به دست آوردن نتایج دلخواه و موهای پرپشت و طبیعی پس از کاشت مو کمی صبر می خواهد. به این دلیل که پس از پیوند فولیکول جدید، یک دوره چند ماهه باید بگذرد تا مو به حالت طبیعی خود بازگردد. در این مدت، ناحیه کاشته شده زخمی خواهد شد. علاوه بر این، پس از برداشتن ضایعه، موها برای مدتی نامنظم رشد خواهند کرد. این موضوع می تواند متقاضیان کاشت مو را ناخوشایند کند و آنها را به فکر پنهان کردن سر خود در طول فرآیند بیاندازد. در این مقاله به استفاده از کلاه بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.

البته افرادی که قصد پوشیدن کلاه مخصوص کاشت طبیعی مورا دارند باید بهترین نوع کلاه را انتخاب کنند تا هیچ‌گونه آسیبی به فولیکول‌های تازه کاشته‌شده وارد نشود. در این مقاله سایت vip همراه ما باشید تا با نکاتی درمورد بهترین نوع کلاه بعد از کاشت مو و هر چیز دیگری که در این زمینه باید بدانید، بیشتر آشنا شوید. همچنین می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با مشاور زیبایی ما در کلینیک کاشت مو vip تماس حاصل فرمایید.

چه مدت پس از کاشت مو می توانم کلاه بگذارم؟

به طور کلی، افرادی که می خواهند کاشت موی طبیعی انجام دهند، همیشه در مورد تأثیرات این روش بر زندگی خود بسیار کنجکاو هستند. بسیاری از آنها می خواهند بدانند چه زمانی می توانند پس از کاشت مو از کلاه استفاده کنند و استفاده از کلاه چه تاثیری بر آنها خواهد داشت؟

حقیقت این است که پوشاندن سر در موارد خاصی پس از کاشت موی طبیعی کاملاً توصیه می شود، اما برخی از قوانین استفاده از کلاه بعد از کاشت مو وجود دارد که باید نادیده گرفته شوند. همه آنها نتایج ناخوشایندی برای شما به همراه دارد. هنگام کاشت مو بدون جراحی مو های کاشت شده در وضعیت بسیار حساس و شکننده ای قرار دارد مسئولیت بسیار مهمی برای شما تلقی می شود که به اندازه کافی از آن مراقبت کنید تا از بین نرود. اگر این پیوند دست نخورده باقی بماند، پوست سر شما تراکم قابل توجهی خواهد داشت و اگر آسیب ببیند، حتی ممکن است شانس خود را برای کاشت مو دوباره از دست بدهید. استفاده از کلاه های مخصوص بعد از کاشت مو معمولاً مشکلی ندارد، اما زمان مناسب برای انجام آن و نحوه استفاده صحیح و صحیح از آن بسیار مهم است.

12 تا از مراقبت های بعد از کاشت مو+ فیلم کاشت مو

در غیر این صورت پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو می‌تواند شرایط نامطلوبی را برای پیوند پیوند شده در وسط و جلوی پوست سر ایجاد کند. در نتیجه بهتر است قبل از استفاده از کلاه با نکات مهم آشنا شوید تا نتایج کاشت موی طبیعی روی سر خود ایجاد نکنید.

کاشت مو در تهران

کاشت مو در تهران

 

*برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید

 

حجاب بعد از کاشت مو برای بانوان

یکی از چالش ها و دغدغه های اساسی و مهم زنانی که تصمیم به کاشت مو دارند، موضوع پوشاندن سر بعد از عمل است. این موضوع پس از کاشت مو برای برخی از متقاضیان به چالش تبدیل می شود. زیرا معمولا در این روش خانم ها بیشتر مراقب ظاهر خود و محل کاشت مو هستند. به طور کلی، افراد مختلف به دلایل مختلفی به دنبال راه حلی برای جلوگیری از اثرات قابل مشاهده کاشت مو در این روش هستند. علاوه بر موارد فوق، مسائل شخصی دیگر نیز اهمیت پاسخ به این سوال را افزایش می دهد که چه مدت پس از کاشت مو می توان از حجاب یا کلاه برای پوشاندن سر استفاده کرد.

به طور کلی، استفاده از انواع روسری، شال، ماسک و کلاه تابع دستور العمل‌های خاصی است. زمان بندی استفاده از این پوشش به موارد مختلفی بستگی دارد و افراد باید به مرحله رشد مو توجه کنند. در 5 روز اول کاشت مو، هیچ پوششی در این نواحی نباید استفاده شود. لمس یا ماساژ دادن این ناحیه در 10 روز اول نیز می تواند در موفقیت این عمل موثر باشد.

گرافت‌هایی که در روز اول کاشت مو گذاشته می‌شوند، حساس‌تر هستند و احتمالاً حرکت می‌کنند. بنابراین برای دستیابی به نتایج مطلوب باید از تحریک این نواحی خودداری کرد. تعداد روزهای عدم حجاب و پوشش سر بسته به نوع جراحی و نظر پزشک بین 5 تا 10 روز تعیین می شود. در این رابطه و برای اطمینان، بهتر است تا 10 روز اول از پوشاندن ناحیه کاشت مو خود داری کنید. عدم توجه به نکات ذکر شده در 10 روز اول ممکن است به نتایج زیر منجر شود:

  1. از دست دادن پیوند کاشته شده در اثر فشار
  2. حرکت پیوند
  3. فرآیند رشد موهای جدید را به تاخیر بیندازید

 

چرا افراد بعد از کاشت مو از کلاه استفاده می کنند؟

پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو روش ایمنی است و تاثیر مثبتی خواهد داشت. برخی از افراد همیشه دوست دارند از مدل های مختلف کلاه استفاده کنند و برخی افراد فقط برای پوشاندن اثر کاشت موی طبیعی به سراغ کلاه می روند. ویژگی اصلی کلاه کاشت مو محافظت از پیوند در برابر عوامل مختلف است. اگر به درستی استفاده شود، در نهایت می تواند به نفع شما باشد:

  • محافظت در برابر آفتاب

قرار گرفتن در معرض گرمای مستقیم خورشید عاملی است که می تواند احساس سر درد و عوارض جانبی شما را افزایش دهد. اشعه مستقیم خورشید نیز تأثیر منفی قابل توجهی بر پیوند پیوندی خواهد داشت. در روزهای اول پس از کاشت موی طبیعی تا حد امکان از تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید. بهتر است هنگام خروج از خانه بعد از چند روز یک کلاه بسیار راحت و گشاد به همراه داشته باشید.

  • محافظت در برابر باران و باد

خیس کردن سر با آب باران یا قرار گرفتن در معرض بادهای شدید موضوعی نیست که آسیب خاصی به پیوند پیوند شده وارد کند، اما پس از کاشت مو، باید در مراقبت از خود حساس‌تر باشید. در موارد خاص و شدید عواملی مانند باد و باران می توانند فولیکول را به خطر بیندازند. در نتیجه، بهتر است تا مدتی پس از کاشت مو در معرض باد و باران شدید قرار نگیرید، یا اگر می‌خواهید از خانه خارج شوید، کلاه راحتی به همراه داشته باشید.

  • محافظت در برابر گرد و غبار و آلودگی

پس از کاشت موی طبیعی، پوست سر نباید در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار گیرد زیرا خطر عفونت را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، رشد تمام تارهای مو تحت تأثیر قرار می گیرد و در نتیجه حتی فولیکول ها نیز آسیب می بینند. شما باید به این توصیه توجه ویژه داشته باشید و پوست سر خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید.

کاشت مو در تهران

کاشت مو در تهران

چه زمانی باید بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنم؟

برای جلوگیری از آسیب به پیوند ظریف کاشت موی طبیعی توصیه می‌شود که افراد پس از کاشت مو حداقل 6 روز منتظر بمانند تا سر خود را با کلاه بپوشانند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید به مدت 6 روز از هر نوع پوششی برای سر خود استفاده کنید. برای برخی از افراد، به درخواست خودشان از باندهای مخصوص استفاده می‌شود تا از ناحیه کاشت مو حداکثر محافظت را به آنها بدهد.

چگونه بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنم؟

وقتی از خانه بیرون می روید فقط به کلاه نیاز دارید. نحوه استفاده از کلاه نیز بسیار مهم است و باید این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. با نظر پزشک می توانید نوع کلاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای استفاده از کلاه بعد از کاشت مو به نظر می‌رسد موارد مهمی باید در نظر گرفته شود:

  1. هرگز کلاه تنگ نپوشید. کلاهکی که برای خود در نظر می گیرید باید کاملاً پهن و راحت باشد و برای جلوگیری از فشار روی پیوند نباید مستقیماً با پیوند کاشته شده تماس داشته باشد.
  2. به آرامی و با استفاده از هر دو دست، کلاه کاشت مو را روی سر قرار دهید. برای جلوگیری از آسیب ناگهانی پیوند، عجله نکنید.
  3. هنگام برداشتن کلاه از هر دو دست استفاده کنید. این نیز باید بسیار آرام و با حوصله انجام شود.
  4. مطمئن شوید که کلاه شما دارای سربند سفت نیست و بر ناحیه کاشت فولیکول تأثیر نمی گذارد.
  5. کلاه خود را کاملاً تمیز نگه دارید و در صورت مشاهده آثاری از خون یا مایعات دیگر، بلافاصله کلاه خود را بشویید، زیرا در غیر این صورت ممکن است در معرض برخی عفونت ها قرار بگیرید.
  6. در مورد استفاده از کلاهک با پزشک یا اعضای تیم پزشکی مشورت کنید.

 

کاشت مو در تهران

عکس کاشت مو

 

آیا نور خورشید برای موهای کاشته شده مضر است؟

از یک طرف، پوست سر دلمه و بعد از کاشت مو زخم ها و تورم و التهاب بسیار حساس شده و از طرفی فولیکول هایی که به تازگی به مکان جدید منتقل شده اند در وضعیت بسیار حساسی قرار دارند. بنابراین باید در دو هفته اول پس از کاشت مو از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. اشعه خورشید می تواند باعث التهاب بیشتر در پوست شود و رادیکال های آزاد می توانند در پوست سر جمع شوند و به فولیکول ها آسیب برسانند. پس از این دو هفته، هنگام خروج از خانه حتما کلاه کاشت مو را به مدت یک ماه روی سر خود نگه دارید.

آیا بعد از کاشت مو می توان موتورسیکلت سواری کرد؟

یک نکته بسیار مهم که متقاضیان کاشت مو باید به آن توجه داشته باشند این است که پس از دو هفته اول کاشت موی مردانه به  عنوان زمان طلایی و بسیار مهم برای دستیابی به نتایج ایده آل شناخته می شود. در این مدت، حتی فشار اندک در محل ایمپلنت می تواند بسیاری از فولیکول ها را از بین ببرد. به همین دلیل است که کارشناسان به شما می گویند که در خانه بمانید و فقط برای مواقع اضطراری خانه خود را ترک کنید. به خصوص در این دو هفته، حتی نباید کلاه یا کلاه کاشت مو روی سر خود بگذارید.

طبق آنچه گفته شد، موتور سواری پس از کاشت مو می تواند آسیب جدی به فولیکول های مو وارد کند. در طول دو هفته اول، حتی یک نسیم ملایم نیز نباید پوست سر شما را لمس کند. پس از آن، اگر می خواهید موتورسیکلت سواری کنید، باید حداقل یک ماه صبر کنید و سپس از یک متخصص بخواهید تا وضعیت سر شما را بررسی کند. در صورت تایید می توانید موتورسیکلت سواری کنید اما در این زمان باید از کلاه ایمنی مخصوص برای جلوگیری از برخورد باد به سرتان استفاده کنید. در هر صورت موتور سواری تا یک ماه بعد از کاشت مو ممنوع است و بعد از آن باید طبق نظر پزشک عمل کنید.

چه مدت باید به محافظت از پیوند ادامه دهیم؟

با گذشت زمان، شرایط برای شما به حالت عادی برمی‌گردد و عوارض جانبی از بین می‌رود، اما همچنان تا مدتی باید در حوزه مراقبت از فولیکول کاشته شده حساسیت لازم را داشته باشید. توصیه می شود پیوند سر خود را در برابر نور مستقیم خورشید، باد و باران و همچنین آلودگی حداقل برای چند هفته محافظت کنید. بنابراین این بازه زمانی استفاده از کلاه بعد از کاشت مو برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

کاشت مو در تهران

عکس کاشت مو

مزایا و معایب استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

معایب و مزایای استفاده از کلاه بعد از کاشت مو در گرو عناصری نظیر زمان استفاده و نوع کلاهی است که برای پوشاندن سر خود استفاده می‌کنید. مثلاً استفاده از کلاه بلافاصله بعد از جراحی، می‌تواند کلیه مراحل درمان را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد یا استفاده نکردن از کلاه در زمان مناسب آن منجر به تکمیل نشدن مراحل کاشت مو شود.

پوشیدن کلاه مناسب بعد از کاشت مو می‌تواند جای زخم‌های پیوندی پس از عمل را پنهان کند؛ در حالی که پوشیدن کلاه های نامناسب بعد از کاشت مو می‌توانند فولیکول‌های تازه پیوند خورده را مختل کرده و روند بهبود را کندتر کنند. اصطکاک ناشی از پوشیدن کلاه با پوست سر بعد از عمل کاشت مو همچنین باعث ایجاد زخم و آسیب‌های دیگر پوستی می‌شود.

استفاده از کلاه یک هفته تا ده روز بعد از کاشت مو، از فولیکول‌های مو در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند و روند بهبودی را تسریع می‌کند. همان طور که گفتیم برای استفاده از کلاه بعد از کاشت مو، عنصر زمان از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است در روزهای اول از هیچ وسایل جانبی برای پوشاندن سر استفاده نشود؛ چراکه پوشیدن کلاه یا پوشاندن سر در روزهای اول بعد از کاشت مو، در روند بهبودی بیمار اختلال ایجاد می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو صحبت کردیم. کلینیک vip مجموعه معتبری است که استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا را برای رفاه و رضایت متقاضیان  فراهم کرده است.

اگر برای انجام این عمل و یا نکات بعد از کاشت به یک مشاور نیاز داشتید، می‌توانید با مشاورین مجرب کلینیک VIP تهران تماس بگیرید و اطلاعات خود را در مورد این عمل افزایش دهید و یا در واتساپ به ما پیام بدید و یا فرم مشاوره تکمیلی را پر کنید همچنین اگر پیوند مو انجام دادید از تجربه خودتون برای ما بنویسید و به ما بگید کدام روش کاشت مو را انجام داده اید.

آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

نتیجه کاشت مو