عفونت بعد از کاشت مو و راه‌های درمان

عفونت بعد از کاشت مو و راه‌های درمان

عفونت بعد از کاشت مو را همه تجربه می‌کنند؟ عفونت بعد از کاشت مو در اثر چه عواملی رخ می‌دهد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان از بروز عفونت کاشت مو پیشگیری کرد؟ راه‌های درمان عفونت پس از کاشت چیست؟ تمام افرادی که موهای سرشان را به هر دلیلی از دست داده‌اند و قصد دارند که کاشت مو انجام دهند، به طور حتم بارها و بارها این سؤالات را از خودشان خواهند پرسید.

البته کسانی که دچار عفونت پس از کاشت مو شده‌اند هم به دنبال پیدا کردن علت این موضوع و راه و روش درمان عفونت کاشت مو هستند. این مقاله را بخوانید و همه چیز را درباره عفونت ناشی از کاشت مو بدانید.

علت عفونت بعد از کاشت مو چیست؟

عفونت بعد از کاشت مو به دلایل مختلفی رخ خواهد داد. مهم‌ترین دلیل این موضوع عدم رعایت نکات بهداشتی حین کاشت مو و پس از آن است. اگر به کلینیک معتبری برای کاشت مو مراجعه نکنید و به دستورات پزشک معالج برای دوران نقاهت توجه نداشته باشید، به احتمال زیاد پوست سرتان پس از کاشت دچار عفونت می‌شود.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    همچنین در صورتی که پس از کاشت با دست آلوده پوست سرتان را لمس کنید، دلمه‌های ناشی از کاشت را دست‌کاری کنید، بلافاصله پس از کاشت سرتان را بشویید و سرتان با لباس یا سطح خواب‌آلوده تماس داشته باشد هم احتمال عفونت پوست سر زیاد است.

    یکروز-بعد-از-کاشت-مو
    یکروز-بعد-از-کاشت-مو

    علایم عفونت بعد از کاشت مو

    عواملی زیادی در بروز عفونت در ناحیه کاشت وجود دارد. در این مقاله کلینیک کاشت مو VIP به این عوامل و روش‌های درمان عفونت پس از کاشت خواهیم پرداخت.

     

    1) پوسته پوسته شدن و ترشح عفونی

    پوسته پوسته شدن پوست سر بعد از کاشت مو کاملاً طبیعی است. چون پس از برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها در ناحیه مورد نظر، زخم سطحی روی پوست ایجاد می‌شود؛ اما وقتی پوسته شدن همراه با ترشح عفونی باشد، عفونت بعد از کاشت مو رخ داده است. در صورت مشاهده این علایم حتماً باید به پزشک معالجه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

     

    2) خارش و زخم

    خارش پوست سر بعد از کاشت مو هم طبیعی است. البته وقتی خارش همراه با زخم باشد و بیشتر از یک هفته ادامه پیدا کند، احتمال بروز عفونت بعد از کاشت مو وجود دارند.

     

    3) دردهای طولانی‌مدت

    برداشتن فولیکول‌ها و ایجاد سوراخ در پوست سر باعث می‌شود که بعد از کاشت مو کمی احساس درد داشته باشید. این درد باید به مرور کمتر شود و از بین برود. در صورتی که پس از کاشت درد بیشتر شود، احتمال بروز “عفونت بعد از کاشت مو” در ناحبه وجود دارد؛ بنابراین در صورتی که چند روز پس از کاشت همچنان سردرد داشتید، حتماً با پزشک ارتباط بگیرید.

     

    4) جوش‌های قرمز و سفیدرنگ

    خون‌مردگی‌های سطحی روی پوست سر به خاطر ایجاد سوراخ‌های ریز کاشت مو دیده می‌شود؛ اما وقتی روی سر جوش‌های قرمز رنگ یا سفید رنگ دیده شود، پوست عفونت کرده است و برای درمان آن باید اقدام لازم را انجام دهید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    راه های درمان عفونت بعد از کاشت مو

    1) به هیچ عنوان به پوست سرتان دست نزنید

    بعد از کاشت مو دلمه‌هایی روی سر تشکیل می‌شوند که کمی با حساس خارش همراه هستند. امکان دارد که وسوسه شوید و روی این دلمه‌ها را بکنید یا سرتان را بخارانید، اما این کار اشتباه است. چون دست‌ها منبع آلودگی هستند و تماس دست با سر برای مالش یا خاراندن نواحی کاشت می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌ها را به این ناحیه منتقل کند و موجب بروز عفونت ‌شود.

    نمونه-کاشت-مو
    نمونه-کاشت-مو

    2) از آب نمک برای ضدعفونی پوست استفاده کنید.

    محلول آب نمک را روی گاز استریل تمیز بریزید و با آن 30 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. با این روش می‌توانید پوست‌ریزی پس از کاشت را آسان کنید. همچنین با کمک محلول آب نمک می‌توانید از بروز این نوع عفونت پیشگیری کنید.

     

    3) الکل و دخانیات مصرف نکنید

    مهم‌ترین نکته برای پیشگیری عفونت ، درمان سریع زخم‌های این ناحیه است. اگر الکل یا دخانیات مصرف می‌کنید، قبل و پس از کاشت مو باید آن‌ها را ترک کنید. چون مصرف این دو ماه باعث کند شدن بهبود جای زخم‌ها می‌شود و احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد.

     

    4) آنتی‌بیوتیک مصرف کنید

    پزشک متخصص برای پیشگیری از عفونت بعد از عمل کاشت آنتی‌بیوتیک برای شما تجویز می‌کند. حتماً رأس ساعت داروهایتان را مصرف کنید.

     

    5) فعالیت بدنی سنگین نداشته باشید

    یکی از توصیه‌های پزشکان برای مراقبت‌های بعد از کاشت مو اجتناب از انجام حرکات ورزشی و فعالیت‌های بدنی سنگین است. این فعالیت‌ها موجب تعریق شدید می‌شوند و تعریق کردن موجب رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در ناحیه کاشت مو می‌شود.

     

    6) شستشوی درست پوست سر

    پس از انجام کاشت مو مانعی برای شستشوی پوست سر وجود ندارد؛ اما باید شستشو را طبق دستور پزشک و با مواد شوینده تجویزشده انجام دهید.

     

    عفونت-سر-بعد-از-پیوند-مو
    عفونت-سر-بعد-از-پیوند-مو

    پیشگیری از عفونت بعد از کاشت مو

    حتماً بارها شنیده‌اید که بهترین درمان پیشگیری است،  در ادامه مهم‌ترین نکاتی که برای پیشگیری از عفونت ناشی از کاشت مو باید بدانید را ارائه کرده‌ایم:

    • انجام کاشت مو در کلینیک‌های معتبر و بهداشتی مانند کلینیک vip تهران
    • عدم تماس یا مالش پوست سر پس از کاشت مو
    • عدم مصرف الکل و دخانیات قبل و بعد از کاشت مو
    • استفاده از پمادها و داروهای ضد عفونت تجویزشده توسط پزشک
    • حمام کردن قبل از انجام کاشت مو

     

    چرا کلینیک VIP بهترین انتخاب برای کاشت مو است؟

    کلینیک vip تهران بهترین مرکز کاشت مو در ایران محسوب می‌شود.

    • کلینیک vip تهران بیش از ۱۵ سال سابقه دارد.
    • کلینیک کاشت مو vip زیر نظر پزشک متخصص و با همکاری تیم مجرب فعالیت می‌کند.
    • کلینیک تخصصی vip از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز رسمی دارد.
    • کلینیک vip دستگاه اسکن و آنالیز سر دارد و خط مو را با دستگاه سه‌بعدی لیزری طراحی می‌کند.
    • کلینیک کاشت موی vip از جدیدترین روش‌های کاشت مو مانند SUT و Micro SUT استفاده می‌کند.
    • در کلینیک vip کاشت مو بدون نیاز به تراشیدن یا کوتاه کردن مو و بدون جراحی انجام می‌شود.
    • در کلینیک تخصصی vip موی طبیعی و زنده با تراکم بالا کاشته می‌شود که رشد طبیعی هم داشته و می‌توان به آن مدل داد و آن را اصلاح کرد.
    • محیط کلینیک کاشت vip روزانه سه بار استریل کامل میشود و تمام نکات بهداشتی در این کلینیک رعایت میشود
    • تمامی عمل نمونه گیری و برداشت فولیکول های مو با دستگاه تمام اتوماتیک انجام میشود و هیچیک از مراجعین این کلینیک دچار عفونت بعد از کاشت مو نخواهند شد.

     

    در جلسه اول مراجعه به کلینیک کاشت مو vip تهران، از بانک مو شما  اسکن و آنالیز رایگان صورت می‌گیرد و متخصصان این مجموعه، با توجه به وضعیت بانک مو و تراکم مورد نیاز، بهترین روش برای کاشت مو را به شما پیشنهاد میدهند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند