تزریق-چربی-به-گونه

تزریق چربی به گونه چیست و میزان ماندگاری آن چقدر است؟

عناصر صورتتان را به دقت بررسی کنید؟ به نظرتان تغییر در کدام عضو است که می‌تواند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ عده زیادی معتقد هستند که تزریق چربی برای برجسته کردن و پر شدن لب‌ها، برطرف کردن چین‌وچروک‌های صورت و حتی گونه داشتن می‌تواند یک چهره زیبا و جوان برای آن‌ها خلق کند. مخصوصاً کسانی که چهره استخوانی و لاغری دارند، لب‌هایشان حالت تورفتگی دارد و افرادی که گونه‌هایشان کوچک است، بعد از تزریق چربی به گونه با چهره جدیدی مواجه می‌شوند که از چهره قبلی آن‌ها واقعاً جذاب‌تر و منحصربه‌فردتر است.

اما چرا تزریق چربی برای برجسته‌سازی گونه‌ها یک عمل زیبایی پرطرفدار محسوب می‌شود؟ اگر از عمل‌های زیبایی و عوارض آن‌ها می‌ترسید و تا به حال به خاطر همین سراغ تزریق ژل و فیلر و بوتاکس نرفته‌اید، این روش می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که پیش رویتان است.

در تزریق چربی برای گونه‌ها از چربی خود بدن استفاده می‌شود. به همین دلیل است که در طول تزریق‌های اولیه بخشی از چربی جذب می‌شود و برای اینکه گونه‌هایتان فرم خوبی پیدا کنند، نیاز به چند بار تزریق دارید. مهم‌ترین موضوعی که برای این عمل زیبایی باید به آن دقت کنید، انجام تزریق چربی در کلینیک زیبایی معتبر و تحت نظر پزشکان حرفه‌ای است. با این کار می‌توانید بدون کوچک‌ترین عوارضی گونه‌هایتان را خوش‌فرم و برجسته کنید و چهره زیباتری داشته باشید.

در ادامه کلینیک VIP تهران مهم‌ترین نکاتی که برای انجام این عمل زیبایی نیاز است بدانید را ارائه کرده است. با خواندن این مطلب همه‌چیز را درباره تزریق چربی به گونه یاد می‌گیرید و می‌توانید با خیال آسوده نسبت به انجام آن اقدام کنید.

تزریق چربی به گونه چیست؟

تزریق چربی برای گونه‌ها همان ترانسفر چربی است. در این روش چربی از نواحی مختلف بدن مانند شکم یا ران‌ها به تشخیص پزشک برداشته می‌شود، سپس با کمک سوزن‌های ظریف و مخصوص در نواحی مشخص گونه تزریق می‌شود. حجم چربی برداشته ‌شده در این حالت به میزان برجسته‌سازی گونه‌ها بستگی دارد.

چربی تزریق‌شده خاصیت کلاژن سازی پوست را تقویت می‌کند و چین‌وچروک‌هایی که در اثر افزایش سن روی پوست ایجاد شده‌اند را از بین می‌برد. به همین خاطر است که با تزریق چربی به گونه‌ها می‌توانید چین‌وچروک‌هایی که در زیر چشم‌ها، نواحی داخل و اطراف گونه و کنار لب‌ها برای خط لبخند ایجاد شده را از بین ببرید.

مهم‌ترین دلیل انتخاب این عمل زیبایی، بدون عارضه و کم تهاجمی بودن آن است. چون پزشک برای برجسته کردن گونه‌ها از هیچ ماده خارجی استفاده نمی‌کند و نگرانی از بابت حساسیت نشان دادن بدن نسبت به آن ماده و عوارض دیگر نخواهید داشت.

هزینه-تزریق-چربی
هزینه-تزریق-چربی

چرا به برجسته کردن گونه با تزریق چربی نیاز داریم؟

کسانی که به سراغ عمل‌های زیبایی می‌روند علاقه‌مند هستند که حالت چهره خودشان را تغییر دهند. برای افرادی که متقاضی تزریق چربی به گونه هستند این عمل زیبایی برای بهبود تقارن و قرینه‌سازی صورت، زیباتر شدن لبخند و تغییرات کلی حالت چهره مانند حالت چشم‌ها و… انجام می‌شود.

اگر برای انجام این عمل زیبایی تردید دارید و درباره اینکه نیاز به تزریق چربی به گونه دارید یا نه نمی‌توانید به درستی تصمیم‌گیری کنید، در این بخش کلینیک VIP تهران شرایطی که بهتر است تزریق چربی به صورت انجام شود را آورده‌ایم.

 درمان ایرادات ناحیه گونه با تزریق چربی

یکی از دلایل استفاده از تزریق چربی برای گونه‌ها رفع مشکلاتی مانند باقی ماندن جای جوش روی این ناحیه از صورت یا چین و چروک‌های روی گونه است.

 تزریق چربی گونه برای کانتورینگ صورت

اگر علاقه‌مند هستید که صورتتان را بدون عمل‌های جراحی سنگین زاویه‌دار کنید و کانتورینگ صورت را انجام دهید، این عمل زیبایی می‌تواند یک گزینه مناسب برایتان باشد.

 تزریق چربی گونه برای قرینه‌سازی آن‌ها

تزریق چربی برای اصلاح نا متقارن بودن گونه‌ها و هماهنگ نبودن آن‌ها هم می‌تواند موثر باشد.

جوان‌سازی پوست گونه‌ها

افزایش سن و پیری می‌تواند حالت کشسانی و سفت بودن پوست را تحت تاثیر قرار دهد و روی گونه‌ها یا پایین و بالای آن‌ها چین‌خوردگی ایجاد کند. در تزریق چربی گونه با برجسته شدن این بخش از صورت چین‌های اطراف لب و زیر چشم برطرف می‌شوند و فرد جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

تزریق کردن چربی به گونه‌ برای اصلاح فرم صورت

افرادی که صورت گرد و پُری دارند معمولاً گونه‌هایشان برجسته و فرم دار است؛ اما برای افراد لاغر و کسانی که صورتی کشیده و بیضی شکل دارند، گونه‌ها ممکن است فرو رفته یا استخوانی به نظر برسند. اگر شما هم جزء این افراد هستید و می‌خواهید صورتتان را پر کنید می‌توانید روی این عمل زیبایی حساب باز کنید.

مراحل تزریق چربی به گونه‌ها

برای تزریق کردن چربی به گونه‌ها باید مراحلی که در ادامه ذکر شده را پشت سر بگذارید.

دریافت خدمات مشاوره از پزشک

در اولین جلسه برجسته کردن گونه‌ها با چربی، خبری از سوزن تزریق و اتاق عمل نیست! زیرا اول باید خدمات مشاوره را از پزشک متخصص دریافت کنید. در طول جلسه مشاوره پزشک وضعیت گونه‌های متقاضی را بررسی می‌کند و نتیجه واقعی تزریق را با وی در میان می‌گذارد. این مرحله برای ایجاد دید واقع‌بینانه و انجام آگاهانه این عمل زیبایی ضروری است.

پس از آن، متقاضی درباره وضعیت سلامتی خودش و داروهایی که مصرف می‌کند با پزشک گفتگو خواهد کرد. در انتها، نواحی برداشت چربی مشخص می‌شود. قسمت‌هایی از بدن که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شوند باید دارای چربی مقاوم باشند. در غیر این صورت، به سرعت چربی‌های تزریق‌شده جذب بدن می‌شوند و نمی‌توانید نتیجه مطلوبی از تزریق چربی به گونه بگیرید. معمولاً چربی مورد نیاز برای تزریق از شکم، ران‌ها، بازوها یا باسن برداشته می‌شوند.

برداشتن چربی از بدن برای تزریق

در مرحله بعد متقاضی برای تزریق آماده می‌شود. ابتدا لازم است که محل برداشت و تزریق چربی بی‌حس شود. سپس چربی‌های مورد نیاز برای تزریق با کمک دستگاه‌های مخصوص از بدن فرد برداشته شوند. این برداشت با حرکت رفت و برگشتی ایجاد شده توسط دستگاه به درون بافت چربی انجام می‌شود. سپس مکنده دستگاه چربی مورد نیاز برای تزریق را به بیرون می‌کشد.

برای برداشت چربی مورد نیاز برای تزریق به گونه به حجم بیشتری نسبت به آنچه تخمین زده شده نیاز است. چون باید مواد اضافی همراه چربی حذف شوند و چربی خالص برای تزریق به دست بیاید. بخشی از چربی برداشت‌شده در مرحله اول به درون گونه‌ها تزریق می‌شود. اگر چربی برداشت‌شده بیشتر از حد نیاز باشد، برای مراحل بعدی تزریق از آن استفاده خواهد شد.

تزریق کردن چربی به گونه‌ها

بعد از تصفیه چربی و جداسازی ترکیبات اضافی همراه آن با کمک دستگاه سانتریفیوژ، چربی خالص وارد سرنگ‌های مخصوص با سری ظریف می‌شوند. سپس ناحیه تزریق چربی استریل شده و چربی به درون گونه تزریق می‌شوند. در این مرحله استریل بودن سرنگ و محل تزریق بسیار مهم است. همچنین، میزان تخصص پزشک است که نتیجه نهایی و عالی تزریق چربی به گونه را مشخص می‌کند. اگر پزشک ناوارد باشد، امکان دارد که چربی را بدون تصفیه به گونه‌ها تزریق کند یا در حین تزریق به بافت‌های این بخش از بدن صدمات جدی بزند. همچنین ناحیه تزریق چربی و میزان تزریق چربی هم توسط پزشک مشخص می‌شود. اگر چربی زیادتر یا کمتر از حد نیاز تزریق شود، امکان دارد که چهره فرد مصنوعی و عروسکی جلوه کند و تزریق چربی نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد.

نتیجه نهایی و عالی تزریق چربی به گونه
نتیجه نهایی و عالی تزریق چربی به گونه

کاندیداهای مناسب تزریق چربی چه کسانی هستند؟

برای اینکه بدانید می‌توانید تزریق چربی به گونه را انجام دهید یا نه، باید درباره اینکه آیا کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل زیبایی هستید یا خیر تحقیق کنید. اگر مادرزادی گونه‌های کوچکی دارید و همیشه حسرت کسانی که گونه‌های پر و برجسته دارند را می‌خورید، شما یکی از بهترین کاندیداهای این عمل زیبایی محسوب می‌شوید. با کمک تزریق چربی می‌توانید گونه‌هایی پر و زیبا داشته باشید و چهره خودتان را شبیه آنچه آرزویش دارید کنید.

افرادی که افزایش سن باعث آب شدن چربی صورت آن‌ها شده و پوستشان افتادگی و چروک پیدا کرده هم کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی محسوب می‌شوند. این افراد معمولاً صورتی استخوانی با گونه‌های فرورفته دارند. با کمک تزریق چربی، کلاژن سازی در پوست این متقاضیان تقویت می‌شود و چربی‌های زیرپوستی دوباره سر جایشان قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که تزریق گونه باعث از بین رفتن چروک‌ها و جوان‌تر شدن این گروه می‌شود.

اگر صورتتان نامتقارن است یا اینکه قبلاً روش‌های تزریق ژل، بوتاکس و… را برای برجسته کردن گونه‌هایتان انتخاب کرده‌اید و نتیجه خوبی برایتان نداشته است هم می‌توانید با کمک تزریق چربی به گونه نتیجه خوبی به دست بیاورید و چهره زیبایی داشته باشید.

مزایای تزریق چربی به گونه‌ها چیست؟

اگر تزریق چربی را برای برجسته کردن گونه‌هایتان انتخاب کرده‌اید، بدون شک علاقه‌مند هستید که مزایای این روش را بیشتر بشناسید. طبق نتایجی که متقاضیان قبلی تزریق چربی به گونه دریافت کرده‌اند و نتایج گسترده‌ای که در این زمینه انجام شده، مزایایی که در ادامه ارائه شده برای این عمل زیبایی در نظر گرفته شده است.

  • بهبود بافت پوست به خاطر تزریق سلول‌های بنیادی و تحریک خاصیت کلاژن سازی
  • جذب سریع چربی به گونه‌ها و نشان دادن نتیجه واقعی عمل چند روز پس از انجام آن
  • کم تهاجمی و بدون ضرر بودن تزریق چربی
  • اصلاح فرم صورت و پرتر شدن صورت افراد لاغر
  • مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به سایر عمل‌های زیبایی
  • عدم نیاز به مواد خارجی سمی یا حساسیت‌زا برای تزریق
  • ماندگاری بالا و زیبایی چهره همیشگی
  • امکان تزریق هم‌زمان چربی به گونه‌ها و سایر نقاط صورت
  • طبیعی شدن صورت پس از تزریق و عروسکی نبودن آن
  • فردم دهی و برجسته کردن گونه‌ها
  • قرینه کردن صورت به بهترین نحو

معایب تزریق چربی برای گونه‌ها چیست؟

هر عمل زیبایی در کنار مزایای بی‌شماری که دارد دارای عوارضی هم هست. البته با انتخاب یک پزشک حرفه‌ای و باتجربه و کلینیک باسابقه‌ای مانند کلینیک زیبایی VIP تهران می‌توانید این عوارض را تا حد زیادی کاهش دهید؛ اما به طور کلی بعضی از عوارض کوتاه مدت تزریق چربی برای تمام متقاضیان رخ می‌دهند و با صبوری می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید. در ادامه مهم‌ترین عوارضی که این عمل زیبایی در پی دارد را معرفی کرده‌ایم.

  • امکان بروز عفونت یا زخم در ناحیه تزریق
  • نامتقارن شدن گونه‌های فرد
  • لخته شدن خون در زیرپوست
  • امکان بروز خونریزی پس از تزریق
  • خارش، سوزش و کبودی ناحیه تزریق
نمونه کار تزریق چربی به گونه
نمونه کار تزریق چربی به گونه

نکات مهم قبل از تزریق کردن چربی به گونه‌ها

تزریق چربی به گونه‌ها یک عمل زیبایی بی‌خطر و کم عارضه است، به شرطی که دستورالعمل‌هایی که پزشکان برای پیش از انجام این عمل زیبایی در نظر دارند را رعایت کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به هیچ عنوان دو هفته قبل از تزریق داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و وافارین مصرف نکنید.
  • داروهای مسکن مانند ایبوپروفن مصرف نکنید.
  • الکل و دخانیات را دو هفته قبل از تزریق چربی کنار بگذارید.
  • برای برنامه غذایی‌تان دستورالعمل جدیدی در نظر بگیرید و تخم کتان، گوجه‌فرنگی، چای سبز، کافئین و مواردی که پزشکتان روی عدم خوردن آن‌ها تاکید دارد را مصرف نکنید.
  • تا دو هفته قبل از تزریق قرص‌های حاوی مکمل‌های ویتامین و داروهای گیاهی را مصرف نکنید.
  • حتماً روز قبل تزریق دوش بگیرید و برای خودتان یک برنامه تفریحی جذاب در نظر بگیرید.

نکات مهم بعد از تزریق کردن چربی به گونه‌ها

دستورالعمل‌هایی که برای دوران نقاهت پس از تزریق چربی در نظر گرفته می‌شوند به صورت زیر است:

  • مصرف دخانیات، الکل، داروهای رقیق‌کننده خون و مکمل‌های حاوی ویتامین تا دو هفته ممنوع است.
  • برای دوش گرفتن باید طبق دستورالعمل پزشکتان عمل کنید.
  • تا زمان اجازه پزشک امکان حضور در استخر، سونا و جکوزی را ندارید.
  • صورتتان را با حوله زبر و محکم خشک نکنید.
  • سرتان را موقع خواب بالاتر از بدن قرار دهید.
  • رو به صورت نخوابید و به گونه‌هایتان فشار نیاورید.
  • به هیچ عنوان صورتتان را نخارانید و ماساژ یا مالش ندهید.
  • استفاده از لوازم‌آرایشی تا زمانی که پزشک اجازه نداده ممنوع است.
  • داروهای تجویزشده را برای پیشگیری از بروز عفونت و کاهش درد تزریق مصرف کنید.
  • انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش را تا زمان اجازه پزشک متوقف کنید.

میزان ماندگاری تزریق چربی به گونه چقدر است؟

ماندگاری چربی تزریق‌شده به گونه‌ها برای تمام افراد یکسان نیست! تکنیکی که برای تزریق چربی انتخاب شده، نحوه تزریق چربی، نوع چربی تزریق‌شده و شرایط بدنی هر فرد می‌تواند روی ماندگاری کوتاه مدت یا بلند مدت چربی تزریق‌شده موثر باشد.

با توجه به تعداد دفعاتی که تزریق چربی برای گونه انجام می‌شود؛ متابولیسم و سیستم ایمنی بدن، رعایت نکات قبل و بعد از تزریق چربی و سبک زندگی و میزان فعالیت‌های بدنی، چربی تزریق‌شده می‌تواند بین 3 تا 5 سال ماندگاری داشته باشد. اگرچه با توجه به طبیعی بودن چربی تزریق‌شده، محدودیتی برای انجام این عمل زیبایی برای متقاضیان وجود ندارد و می‌توانند روی دائمی بودن برجسته‌سازی صورتشان با این روش حساب کنند.

از چه مناطقی برای تزریق چربی گونه استفاده می‌شود؟

برای برداشتن چربی مورد نیاز برای تزریق به گونه‌ها باید اعضایی از بدن که مناسب هستند انتخاب شوند. این چربی باید نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی و … مقاوم باشند و به راحتی اکسید نشوند. با توجه این موارد، پزشکان معمولاً قسمت شکم، پهلو یا ران‌ها را برای برداشت چربی در نظر می‌گیرند. این نواحی بهترین گزینه برای انتقال چربی به نواحی مورد نیاز صورت مانند گونه‌ها هستند.

میزان چربی برداشت شده از نواحی انتخابی با توجه به شرایط فرد متقاضی متفاوت خواهد بود. اگر نیاز به تزریق چربی اصلاحی برای قرینه‌سازی گونه‌ها باشد، معمولاً میزان این چربی کم است؛ اما برای کسانی که می‌خواهند گونه‌های برجسته‌ای داشته باشند و چین و چروک زیادی در صورتشان دارند، میزان چربی مورد نیاز ممکن است بیشتر هم باشد.

پزشک متخصص پس از بی‌حس کردن ناحیه انتخابی و برداشت چربی، آن بخش از بدن را پانسمان می‌کند تا دچار عفونت و خونریزی نشود. سپس چربی برداشتی خالص شده به نواحی مشخص شده گونه و صورت تزریق می‌شود. اگر میزان چربی برداشتی زیاد باشد، پزشک می‌تواند آن را برای متقاضی فریز کند تا در جلسه‌های بعدی درمان، چربی خالص آماده برای تزریق استفاده شود.

برای چه کسانی تزریق چربی به گونه ممنوع است؟

برای تزریق کردن چربی به گونه‌ها لیست ممنوعه‌ای توسط پزشکان متخصص در نظر گرفته شده است. طبق این لیست مواردی که در ادامه ذکر شده‌اند کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل زیبایی نیستند.

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • کسانی که زیر 18 سال سن دارند و به دوران بلوغ نرسیده‌اند
  • افرادی که می‌خواهند جراحی زیبایی صورت انجام دهند
  • افرادی که زخم، شکستگی، عفونت و… در ناحیه گونه دارند
  • کسانی که به بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای مانند بیماری قلبی یا دیابت مبتلا هستند.

برای اطلاع از نحوه و هزینه عمل و هم چنین نمونه کار های بیشتر تزریق چربی به گونه در کلینیک vip مارال ، پیشنهاد میکنیم این ویدیو را تا انتها ببینید.

سوالات متداول تزریق کردن چربی به گونه + جواب‌های تخصصی

1) تزریق کردن چربی به گونه‌ها درد زیادی دارد؟

تزریق چربی به صورت به خاطر استفاده از سوزن‌های ظریف و استفاده از داروهای بی‌حسی درد کمی دارد. با این وجود با کمک داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک و کمپرس سرد می‌توانید دردتان را کم کنید.

2) آیا آفتاب روی ماندگاری چربی گونه‌ها موثر است؟

اگر دائم در فضای باز و در برابر نور آفتاب هستید، تزریق چربی به گونه ماندگاری کمی برایتان خواهد داشت. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند بعد از تزریق از حضور در برابر آفتاب مستقیم بپرهیزید و در صورت نیاز به حضور کوتاه مدت در فضای باز، کلاه لبه‌دار داشته باشید.

3) دوران نقاهت پس از تزریق چربی برای گونه‌ها چقدر است؟

دوران نقاهت این عمل زیبایی بسیار کوتاه است و بلافاصله بعد از انجام آن می‌توانید به زندگی عادی خودتان برگردید. البته در این دوران حتماً باید توصیه‌های پزشک را رعایت کنید تا نتیجه مطلوبی از تزریق چربی بگیرید.

[instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


176 نوشته
کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند