پروتز-سینه

پروتز سینه چیست+ مراحل، مزایا و معایب و هزینه آن را بدانید

سینه‌ها نقش مهمی در زیباتر و خوش اندام‌تر به نظر رسیدن خانم‌ها دارند. به همین خاطر است که این روزها لیفت سینه و پروتز سینه جزء عمل‌های زیبایی پرطرفدار در بین خانم‌های پیر و جوان شناخته می‌شود. پروتز کردن سینه یک راهکار حرفه‌ای و استاندارد برای افزایش حجم سینه‌ها و فرم دهی به آن‌ها است. کسانی که مادرزادی یا ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند یا اینکه به خاطر کاهش وزن، افزایش سن، شیردهی یا ابتلا به بیماری حالت سینه‌هایشان تغییر کرده و می‌خواهند دوباره آن‌ها را مانند قبل خوش‌فرم و زیبا کنند می‌توانند از عمل پروتز سینه برای این کار کمک بگیرند.

اگرچه پروتز سینه یکی از روش‌های کم تهاجمی و بدون خطر برای اصلاح حالت و حجم سینه‌ها محسوب می‌شود، اما شایعاتی که پیرامون این عمل زیبایی وجود دارد نشان دهنده سرطان‌زا بودن انجام پروتز برای سینه‌ها است. اگر این شایعات به گوش شما هم رسیده و قصد انجام پروتز سینه را دارید، با کلینیک VIP همراه باشید و همه‌چیز را درباره این عمل زیبایی و مزایا و معایب واقعی آن بدانید.

عمل پروتز سینه چیست؟

عمل پروتز سینه که به عنوان جراحی پروتز سینه هم شناخته می‌شود، یکی از روش‌های نوین اصلاح مشکلات ظاهری سینه‌های خانم است. اگر سینه‌هایتان به خاطر شیردهی یا … از حال قرینه خارج شده یا اینکه افتادگی مختصر سینه آزارتان می‌دهد؛ این جراحی می‌تواند دوباره حالت سینه‌هایتان را مانند سابق زیبا و خوش‌فرم کند. برای کسانی که هیچ‌وقت تجربه داشتن سینه‌های توپر و زیبا را نداشته‌اند، پروتز کردن سینه‌ها یک عمل زیبایی خاص است که می‌تواند ظاهر آن‌ها را تا حد قابل توجهی تغییر دهد و اعتماد به نفس و زیبایی اندامشان را چند برابر کند.

اما پروتز چیست که می‌تواند این تغییرات ظاهری شگفت‌انگیز را برای بدن خانم‌ها به ارمغان بیاورد؟ پروتز در حقیقت یک بافت مصنوعی است که به شکل‌ها و حالت‌های مختلف و از ترکیبات متنوع ساخته می‌شود. این ترکیبات با ساختار بدن انسان هماهنگ هستند و آسیبی در اثر استفاده از پروتز متوجه متقاضیان نمی‌شود. پزشکان با کمک پروتز سینه فرم و شکل سینه‌ها و حجم آن‌ها را تغییر می‌دهند. برای ایجاد این تغییر لازم است که متقاضی تحت عمل جراحی پروتز قرار بگیرد و پروتز وارد بدن وی شود.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    نتیجه پروتز ماندگاری بالایی دارد و حالت سینه‌ها بعد از آن کاملاً طبیعی خواهد بود. همچنین پزشکان متخصص برای کار گذاشتن پروتز در سینه متقاضیان از نمونه‌هایی که حساسیت ایجاد نمی‌کنند کمک می‌گیرند؛ بنابراین خانم‌هایی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهند مشکل خاصی بعد از پروتز کردن سینه‌هایشان نخواهند داشت و از حالت طبیعی و متفاوت آن‌ها لذت می‌برند.

    پروتز-سینه-چیست
    پروتز-سینه-چیست

    لیفت سینه چه تفاوتی با پروتز سینه دارد؟

    اگرچه گاهی لیفت سینه و پروتز سینه به جای هم استفاده می‌شود، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این عمل‌های زیبایی تفاوت قابل توجهی با هم دارند. لیفت سینه با نخ یا جراحی برای درمان افتادگی سینه‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که پروتز وظیفه خوش‌حالت و پر کردن سینه‌ها را دارد و فقط می‌تواند افتادگی‌های محدود را برطرف می‌کند. اگر هم می‌خواهید افتادگی سینه‌هایتان را برطرف کنید و هم به دنبال خوش‌فرم شدن آن‌ها هستید، توصیه می‌کنیم که هر دو عمل زیبایی را با هم انجام دهید. البته درباره اینکه کدام عمل زیبایی برای متقاضی مناسب است و می‌تواند مشکلاتی که در ناحیه سینه‌ها وجود دارد را برطرف کند، پزشکان متخصص تصمیم می‌گیرند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “لیفت سینه هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    انجام لیفت سینه و پروتز سینه با هم

    اگر هم افتادگی سینه دارید و هم نیاز به برجسته و خوش‌فرم شدن سینه‌هایتان دارید، باید لیفت و پروتز را به طور هم‌زمان انجام دهید. در این عمل زیبایی که به عنوان ماستوپکسی هم شناخته می‌شود، پزشک ابتدا پوست‌های اضافی که باعث افتادگی و چین خوردن در ناحیه سینه شده‌اند را برمی‌دارد، بعد از تنظیم حالت سینه‌ها، پروتز در محل مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده قرار می‌گیرد. بعد از ماستوپکسی متقاضی می‌تواند به منزل مراجعه کرده و دوران نقاهت را سپری کند.

    نتیجه این عمل زیبایی با لیفت یا پروتز ساده متفاوت است و سینه‌های جدیدی را برای متقاضیان می‌سازد. با این وجود، تمام کسانی که سینه‌های کوچک یا افتاده دارند نیاز به ماستوپکسی نخواهند داشت و پزشک متخصص با تشخیصی که در این رابطه دارند نسبت به انجام پروتز، لیفت یا هر دو عمل به صورت هم‌زمان تصمیم می‌گیرد.

     

    نحوه انجام پروتز سینه

    با توجه به اینکه برای قرار دادن پروتزها در سینه باید این بخش از بدن تحت عمل جراحی قرار بگیرد، متقاضیانی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند احساس ترس و اضطراب می‌کنند. مخصوصاً کسانی که نسبت به جراحی و خونریزی حساسیت دارند، ترجیح می‌دهند که با حالت سینه‌هایشان کنار بیایند تا این عمل زیبایی را انجام دهند.

    اما با آگاهی درباره نحوه انجام پروتز سینه می‌توانید به ترس‌هایی که درباره این عمل زیبایی دارید غلبه کنید و به سوی خوش اندامتر شدن قدم بردارید. برای این شناخت ابتدا باید جلسه مشاوره پروتز را از مشاورین کلینیک VIP تهران دریافت کنید. در طول این جلسه شرایط سلامتی متقاضی بررسی می‌شود و پزشک درباره نحوه انجام این عمل و نتایج آن توضیحات لازم را در اختیار فرد قرار می‌دهد. با توجه به نکات ارائه شده توسط پزشک و آگاهی از اینکه پروتز کردن سینه‌ها یک عمل زیبایی کم تهاجمی و بی‌خطر است، متقاضیان با اطمینان خاطر و دید واقع‌بینانه می‌توانند جهت انجام پروتز برای سینه وقت رزرو کنند.

    برای انجام پروتز سینه ابتدا نوع جراحی و پروتز مشخص می‌شود. سپس در سه مرحله برش‌هایی در زیر سینه، بغل سینه یا زیر نوک آن برای قرار دادن پروتزها ایجاد می‌شود. این برش‌ها در نواحی از سینه ایجاد می‌شوند که در معرض دید نباشند و پس از اتمام دوره درمان، متقاضی می‌تواند با سینه‌های پر و زیبا که هیچ تفاوتی با سینه‌های طبیعی ندارد به زندگی روزمره خودش برگردد.

    لیفت-و-پروتز-سینه
    لیفت-و-پروتز-سینه

    کاندیداهای مناسب پروتز سینه چه کسانی هستند؟

    کسانی که سینه‌های کوچک دارند یا می‌خواهند سینه‌هایشان را خوش‌فرم تر کنند کاندیدای مناسب این عمل زیبایی هستند. همچنین کسانی که به خاطر بیماری و… بخشی از بافت سینه‌هایشان را از دست داده‌اند یا به خاطر شیردهی و بارداری قرینه بودن سینه‌هایشان به هم خورده، با کمک پروتز کردن سینه‌هایشان می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

    برای استفاده از پروتز سینه باید وضعیت سلامتی بیمار قابل قبول باشد و در بازه سنی بالای 18 سال قرار داشته باشد. اگر به بیماری‌هایی مانند دیابت یا فشارخون مبتلا هستید یا اینکه درباره نتیجه نهایی این عمل زیبایی باور درستی ندارید، جراحی سینه گزینه مناسبی برایتان محسوب نمی‌شود.

    به طور کلی، برای ارزیابی وضعیت متقاضیان و امکان انجام نهایی این عمل زیبایی یا نشدنی بودن آن پزشک متخصص تصمیم نهایی را می‌گیرد.

    معرفی انواع پروتز سینه

    برای انجام عمل زیبایی پروتز سینه فقط از یک نمونه استفاده نمی‌شود همان‌طور که حالت سینه هر کدام از متقاضیان با دیگری تفاوت دارد، برای برجسته کردن سینه‌ها و مدل دادن آن‌ها هم نمونه‌های متنوعی از پروتزهای مصنوعی در نظر گرفته می‌شود.

    اغلب این پروتزها حالتی گرد یا اشکی شکل دارند و با توجه به بافت سینه و حالتی که می‌خواهید سینه بعد ز پروتز داشته باشد انتخاب می‌شوند. پروتزهای گرد برای یکدست بزرگ و برجسته کردن سینه‌ها استفاده می‌شوند و سینه‌هایتان را طبیعی‌تر نشان می‌دهند. در نقطه مقابل، این پروتزهای اشکی شکل هستند که برجستگی طبیعی برای سینه‌ها درست می‌کنند. این پروتزها برای سینه‌های کوچک با بافت ترم استفاده می‌شوند. همچنین برای متقارن کردن سینه‌هایی که به خاطر شیردهی و … تا به تا شده‌اند هم می‌توان از این پروتزهای اشکی استفاده کرد.

    با وجود این گفته‌ها، انتخاب نوع پروتز پس از بررسی وضعیت متقاضی و شرایط سینه وی و انتظاراتش توسط پزشک انتخاب می‌شود؛ بنابراین در جلسه مشاوره می‌توانید درباره نوع پروتز انتخابی و حالتی که می‌خواهید سینه شما بعد از این عمل زیبایی داشته باشد با پزشک صحبت کنید.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    جنس پروتز سینه چیست؟

    تفاوت در جنس پروتز ، باعث راحتی در استفاده از آن‌ها، نوع برش سینه برای قرار دادن پروتز، هزینه برجسته کردن سینه با پروتز و… شده است. با توجه به اینکه پروتز سینه یک جسم مصنوعی است، اغلب متقاضیان این عمل زیبایی می‌خواهند که درباره جنس آن و عوارض و مشکلاتی که استفاده از پروتز برایشان به همراه دارد اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. به همین خاطر در این بخش از مطلب کلینیک VIP تهران درباره جنس پروتزهای مخصوص سینه نکات لازم را ارائه کرده‌ایم.

    جنس-پروتز-سینه
    جنس-پروتز-سینه

    نوع پروتز سینه ثابت

    این نوع از پروتزها معمولاً به صورت اشکی شکل ساخته می‌شوند و تراکم سیلیکونی آن‌ها بالا است. پروتزهای ثابت حالتی طبعی دارند و نسبت به پروتزهای آب نمکی گزینه بهتری برای استفاده هستند. این پروتزها کمتر در معرض آسیب هستند، در صورت پارگی ظاهرشان عوض نمی‌شود و برای استفاده از آن‌ها باید برش‌های بزرگ‌تری در سینه ایجاد شود.

    نوع پروتز سینه آب نمکی

    پروتزهای آب نمکی که به عنوان پروتز سالین هم شناخته می‌شوند حالتی گرد دارند و بعد از قرار گرفتن در سینه با آب نمک استریل یا سالین پر می‌شوند. با توجه به اینکه پروتزهای آب نمکی قبل از اینکه در سینه قرار بگیرند خالی هستند و پر نشده‌اند، برای استفاده از آن‌ها برش‌های کوچکی نیاز است. پروتزهای سالین نسبت به پروتزهای سیلیکونی محکم‌تر و مقاوم‌تر هستند و به محض پارگی مواد آن‌ها جذب بدن می‌شود. چون این ماده با بدن سازگار است، پارگی پروتز مشکلی برای سلامتی متقاضیان ایجاد نمی‌کند. پروتزهای نمکی برای افراد بالای 18 سال استفاده می‌شوند و توصیه می‌شود که خانم‌های زیر 18 سال از آن‌ها استفاده نکنند.

    پروتزهای سالین یا نمکی نسبت به پروتزهای سیلیکونی قیمت مناسب‌تری دارند. این پروتزها برای کسانی که سینه کوچکی دارند گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند و ممکن است خود به خود خالی شوند یا دچار چین‌خوردگی شوند. همچنین استفاده از پروتزهای نمکی ممکن است موجب آسیب رسیدن به بافت‌های اطراف آن شود.

    نوع پروتز سینه سیلیکونی

    پروتزهای سیلیکونی حالتی ژل مانند دارند و برای افراد بالای 22 سال عرضه شده‌اند. برای استفاده از پروتزها حتماً باید با پزشک متخصص مشورت کنید و سه ماه بعد از کاشت پروتز سینه حتماً ام آر آی انجام دهید تا وضعیت سلامتی پروتز مشخص شود. بعد از آن هر دو سال یا سالانه نیاز به ام آر آی دارید و پزشک تاریخ آن را به شما اطلاع می‌دهد.

    پروتزهای سیلیکونی شبیه بافت سینه هستند و حالتی طبیعی به سینه پروتز شده می‌دهند. این پروتزها به ندرت چین می‌خورند یا خالی می‌شود؛ اما احتمال پارگی در آن‌ها زیاد است. برای استفاده از پروتزهای سیلیکونی برش بزرگ‌تری در ناحیه سینه ایجاد می‌شود و هزینه‌ای که باید بپردازید نسبتاً بالا است.

    مزایای پروتز سینه چیست؟

    برای انجام پروتز سینه آماده هستید؟ مزایای این عمل زیبایی را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    • خوش اندام شدن
    • برجسته و پر کردن سینه‌ها
    • خوش‌حالت شدن سینه‌ها
    • رفع افتادگی محدود سینه‌ها
    • ترمیم بافت سینه‌هایی که به خاطر سرطان و… از بین رفته‌اند.
    • افزایش اعتماد به نفس
    • رفع عدم تقارن سینه‌ها

    عوارض پروتز سینه چیست؟

    پروتز سینه در کنار مزایایی که دارد عوارضی هم به همراه خواهد داشت. بعضی از این عوارض موقتی هستند و پس از دوران نقاهت برطرف می‌شوند، از طرف دیگر اگر اشتباهات پزشکی، نامناسب بودن پروتز و… موجب بروز این عوارض شود باید برای درمان آن‌ها حتماً تحت نظر باشید و زمان بیشتری را در نظر بگیرید.

    اگر برای انجام این عمل زیبایی جدی هستید حتماً باید معایب پروتز سینه و عوارض این عمل زیبایی را هم بشناسید. از جمله عوارضی که پروتز کردن سینه‌ها به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • سردرد و سرگیجه
    • حالت تهوع
    • تورم و قرمزی ناحیه عمل
    • خونریزی
    • خارش و التهاب
    • شکل غیرطبیعی سینه‌ها بعد از عمل
    • نامتقارن شدن سینه‌ها
    • حرکت کردن پروتز به سمت بخش‌های دیگر بدن
    • نشت و عفونت محل جراحی
    • باقی ماندن جای زخم یا اسکار
    • تورم و دردهای آزاردهنده
    • سفت شدن سینه‌ها

     

    نکات مهم قبل از انجام پروتز سینه

    برای اینکه عمل زیبایی پروتز کردن سینه‌ها بهترین نتیجه را برایتان به همراه داشته باشد، باید به توصیه‌های پزشکان برای پیش از انجام این عمل زیبایی توجه کنید. مهم‌ترین نکاتی که قبل از شروع عمل زیبا و برجسته کردن سینه‌ها با پروتز باید بدانید را در ادامه ارائه کرده‌ایم.

    • دو هفته قبل از عمل داروهای ضدالتهاب و رقیق‌کننده خون مصرف نکنید.
    • حتماً آزمایش‌های تجویز شده را انجام دهید.
    • حداقل دو هفته قبل از عمل دخانیات و الکل مصرف نکنید.
    • در صورتی که دارو مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید حتماً این موضوع را با پزشک معالجتان در این بگذارید.
    • در دوران بارداری و شیردهی این عمل نباید انجام شود.
    • حتماً انتظاراتی که از تغییر حالت سینه‌هایتان دارید را با پزشک متخصص در میان بگذارید.
    دوران بعد از پروتز سینه
    دوران بعد از پروتز

    توصیه مهم دوران نقاهت بعد از پروتز سینه

    در دوران نقاهت پروتز سینه باید نکاتی که توسط پزشک ارائه می‌شود را به دقت رعایت کنید تا سریع‌تر سلامتیان را به دست بیاورید و روزمرگی‌هایتان را از سر بگیرید. مهم‌ترین مواردی که روی نتیجه نهایی پروتز کردن سینه‌ها موثر هستند را در ادامه را ارائه کرده‌ایم.

    • از لمس، مالش، خاراندن یا فشار دادن سینه‌هایتان اجتناب کنید.
    • برای کشیدن بخیه‌هایتان باید حداقل دو هفته صبر کنید. به هیچ عنوان بخیه‌ها را دست‌کاری نکنید یا آن‌ها را خودسرانه نکشید.
    • از خوابیدن به پهلو یا روی سینه‌ها که باعث فشار وارد شدن به این ناحیه می‌شود اجتناب کنید.
    • از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های جسمانی زیاد پس از عمل بپرهیزید.
    • بعد از عمل از سوتین استفاده نکنید یا از سوتین‌های طبی تجویز شده توسط پزشک برای نگه‌داشتن سینه‌هایتان کمک بگیرید.
    • از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به نشستن طولانی‌مدت دارد و احتمال دارد به سینه‌ها فشار بیاورد بپرهیزید.
    • تا زمانی که پزشک اجازه نداده آفتاب نگیرید و از حضور در استخر، سونا و… بپرهیزید.
    • وزنتان را بعد پروتز ثابت نگه دارید و مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین مصرف کنید.
    • داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید و استفاده از داروهای روان کننده خون را حداقل برای دو هفته کنار بگذارید.
    • برای کاهش درد و تورم محل عمل از کمپرس سرد استفاده کنید.
    • مصرف دخانیات و الکل را تا دو هفته بعد از عمل کنار بگذارید.

    هزینه پروتز سینه چقدر است؟

    برای انجام پروتز باید مبلغی که توسط کلینیک ارائه می‌شود را کنار بگذارید. این مبلغ طبق شرایط عمل، نوع پروتز، تخصص پزشک، وضعیت متقاضی و… تعیین می‌شود. علاوه بر آن، هزینه سکونت در تهران برای کسانی که از شهرستان برای پروتز به کلینیک VIP مراجعه می‌کنند هم باید به هزینه عمل اضافه شود. مبلغ داروهایتان بعد از عمل و آزمایش‌هایی که قبل از پروتز انجام می‌دهید را هم به این عددها اضافه کنید تا هزینه نهایی این عمل زیبایی مشخص شود. اگر می‌خواهید هزینه پروتز سینه امسال را داشته باشید با واتساپ کلینیک VIP ارتباط بگیرید.

     

    بهترین کلینیک پروتز سینه کجاست؟

    کلینیک VIP تهران با سابقه بیش از 15 سال، دارا بودن پروانه وزارت بهداشت و حضور کادر حرفه‌ای و متخصص، عمل پروتز سینه را با بهترین کیفیت برای متقاضیان انجام می‌دهد. در این مرکز از بهترین پزشکان، تجهیزات امروزی و شرایط استریل برای عمل‌های زیبایی استفاده می‌شود تا پروتز و سایر جراحی‌های زیبایی با بهترین کیفیت و کمترین عوارض ارائه شود.

    بهترین پزشک پروتز سینه کیست؟

    برای پیدا کردن بهترین پزشک متخصص پروتز برای سینه باید حتماً نمونه کارهای قبلی پزشک و رضایت متقاضیان وی را در نظر بگیرید. پزشکی که انتخاب می‌کنید باید عمل‌های موفقیت‌آمیز زیادی در پرونده‌اش داشته باشد و باتجربه‌ای که دارد بهترین پروتز را برای کاشت در سینه انتخاب کند. همچنین پزشکان حرفه‌ای در مراحل جاسازی پروتز و بخیه زدن هم توانایی خودشان را به کار می‌گیرند و این عمل زیبایی را با کمترین عوارض و بدون مشکل به سرانجام می‌رسانند.

    کلینیک VIP تهران به عنوان یکی از بهترین مراکز زیبایی پروتز سینه، از پزشکان حرفه‌ای و باتجربه برای این عمل کمک می‌گیرد تا جراحی با بهترین نتیجه برای متقاضیان انجام شود.

    شرایط شیردهی و حاملگی پس از انجام پروتز سینه

    بیشتر کسانی که قصد حاملگی دارند نگران این هستند که در طول فرآیند بارداری و شیردهی به خاطر پروتز موجود در سینه‌هایشان دچار مشکل شوند. در صورتی که پروتز سینه هیچ تاثیری روی بارداری و پس از آن ندارد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انجام پروتز نزد پزشک متبحر و در کلینیک حرفه‌ای است. چون در صورتی که موقع شیردهی پروتز دچار عفونت شود، روی فرآیند خارج شدن شیر از سینه مادر تاثیرگذار خواهد بود.

    پروتز کردن سینه‌ها موجب از بین رفتن غدد شیری و ایجاد ترشحات غیرمتعارف در سینه‌ها نمی‌شود. با این وجود به خاطر پر و خالی شدن سینه‌ها پس از بارداری حالت سینه‌ها عوض می‌شود و دیگر آن حالت اولیه را نخواهد داشت. یکی از این تغییرات افتادگی سینه‌ها و تغییر اندازه آن‌ها است که حتی پروتز هم نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. چون کشیدگی در پوست سینه و بافت آن ایجاد شده و باید با عمل‌های زیبایی مانند لیفت سینه این مشکل را برطرف کنید.

    افتادگی سینه‌ها بعد از پروتز کردن

    انتخاب نوع پروتز و محل قرارگیری آن روی حالت سینه‌ها و نتیجه این عمل زیبایی تاثیر قابل توجهی دارد. اگر پروتزی که انتخاب می‌کنید جنس مناسبی داشته باشد و روی عضله سینه قرار بگیرد، حالت سینه در طولانی مدت دچار تغییر نمی‌شود و پروتز حالت اولیه خودش را حفظ می‌کند؛ اما برای کسانی که پروتز را زیر عضله سینه قرار می‌دهند احتمال افتادگی و بدفرم شدن سینه پس از بزرگ شدن آن وجود دارد. این گروه معمولاً باید دوباره عمل جراحی برداشتن بروز و تعویض آن یا بالا کشیدن سینه را انجام دهند.

    زمان تعویض پروتزهای سینه

    سوال مهمی که اغلب متقاضیان این عمل زیبایی با آن مواجه هستند زمان تعویض پروتز سینه است. در گذشته پروتزها اغلب جنس خوبی نداشتند و به مرور پروتز در بافت سینه باز می‌شد و باید آن را خارج می‌کردید؛ اما پروتزهای جدید جنس مناسبی دارند و به طور طبیعی پاره یا سوراخ نمی‌شوند.

    به همین خاطر است که متقاضیان پس از پروتز کردن سینه نیازی نیست که هر چند وقت یک‌بار دوباره این عمل زیبایی را برای خارج کردن پروتز انجام دهند. طول عمر پروتزهای سینه جدید حدود ده سال است. در طول این سال‌ها فقط باید پزشک پروتز را بررسی کرده و درباره سلامتی آن و پاره نبودن پروتز مطمئن شود.

    تا زمانی که پروتز صدمه‌ای نبیند و دچار پارگی نشده باشد یا مشکلاتی مانند عفونت برای متقاضیان رخ نداده باشد، به راحتی می‌توانید پروتز را برای طولانی مدت در سینه‌هایتان داشته باشید و آن‌ها را زیبا و خوش‌فرم نگه دارید.

    بهترین سن برای جراحی پروتز سینه چقدر است؟

    برای تغییر دادن فرم سینه‌هایتان با پروتز باید سن مناسب برای انجام این عمل زیبایی را بدانید. برای قرار دادن پروتز در سینه‌ها باید متقاضی به دوران بلوغ رسیده باشد و رشد سینه‌های وی تکمیل‌شده باشد. چون ممکن است هنوز فضای کافی برای رشد سینه‌ها وجود داشته باشد و با قرار دادن پروتز حالت سینه‌ها بد فرم و تا به تا شود.

    علاوه بر سن بلوغ، باید رشد روانی فرد هم تکمیل‌شده باشد و درباره این عمل زیبایی، مراقبت‌های آن و نتیجه‌ای که پروتز سینه برای وی دارد هم شناخت کافی وجود داشته باشد. این موضوع توسط پزشک بررسی می‌شود و اگر شرایط سنی و بلوغ فکری فرد کامل شده باشد، برای انجام پروتز کردن سینه‌های وقت تعیین می‌شود. سپس پزشک شرایط بدنی فرد را بررسی می‌کند و بهترین پروتز را برای تغییر حالت سینه‌های متقاضی انتخاب می‌کند.

    در چه مواردی جراحی سینه توصیه نمی‌شود؟

    در شرایط خاصی به هیچ عنوان فرد نمی‌تواند جراحی سینه و استفاده از پروتز را انجام دهند. از جمله مواردی که نشان می‌دهد شما کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل زیبایی نیستید می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

    کسانی که به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی مبتلا هستند نمی‌توانند پروتزهای سینه را استفاده کنند. افرادی که به هپاتیت اتوایمیون مبتلا هستند هم احتمال پس زده شدن پروتز توسط بدن آن‌ها زیاد است. همچنین کسانی که دیابت دارند به دلیل زخم و خونریزی نمی‌توانند این عمل را تجربه کنند. اگر متقاضی به بیماری عفونی خاصی مبتلا باشد هم امکان انجام پروتز سینه را ندارد.

     

    سوال و جواب‌های متداول پروتز سینه

    1) امکان پروتز سینه بدون عمل جراحی وجود دارد؟

    اگر از درد و خونریزی و جراحی فراری هستید و می‌خواهید بدن عمل سینه‌هایتان را برجسته کنید، با کمک پروتزهای سینه خارجی می‌توانید این کار را انجام دهید. این پروتزها زیر لباس قرار می‌گیرند و می‌توانید هر وقت نیاز داشتید آن‌ها را در بیاورید؛ اما خارش، سوزش، اذیت کردن پروتز و نامتقارن شدن سینه‌ها باعث می‌شود که پروتزهای سینه خارجی یک گزینه مناسب و همیشگی برای کسانی که سینه‌های کوچکی دارند نباشند.

    2) پروتز سینه در دوران بارداری شدنی است؟

    معمولاً پروتز کردن سینه‌ها در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است! اگر پروتز سینه را قبل از بارداری انجام دهید باید این موضوع را در نظر بگیرید که پروتز روی غدد شیری تاثیرگذار است. همچنین پر شدن سینه‌ها در دوران بارداری و شیردهی باعث می‌شود که پس از این دوران افتادگی سینه‌ها رخ دهد که اثر پروتز را کم می‌کند یا از بین می‌برد. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می‌کنند این عمل زیبایی را به دوران بعد از شیردهی موکول کنید.

    3) آیا پروتز سینه سرطان‌زا است؟

    هیچ شواهد علمی برای سرطان‌زا بودن پروتز کردن سینه یا احتمال افزایش سرطان سینه به دلیل استفاده از پروتز گزارش نشده است؛ بنابراین نمی‌توان پروتز را به طور مستقیم در این موضوع موثر دانست.

    4) ماندگاری پروتزهای سینه چقدر است؟

    برخلاف پروتزهای قدیمی که باید مرتب تعویض می‌شدند، پروتزهای سینه جدید طول عمر بیشتری دارند و معمولاً تا 10 سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته در طول این زمان باید مدام سلامت پروتز بررسی شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید برای تخلیه و تعویض آن اقدام کنید.

    5) آیا جراحی پروتز سینه مانع از شیردهی می‌شود؟

    کسانی که از پروتزهای سینه برای تغییر حالت این بخش از بدنشان و خوش‌فرم شدن سینه‌هایشان استفاده می‌کنند مشکلی در شیردهی نخواهند داشت. چون پروتزهای سینه در ناحیه عضلانی سینه قرار می‌گیرند و تاثیری روی غدد شیری و بروز مشکل در دوران شیردهی نخواهند داشت.

    6) آیا ممکن است مواد پروتز به داخل شیر مادر نشت کند؟

    در صورت پاره شده پروتز ترکیبات آن در بافت سینه نشت می‌کند و به ناحیه غدد شیری نمی‌رسد. به همین خاطر است که امکان نشست کردن مواد پروتز به داخل شیر مادر وجود ندارد.

    7) آیا تنها راه بزرگ کردن سینه پروتز کردن سینه‌ها است؟

    برای کسانی که سینه‌هایشان بزرگ است و آویزان شده باید عمل‌های جراحی که برای بالا کشیدن سینه لازم است انجام شود؛ اما کسانی که سینه‌هایشان کوچک است و نیاز دارند سینه‌هایشان خوش‌فرم شوند می‌توانند از پروتز سینه استفاده کنند.

    8) آیا با پروتز کردن سینه فرم نوک سینه تغییر می‌کند؟

    برای کسانی که پروتز سینه را انجام می‌دهد بافت سینه‌های آن‌ها تغییر زیادی نمی‌کند و نوک آن همان حالت قبلی خودش را حفظ خواهد کرد؛ اما حسی که در نوک سینه وجود دارد پس از پروتز ممکن است کم شود و در این ناحیه بی‌حسی داشته باشید. البته این مشکل موقتی است و جای نگرانی ندارد.

    9) آیا می‌توان بعد از پروتز کردن سینه‌ها شنا کرد؟

    پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که بلافاصله بعد از پروتز شنا نکنید و فعالیت‌های بدنی سنگین انجام ندهید. بعد از 6 ماه گذشتن از زمان پروتز سینه می‌توانید تحت نظر پزشک متخصص شنا کردن و ورزش را شروع کنید.

    برای دریافت اطلاعات کاملتر درباره عمل پروتز سینه در کلینیک vip مارال پیشنهاد میکنیم این ویدیو را تا انتها ببینید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “پروتز سینه هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    1 دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند