از 1.5 تا 7 سال طول بکشد. میانگین زمانی که برای این دوره در نظر گرفته شده 3 سال است و حدود 85 درصد موهای افراد مختلف در این مرحله قرار گرفته اند.

    دوره آناژن
    دوره آناژن

    دوره سوم: دوره کاتاژن Catagen

    دوره کاتاژن مربوط به زمانی است که موهای سرتان می‌ریزند و با موهای جدید جایگزین می‌شوند. یک درصد از موهای شما در این دوران قرار دارند. در این دوران در طول سه هفته موهای سر می‌ریزند و موهای جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

    روند رشد موها بعد از کاشت چگونه است؟

    قبل از بررسی این موضوع که 6 ماه بعد از کاشت موها چه اتفاقی رخ می‌دهد، باید ابتدا بدانیم که هفته‌های اول و بعد از آن چه اتفاقی برای موهای کاشته شده رخ می‌دهد؟ در ادامه مراحل رشد موها پس از کاشت را مرور می‌کنیم تا بهتر بتوانید برای انجام این عمل زیبایی و دوران نقاهت بعد از آن برنامه‌ریزی کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو به روش BHT هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    هفته اول بعد از کاشت مو

    جالب است بدانید که هفته اول بعد از کاشت مو مهم‌ترین دوران برای شما است. در این دوران معمولاً زخم و دلمه روی پوست گیرنده و اهدا کننده دیده می‌شود. این موضوع کاملاً طبیعی است و نباید نگران شوید. به مرور درد و قرمزی ناشی از کاشت مو برطرف می‌شود و پوست در ناحیه اهدا کننده و گیرنده‌ترمیم خواهد شد.

     هفته دوم بعد از کاشت مو

    در هفته دوم درد و تورم و قرمزی که در هفته اول وجود داشت کمتر می‌شود و می‌توانید به انجام امور روزمره‌تان برسید. در این دوران باید حتماً داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید تا ناحیه کاشت دچار عفونت نشود. پوسته‌پوسته شدن سر هم در هفته دوم رایج است. این پوسته‌ها به دلیل بهبود زخم‌های ایجاد شده و تغییرات پوست سر شکل می‌گیرند. با صبوری کردن و شستشوی سر با آب ولرم می‌توانید پوسته‌ها را برطرف کنید.

    هفته سوم و چهارم کاشت مو

    “6 ماه بعد از کاشت مو” نیست که موهایتان ریزش پیدا می‌کنند! بلکه در همان هفته سوم و ماه اول تمام موهای کاشته شده می‌ریزند. دلیل این موضوع جابجایی فولیکول‌ها و دچار شوک شدن آن‌ها است. در این مرحله تنها موهایتان هستند که دچار ریزش می‌شوند و هیچ آسیبی به فولیکول‌های کاشته شده وارد نمی‌شود؛ بنابراین نگرانی از بابت ریزش دائم موهایتان نداشته باشید.

    هفته سوم و چهارم کاشت مو
    هفته سوم و چهارم کاشت مو

    ماه دوم تا ماه چهارم پس از کاشت مو

    در این دوران اثرات بسیار کمی از زخم و جراحت ناشی از کاشت روی پوست سر دیده می‌شود. از ماه دوم موهای کاشته شده شروع به جوانه زدن می‌کنند و کم‌کم تراکم موها را می‌توان از سیاه شدن پوست سر متوجه شد. مشکل بانک مو و کبودی و درد این ناحیه هم کامل برطرف می‌شود و بانک مو به حالت اولش برمی‌گردد.

    رشد موها 6 ماه بعد از کاشت مو

    از ماه پنجم بعد از کاشت رشد موها شروم می‌شود. پس از ماه ششم تقریباً می‌توانید تراکم و حالت موهای کاشته شده را مشاهده کنید؛ اما برای مشاهده نتیجه نهایی باید نه ماه تا یک سال صبر کنید. با توجه به اینکه کاشت مو با فولیکول‌های طبیعی انجام‌شده، پس از تکمیل شدن رشد موهایتان می‌توانید آن‌ها را به حالت‌های مختلف اصلاح کنیم و از زیبایی ظاهر جدیدتان لذت ببرید.

    نکات مهم بعد از کاشت مو که باید بدانید

      • حداقل 6 ماه بعد از کاشت مو هایتان شروع به رشد می‌کنند و نباید در همان هفته‌ها و ماه‌های اول انتظار رشد موهای و پرپشت شدن آن‌ها را داشته باشید.
      • ریزش موها به دلیل وارد شدن شوک به فولیکول‌ها قطعی است و نیازی نیست که داروهای تقویت کننده مو و… برای پیشگیری از این موضوع مصرف کنید.
      • برای اینکه نتیجه کاشت مو ایده آل باشد، باید نکاتی که درباره رعایت بهداشت، حمام کردن، مصرف داروها و… توسط پزشک ارائه می‌شود را به دقت رعایت کنید.
      • در رابطه با کاشت مو واقع‌بین باشید. تنها در این صورت است که از نتیجه به دست آمده لذت می‌برید.

    در کلینیک تخصصی vip موی طبیعی و زنده با تراکم بالا کاشته می‌شود که رشد طبیعی هم داشته و می‌توان به آن مدل داد و آن را اصلاح کرد.

    در مراجعه حضوری به کلینیک vip تهران، از بانک مو اسکن و آنالیز رایگان صورت می‌گیرد و متخصصان این مجموعه، با توجه به وضعیت بانک مو و نتیجه کاشت، مشاوره‌های تخصصی می‌دهند، برای شروع عکس از چند جهت سر خود که نیاز به کاشت مو دارد برای ما ارسال کنید.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو به روش BHT هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند